Systemparkering og parkeringsplatforme

Systemparkering
Systemparkering og parkeringsplatforme
Systemparkering og parkeringsplatforme. Af parkeringssystemer kan nævnes automatisk parkering hvor alt er fuldautomatiseret, semi/automatisk parkering, hvor bilisten skal deltage i parkering af bilen, parkeringsplatforme for nem og enkelt flytning af biler, parkeringslifte med enkelt betjening og nem for bilisten at parkere, combilifte, drejeskiver med parkering af et antal biler på minimal plads og bilelevatorer
Leverandører af Systemparkering og parkeringsplatforme:
Jysk Coating ApS
Håndværkervej 36A
9320 Hjallerup
Tlf.: 51 17 61 10
E.mail: info@jyskcoating.dk
Linotol Danmark
Olaf Ryes Gade 7K
6000 Kolding
Tlf.: 26 83 27 99
E-mail: info@linotol.dk
Mere viden:
Parkering og parkeringsplatforme henviser begge til metoder til at organisere og maksimere parkeringskapacitet på et givet område. Dette ved hjælp af forskellige teknologier og koncepter
Både parkering og parkeringsplatforme er designet til at optimere brugen af plads og minimere pladsbehovet for parkering, især i områder med høj befolkningstæthed eller begrænset plads til traditionelle parkeringsfaciliteter.
Disse metoder kan være nyttige i bycentre, boligområder, kommercielle komplekser, lufthavne og andre steder, hvor parkering er en udfordring.
De kan også bidrage til at reducere trafikbelastningen og forbedre luftkvaliteten ved at reducere behovet for at køre rundt for at finde parkering.
Både parkering og parkeringsplatforme fortsætter med at udvikle sig med nye teknologier og innovationer. Dette for at imødekomme behovene i moderne bymiljøer og bidrage til at løse parkeringsudfordringer.
Parkeringsplatforme og -strukturer: Parkeringsplatforme kan være af forskellige typer og størrelser:
- Manuelle parkeringsplatforme: Disse typer af parkeringsplatforme kræver normalt, at en person kører sin bil op eller ned ad en rampe til deres parkeringsplads på en højere etage.
- Automatiserede parkeringsplatforme: Disse platforme fungerer på samme måde som manuelle platforme, men i stedet for at blive betjent af en person, flytter et mekaniseret system bilerne til og fra deres parkeringspladser.
- Vertikale parkeringstårne: Disse strukturer består af flere etager af parkeringspladser oven på hinanden. Bilerne parkeres lodret ved hjælp af løfteanordninger eller elevatorer.
- Skytårne: Disse er store strukturer, der består af flere parkeringsplatforme stablet oven på hinanden. De kan rumme et stort antal biler i et relativt lille område.
Unipark er en af de førende i Danmark indenfor systemparkering

Når Unipark rådgiver danske firmaer og offentlige myndigheder om planlægning og installering af parkeringssystemer, er det således med mange års faglighed og ekspertise i ryggen.
Mange byer stiller krav om flere p-pladser ved opførsel af nye bolig- og kontorfaciliteter i byrummet. Der skal fra starten tænkes parkering af biler i projekterne. Det er ofte et problem at skaffe det antal p-pladser, som er forskrevet.
Unipark tilbyder en stor erfaring og knowhow om, hvordan man kan løse disse problemstillinger.
Vi er en af de førende i Danmark indenfor parkeringsløsninger af høj standart og kvalitet, til både private og erhverv. Dette pga. af vor mangeårige erfaring og ekspertise på området, samt den grundighed vi løser alle vore opgaver med. Derfor kan vi med sindsro sige, at vi først er færdige, når kunden er tilfreds.
Vi tilbyder forskellige systemer til parkering af biler:
- Automatisk parkering: Alt er fuldautomatiseret
- Semi- automatisk parkering: Brugeren skal involveres i parkering af bilen
- Parkeringsplatforme: For nem og enkelt flytning af biler
- Parkeringslifte: Enkelt betjening og nem for brugeren at parkere
- Drejeskiver: Parkering af et antal biler på minimal plads
- Bilelevatorer
Geopal – Eksplosionsfare i fuldautomatiske parkeringsanlæg

