Dyvler

Dyvler - (dybler) - Standarddyvler er oftest lavet af nylon og har fordel som 2-vejs ekspansionsområder sikrer kontrolleret ekspansion i byggematerialet og omgående ekspansion forhindrer rotation i borehullet

Leverandører af og viden om Dyvler (dybler):


Gühring ApS

Bavnehøj 201, Vester Nebel
6040 Egtved
Tlf.: +45 76312500
E-mail: info@guehring.dk

www.guehring.dk

Kompetencer: Boring, Gevindskæring, Fræsere, Pibebor, PKD/CBN, Forsænkning, Rivning, Værktøjsholdere

Læs mere om Gühring ApS


Lemvigh-Müller A/S

Stationsalleen 40
2730 Herlev
Tlf.: +45 3695 1230
E-mail: lemu@lemu.dk

www.lemu.dk

Kompetencer: Alt i metaller og Stål , Aluminium, Armeringsstål, Befæstelse, Belysning, El-teknik, Kabler, Rustfri stål, Rør, Stål, Værktøj

Læs mere om Lemvigh-Müller A/S


Sanistål

Håndværkervej 14
9000 Aalborg
Tlf.: 96 30 60 00
E-mail: sanistaal@sanistaal.dk

www.sanistaal.com

Kompetencer: Alt i metaller og Stål, Blankt stål, Byggestål, Konstruktionsstål

Læs mere om Sanistål A/S


fischers grønne produktserie er nomineret til Byggeriets Miljøpris




Siden fischer i 2012 lancerede sin første bæredygtige dybel har virksomheden satset på udvikling af flere miljørigtige byggematerialer

I dag er efterspørgslen stigende og med byggebranchens fokus på bæredygtigt byggeri forventes markedet at vokse yderligere i fremtiden. På BYGGERI’18-messen er fischer nomineret til Byggeriets Miljøpris for Greenline, verdens første bæredygtige befæstigelsessortiment.

Da fischer i 2012 lancerede dyblen UX Green var det startskuddet til en grøn omstilling. Virksomheden havde igennem årtier genanvendt plast fra produktionsprocessen, men med introduktionen af UX Green, der er produceret af 58 procent planteolie, viste fischer at miljøvenlige produkter til byggebranchen sagtens kan måle sig med de traditionelle løsninger.

Siden har fischer udvidet den grønne produktlinje, Greenline, så den i dag tæller syv produkter, heriblandt den miljøvenlige klæbemørtel, FIS Green 300 T. fischer kan derfor nu tilbyde en bæredygtig befæstigelsesløsning til et samlet byggeprojekt.

Stigende efterspørgsel på miljørigtige byggematerialer
fischers satsning på miljørigtige byggematerialer har båret frugt, og virksomheden har i de senere år oplevet en stigende interesse for den grønne produktserie. Det fortæller Elisabeth Tange, Marketing Manager hos fischer i Danmark:

”Salget af Greenline stiger stabilt, og det bekræfter os i, at markedet er modent til vores miljøvenlige alternativer til de traditionelle byggeprodukter. Vores grønne produktserie har samme gode kvalitet som vores klassiske produkter, og sortimentet vil løbende blive udvidet, da vi slet ikke er i tvivl om, at der er både miljømæssigt- og forretningsmæssigt potentiale i grønt byggeri.”

I dag sælges fischers Greenline-sortiment hos en række forhandlere i hele Danmark, og de miljøvenlige byggematerialer er også en tendens i byggebranchen, hvor man oplever en stigende interesse for miljøvenligt byggeri.

Nominering kan inspirere branchen til grønne kvalitetsløsninger
Skandinaviens vigtigste fagmesse for byggevarer, BYGGERI’18, har siden 2010 uddelt Byggeriets Klimapriser. Priserne er oprettet for bl.a. at fremme udviklingen af innovative byggevarer med bedre energi- og miljømæssige egenskaber, og de uddeles af en komite bestående af repræsentanter fra samtlige byggeriets parter.

