Rensemidler

Rensemidler

Rensemidler benyttes til rengøring af tanke og lastrum på skibe. Man benytter ofte højtryksrensning når man skal i højden på skibet for derved at lette arbejdsbyrden.

Effektivt rensemiddel til skibe er afgørende for at opretholde et sikkert, hygiejnisk og behageligt miljø om bord og for at beskytte skibets udstyr og faciliteter mod skader og nedbrydning. Valget af rengøringsmidler afhænger ofte af skibets type, driftsmiljø og de specifikke rengøringsbehov.

Leverandører af Rensemidler:

Aquatex Water Management ApS

Dronningensvej 7
5800 Nyborg
Tlf.: 70 26 04 00
E-mail: ar@aquatex.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

NATDIS

Brunbjerg 70, Halk
6100 Haderslev
Tlf.: 22 68 06 80
E-mail: mail@natdis.dk

www.natdis.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

REMA TIP TOP Danmark A/S

Ambolten 27
6000 Kolding
Tlf.: 75 52 81 33
E-mail: tiptop@tiptop.dk

www.tiptop.dk

Se hele vores produktprogram og profil her


Mere viden:

Rensemiddel til skibe omfatter en bred vifte af produkter og kemikalier. De anvendes til rengøring, vedligeholdelse og sanitet om bord på skibe. Disse midler er afgørende for at opretholde et sikkert, hygiejnisk og behageligt miljø for besætningen og passagererne. Her er nogle af de vigtigste typer af rengøringsmidler til skibe:

  1. Almindelige rengøringsmidler: Almindelige rengøringsmidler, såsom universalrengøringsmidler, gulvrengøringsmidler og overfladerengøringsmidler. De bruges til at fjerne snavs, støv, pletter og bakterier fra forskellige overflader om bord på skibet, herunder dæk, skrog, kabineindretning og faciliteter.
  2. Desinfektionsmidler: Desinfektionsmidler og antibakterielle rengøringsmidler bruges til at dræbe skadelige bakterier, vira og mikroorganismer. Dette for at forhindre spredning af infektioner og sygdomme om bord på skibet. Disse midler anvendes ofte på steder med høj berøringsfrekvens, såsom toiletter, baderum, køkkener og spisesteder.
  3. Affedtningsmidler: Affedtningsmidler og affedtningsmidler bruges til at fjerne fedt, olie, snavs og andre pletter fra maskiner, motorer, køkkenudstyr og andre mekaniske dele om bord på skibet. Disse midler er afgørende for at opretholde effektiviteten og driftssikkerheden af skibets udstyr og systemer.
  4. Rustfjernere: Rustfjernere og rustbeskyttelsesmidler bruges til at fjerne og forebygge rustdannelse på metaloverflader og komponenter om bord på skibet. Disse midler er især vigtige i maritime miljøer, hvor udsættelse for saltvand og luftfugtighed kan øge risikoen for korrosion og rust.
  5. Miljøvenlige rengøringsmidler: Miljøvenlige og biologisk nedbrydelige rengøringsmidler bliver stadig mere populære inden for maritime industri som en del af bestræbelserne på at reducere miljøpåvirkningen og overholde strenge miljømæssige regulativer og standarder.
  6. Specialiserede rengøringsmidler: Der findes også specialiserede rengøringsmidler til specifikke formål om bord på skibe. Såsom affedtningsmidler til maskinrum, skimmel- og meldugsfjernere til fugtige områder, glasrensere til vinduer og spejle, og sanitære rengøringsmidler til toiletter og baderum.

VEIDEC lancerer Foamy Hand Clean




VEIDEC lancerer nu en effektiv skummende håndsæbe, der giver en silkeagtig og fugtet hud. Pumpen skaber en blanding af luft, der giver betydeligt lavere forbrug og lave omkostninger.

Er beriget med provitamin B5 og efterlader en ren og frisk følelse med behagelig duft. Biologisk nedbrydelig og Green World klassificeret.

Perfekt til regelmæssig brug i køkkener og toiletter.


VEIDEC – Kampagne i juni måned på Action Super Foam 750 ml




Køb 12 stk. og få 3 stk. gratis ELLER køb 30 stk. og få 15 stk. gratis.

Unik effektiv skumrens. Rengører effektivt stort set alle overflader hurtigt og let.

Gælder kun i juni måned.


Alfa Laval i Aalborg følger ambitiøst produktionsmål for bæredygtig ballastvandsløsning




Lovstramninger har øget efterspørgslen på Alfa Lavals rensesystem til skibes ballastvand, og det skaber en markant øget aktivitet hos virksomhedens afdeling i Aalborg
Her er ambitionen, at antallet af producerede og solgte ballastvandsystemer skal vokse i de kommende år, og foreløbig er man på rette kurs. Kampen mod de invasive arter, der fragtes kloden rundt via skibes ballastvand, nærmer sig med hastige skridt en vigtig milepæl, og det mærker man hos Alfa Lavals danske afdeling i Aalborg, der blandt andet beskæftiger sig med udviklingen af grønne teknologier til skibsfarten. Fra den 8. september år 2024 skal alle skibe opfylde den såkaldte D2-standard, der begrænser mængden af levedygtige organismer, skibene må udlede, og her er Alfa Lavals PureBallast-system en af markedets førende løsninger på udfordringen. For at udnytte den position satte virksomheden tilbage i 2017 sig et mål om, at antallet af producerede og solgte ballastvandssystemer skulle øges væsentligt hvert år i perioden fra 2017 til 2020, og foreløbigt har man kurs mod at indfri den ambition. - Vi lancerede PureBallast helt tilbage i 2006 som den første kommercielt tilgængelige løsning til behandling af ballastvand. PureBallast er baseret på biologisk UV-teknologi, der er en løsning uden kemikalier, og som fungerer ved enten at uskadeliggøre vira, bakterier og større organismer som vandmænd og bløddyr eller forhindre dem i at reproducere sig, fortæller direktør for Alfa Laval Aalborg, Søren Hjorth Krarup og fortsætter: - I dag står vi så med tredje generation af produktet, der er godkendt af både IMO og den amerikanske kystvagt USCG. Vores estimater fra vores kapitalmarkedsdag i 2018 viser, at det globale marked for ballastvandsystemer er på ca. 70 milliarder kroner frem mod 2026, og vi er fokuserede på at sætte os på så stor en del af det som muligt. Det kræver en øget produktion, og her er vi godt på vej til at indfri vores ambitiøse målsætninger. For nye skibe trådte D2-standarden allerede i kraft tilbage i september 2017, men det største marked lige nu ligger dog i løsninger til eksisterende skibe, fastslår Søren Hjorth Krarup. - I 2017 var markederne for nye og eksisterende skibe cirka lige store, men det er klart, at jo nærmere vi kommer skæringsdatoen i 2024, jo større bliver markedet for ballastsystemer til de eksisterende skibe. Vi forventer, at det samlede marked først vil toppe i 2022, og vi kan derfor se frem til en yderst travl periode, hvor vi også får brug for yderligere arbejdskraft. Alene det seneste år er vi blevet cirka 25 procent flere medarbejdere i Aalborg, lyder det fra Søren Hjorth Krarup. Fra Alfa Laval i Aalborg sources alle dele til PureBallast fortrinsvis fra europæiske leverandører for så at blive samlet både mekanisk og el-teknisk samt testet i Aalborg.


Cookie-indstillinger