Der kan være fare for eksplosioner i et fuldautomatisk parkeringsanlæg. Selvom bilerne holder stille, kan der være fare for udslip af brændstof, hvis der for eksempel sker en lækage på en brændstofslange eller tank. Benzin er brandfarligt, og dets dampe kan være eksplosive. Derfor er det også nødvendigt med detektering i fuldautomatiske parkeringsanlæg, og i denne parkeringskælder detekterer vores GJ-EX for eventuelle udslip. Detektorerne hænger under de platforme, som bilerne holder på, og er derfor ikke synlige.
Vores servicetekniker Sebastian var på besøg hos en af vores kunder og udføre eftersyn for at sikre optimal gasdetektering og dermed en sikker arbejdsplads samt holdeplads for de mange biler.
Geopal leverer forskellige løsninger til overvågning af giftige og eksplosive gasser i parkeringskældre, uanset om de er fuldautomatiske eller ej.
Postbyen får Danmarks mest avancerede parkeringsanlæg

Kæmpe p-kælder til 1000 biler under Københavns nye bydel Postbyen bliver med teknologi fra Scanview A/S en milepæl for intelligente parkeringsløsninger
Virksomheden Scanview A/S i Fredericia spiller en vigtig rolle, når det gamle postcenter i København i de kommende år forvandles til "Postbyen" med flere hundrede beboere, anslået 6000 arbejdspladser og 20.000 besøgende dagligt. Det nye kvarter nær Hovedbanegården vil blandt andet omfatte Danske Banks nye hovedsæde, en kæmpe kontorbygning, fire tårne med boliger og hotellejligheder samt yderligere boligtyper, spisesteder, erhverv og detailhandel.
Hele bydelen bliver et grønt og bilfrit område, og det er her, Scanviews ekspertise indenfor intelligente parkeringskoncepter kommer i spil. Biltrafik til området ledes nemlig ned i et gigantisk, underjordisk parkeringsanlæg, som Scanview og samarbejdspartneren Apcoa Parkering Danmark vil gøre til landets nok mest avancerede - med fokus på blandt andet bruger- og klimavenlige løsninger.
- Parkeringskælderen får tre niveauer, plads til 1000 bi ler og et samlet areal svarende til seks-syv fodboldbaner. Så det er ikke nok bare at stribe en masse parkeringsbåse op, slet ikke med placeringen centralt i den travle metropol. Vi bruger sammen med Apcoa den nyeste teknologi til at skabe innovative løsninger, der sikrer flow, brugervenlighed, tryghed, kapacitetsudnyttelse samt - måske vigtigst af alt - reducerer den såkaldte søgekørsel, forklarer Johnny Klausen, direktør og medindehaver i Scanview.
Intelligente kameraer giver overblik over ledige pladser
Besøgende i bil bliver helt fra starten taget i hånden og guidet ind i parkeringsområdet og videre op til de forskellige bygninger og pladser - det sker med klare, dynamiske LED-henvisningsskærme, som kan ændres og tilpasses efter behov.
Ved hjælp af LED-enheder med intelligente kameraer over kørevejen kan gæsterne hurtigt få overblik over, hvor der er plads til at parkere. Ledige pladser vises med grønt lys, ledige el-ladepladser vi ses med orange lys, blå er handicappladser og rød betyder optaget. Overblikket betyder langt mindre søgekørsel og dermed mindre CO2-miljøbelastning og et bedre flow.
Kamerateknologien bruges blandt andet også til det automatiske betalingssystem (som baseres på nummerpladegenkendelse), overvågning af den enkelte parkeringsbås og mellem bilerne, statistik til optimal udnyttelse af arealet, data til henvisningsskiltene med videre.
- Tryghed og sikkerhed bliver naturligvis også nøglefaktorer. Der bliver overvågning af alle parkeringspladser, også de 5.500 cykelparkeringspladser, og så er der musik, som erfaringsmæssigt bidrager til trygheden hos gæsterne. Parkeringsarealet får også talevarsling, så vagten på den døgnbemandede kontrolcentral kan tage kontakt til eventuelle uønskede personer via højttalerne, fortæller Johnny Klausen.
Han glæder sig over, at Scanview sammen med Apcoa Parkering er blevet betroet opgaven med at etablere Danmarks mest moderne parkeringsanlæg i det prestigefulde byudviklingsprojekt i hjertet af København. Projekteringen af parkeringsprojektet er i fuld gang, og den praktiske implementering ventes at gå i gang sidst på året, oplyser Johnny Klausen.
Fotokreditering (Visualisering: Arkitema, 2021)
Nyheder og Indlæg om Systemparkering og parkeringsplatforme
Seneste om Systemparkering og parkeringsplatforme