I år er fischers grønne produktserie, Greenline, en af de nominerede til Miljøprisen, der tildeles dokumenteret bæredygtige produkter eller løsninger. Med nomineringen følger en præsentation af fischers produkter på messens temastand om klima, energi og miljø. Det glæder Elisabeth Tange, at fischer sammen med de andre nominerede får mulighed for, at sætte fokus på bæredygtige løsninger:

”Som koncern bruger vi mange kræfter på at udvikle nye grønne produkter og metoder. Vi er derfor meget glade for den ekstra opmærksomhed, der følger med nomineringen til Byggeriet Miljøpris. Det giver os mulighed for at inspirere branchen til grønne kvalitetsløsninger, så vi kan se endnu mere miljøvenligt byggeri i fremtiden.”


Fischer – Den ultimative universal-dybel kommer endelig til Danmark




Krævende produktudvikling og enorm efterspørgsel på de europæiske hovedmarkeder betyder, at fischer i Køge har ventet i to år på at sende den nyeste universaldybel, DUOPOWER, ud i de danske byggemarkeder. Nu står lanceringen for døren

fischer-koncernen er blandt branchens mest innovative udviklere af forankringsprodukter. I den tyske udviklingsafdeling i Tumlingen står kittelklædte ingeniører hver dag og bryder hjernen med fischers kommende produkter, der altid skal være endnu mere effektive og endnu stærkere end de nuværende.

DUOPOWER har langt flere anvendelsesmuligheder end fischers velkendte dybler, men også en kompleks produktion, som derfor kræver omstilling på fabrikken. Samtidig blev den nye dybel revet væk på de store europæiske markeder i hidtil usete mængder. Sådan lyder forklaringen på forsinkelsen fra chefingeniør Marcus Dengler, der har været med til at udvikle den nye universal-dybel:

”Vi har udviklet en dybel med to komponenter, som har en langt større bæreevne og sætter sig meget bedre fast end andre dybler. Produktionen krævede investeringer i nye maskiner og værktøj, og vi kunne ikke have forudset den store efterspørgsel, som vi har oplevet i hele Europa,” siger den tyske chefingeniør.

Lanceringen af fischer DUOPOWER har været succesfuld i store dele af Europa, hvor den har vundet fem priser for sit innovative design. Især er universaldyblen blevet rost for sine utallige anvendelsesmuligheder.
 
Den nye dybel vælger selv den mest optimale funktion (ekspansion, kipning eller knude) afhængig af materialet, som den anvendes i.

Investering i innovation
På det danske hovedkontor vækker den længe ventede lancering af DUOPOWER glæde hos salgsdirektør Steffen Johnsen, der forventer, at fischers danske kunder tager lige så godt i mod universaldyblen, som de tyske, spanske og italienske håndværkere allerede har gjort. Steffen Johnsen bekræfter samtidig, at den idérige udviklingsafdeling fra tid til anden giver den danske salgsafdeling udfordringer:
 
”DUOPOWER kan bruges i mange materialer og har en meget stor bæreevne uanset materiale. Det betyder også, at det er svært at bruge den forkert, og vi har længe glædet os til lanceringen. Her på kontoret nørder vi med befæstelse, men vi kan konstatere, at mange bare vil have en dybel, der passer til de fleste opgaver,” forklarer Steffen Johnsen og fortsætter:

”Det kan bestemt være en udfordring, at vi ofte lancerer nye produkter, der er så meget bedre end de gamle. Det kræver meget benarbejde at implementere produkterne i vores forhandleres sortiment, og nogle gange når vi næsten ikke at få gang i salget, før ingeniørerne har udviklet et nyt og bedre produkt. Denne gang har vi imidlertid længe gået og glædet os til DUOPOWER, som er unik i forhold til, hvad der ellers er på markedet.”
 
DUOPOWER fås allerede hos AO og i løbet af april også hos Silvan. Senere på året vil man også finde DUOPOWER hos fischers andre forhandlere