Park og legepladsudstyr

Oftest ligger legepladser i nærheden af større beboelsesområder i byerne, men kan også være anlagt i forbindelse med offentlige områder som skoler, børnehaver/SFO og parker. Der findes et stort udvalg af kreative parkudstyr løsninger

Leverandører af og viden om Parkudstyr og legepladsudstyr:


DUTRA ApS

Falstervej 21
5800 Nyborg
Tel.: +45 5363 5767
E-mail: dutra@dutra.dk

www.dutra.dk

Kompetencer: Skraldespande, Hundepose dispenser, Bænke/Borde, Kummer, Espalier, Træriste, Pullerter, Rørstandere, Nedstøbningsrør, Cykelstativer, Sokkelaffugter, Markeringssøm, Værn, Legeplads

Læs mere om DUTRA ApS


GH Form ApS

Bækgaardsvej 64
4140 Borup
Tlf.: + 45 59 44 09 90

www.ghform.dk

Kompetencer: Affaldsbeholdere, Blomsterkummer, Byrum, Bænke, Linjeafvanding, Plantekummer, Pullerter, Sokkelaffugter, Træhulsriste, Aco dræn, Afvandingsriste, Byrumsinventar, Gadelygter, Gadebelysning, Gadeskilte, Informationsskilte, Ledelys, Støbejern, Terrorsikring

Brochurer: Produktprogram til etablering af blindeledelinjer læs her PICTOFORM, Produktprogram til bortledning af regnvand læs her, Historiske støbninger samt facade- og tagvinduer læs her

Læs mere om GH Form ApS


NEWTEK ApS

Kærvej 39
5220 Odense SØ
Tlf.: 21 24 24 54
E-mail: mny@newtek.dk

www.newtek.dk

Kompetencer: Byrum, urban, pullerter, cykelstativer, ladestationer til el-cykler, bænke, soldrevne løsninger, LED belysning

Læs mere om NEWTEK ApS


DUTRA – Byrum og rekreative områder er for alle




Sammenhold og plads til alle, må være nogle af ordene, når man skal beskrive byrummene og de rekreative områder
Når man skal indrette disse områder, så skal der være plads til alle og med gode muligheder for at adskille aktiviteterne. Dette vil ofte betyde, at der skal specialdesignes løsninger, så de passer til de forskellige behov. Til at ”adskille” de fysiske aktiviteter fra de lidt mere stille og rolige, skal der tænkes i multifunktionelle opbygninger og elementer. Der skal mange overvejelser til, da flere faktorer spiller ind:
  • Design
  • Funktionalitet
  • Vedligeholdelse
  • Produktionsmuligheder
Det kan derfor være rart med en sparringspartner i ryggen. Hos DUTRA nyder vi godt af et stort net af business partnere, der kommer med input fra hele verden. Vi samarbejder ikke kun med producenter, men også med designere og arkitekter om æstetiske og unikke løsninger indenfor byinventar, aktive legepladser og rekreative områder. Med andre ord: så har vi de bedste forudsætninger for at hjælpe dig videre. Vores team er altid klar til at videreudvikle og tage din idé fra tanke til færdige produkter med fokus på holdbare løsninger. Kontakt os allerede i dag, ring på +45 5363 5767 eller skriv til dutra@dutra.dk

M3 Systems – Flytbare vejbump gør det nemmere at sikre skolevejen




En dansk iværksætter har for kort tid siden fået godkendt et hastighedsreducerende vejbump, der nemt kan monteres og eventuelt flyttes igen
Vejbumpet er udført i genbrugsgummi og udviklet til at reducere hastigheden til 40 km/t. Behovet for hastighedsreducerende foranstaltninger er netop blevet større, fordi Transportministeren arbejder med at gøre det lettere at opnå tilladelse til 40 km/t-områder i byerne. Trafikken er stadig en af de helt store årsager til ulykker herhjemme. I 2014 betød det 182 trafikdræbte. Et ubehageligt højt tal, der endda er blevet reduceret siden 1971, hvor 1.213 mennesker døde på de danske veje. Det er et fald på 85 %, der er kommet efter blandt andet krav om sikkerhedsseler, godkendte børnestole og airbags – og mere gennemtænkte vejforløb, der er med til at sænke hastigheden. - En af de kendte og gennemprøvede fartdæmpere er vejbump, som mange kender fra fx skoleveje og private villaveje. Gennem mange år har man lavet bumpene i asfalt, men det er en ret dyr løsning at anlægge – og fjerne, hvis trafikforholdene ændrer sig, fortæller Jan Jagd Nielsen, M3 System, der er idemanden bag de nye vejbump. Fleksibelt, bæredygtigt og billigere Jan Jagd Nielsen udviklede et flytbart vejbump, der er udført i genbrugsgummi – af den samme type materialer, som man kender løbebanerne på atletikstadions og fra belægningen på nyere legepladser. M3 System-bumpet udmærker sig i forhold til asfaltbump ved sin fleksibilitet, sin bæredygtighed og prisen. Udformningen af bumpet er vigtig. Det skal have den rigtige hældning, højde og bredde, så bilerne med en anbefalet hastighed kan passere, uden at materiellet lider under det, og uden føreren udsættes for en for stor G-påvirkning. - Løsningen er blevet vores flytbare M3-pudebump, der af Vejdirektoratet er godkendt til en hastighed på 40 km/t. Bumpet er udført i genbrugsgummi, og det fastgøres på under en time med bolte, der skrues ned i den underliggende asfaltbelægning. Bumpet er derfor også nemt at flytte til en ny placering, hvis behovet for trafikdæmpning skulle flytte – eller man ønsker at teste fartdæmpning et sted, slutter Jan Jagd Nielsen. Inden godkendelsen fra Vejdirektoratet fik M3 System deres vejbump testet i et samarbejde med Slagelse Kommune. Hovedkonklusionen blev, at farten blev reduceret med i gennemsnit 25 %. Nemmere godkendelse af 40 km/t i byområder I begyndelsen af marts kom 40 km-områder på Folketingets dagsorden, da Transportministeren offentliggjorde, at han ville arbejde for at gøre det lettere for kommunerne at få godkendt hastighedsreduktion på veje ved fx skoler og andre steder, hvor mange bløde trafikanter færdes. Her kan M3 Systems flytbare vejbump være en løsning for mange. Spørg kommunen Hvis man bor i nærheden af en trafikeret skolevej eller synes, at der bliver kørt for hurtigt på den private villavej, skal man kontakte sin lokale kommune, der i et samarbejde med politiet beslutter, om man må montere vejbump, samt hvor de skal placeres. M3 Systems testede i efteråret 2016 med succes vejbumpene sammen med Slagelse Kommune i forbindelse med en af byens store rundkørsler.