Gaffeltrucks – elektriske

Elektriske gaffeltrucks er en type industrikøretøj, der bruger elektrisk strøm til at drive deres motorer og udføre materialehåndtering og løfteopgaver. Disse trucks bruger batterier som deres primære energikilde og har vist sig at være populære valg i en række applikationer på grund af deres miljøvenlige natur, støjsvage drift og lavere driftsomkostninger sammenlignet med deres diesel- eller benzin-drevne modparter.

Leverandører af og viden om gaffeltrucks – elektriske:


BMS A/S

Sofiendalsvej 94A 1. sal
9200 Aalborg sv
Tlf.: +45 7242 0200
E-mail: mail@bms.dk

www.bms.dk

Kompetencer: Bæltekraner, Gaffeltrucks, Kranudlejning, Køreplader, Lastbilkraner, Mini kraner, Mobilkraner

Læs mere om BMS A/S


Bechmann Trucks A/S

Industrivej 56A
​6760 Ribe
Tlf.: 70 25 00 33

Kompetencer: Diesel-truck, El-stablere, El-truck, Gas-truck, Gaffeltrucks, Løfteudstyr, Palleløftere, Pallestablere

Læs mere om ​Bechmann Trucks A/S


Continental – Specialdesignede dæk forlænger driftstiden på elektriske gaffeltrucks




Continental har designet et massivt dæk specielt målrettet elektriske gaffeltrucks.

Lav rullemodstand sparer energi, og reduceret varmeudvikling inde i dækket forbedrer holdbarheden. Det giver øget oppetid og forbedrer driftsøkonomien.
Lav rullemodstand er den vigtigste faktor, når gaffeltrucks og andre batteridrevne køretøjer, der bruges indendørs, skal have nye dæk. Jo lavere rullemodstand, desto længere går der, før batteriet skal oplades.

- Continental SC20 Energy+ er et super elastisk dæk, der passer til industrielle pneumatiske fælge. Derudover fås det i en non-marking version til erhverv, hvor rent miljø er kritisk, eksempelvis fødevareindustrien, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S og fortsætter:

- Det massive dæk fås også i en antistatisk version, der modvirker statisk elektricitet på køretøjet. Det er vigtigt ved håndtering af last med elektronisk udstyr eller i zoner, hvor gaffeltrucken kører i et potentielt eksplosivt miljø som ved fyrværkerifabrikker eller på boreplatforme.

Continentals udviklingsingeniører er med SC20 Energy+ gået et skridt videre i udviklingen af koncernens dæk, der mere og mere bliver designet til specifikke formål.

- Ved at målrette dækkene til køretøj og formål forbedres kundernes driftsøkonomi. Dækket har ved en stor terminal i Tyskland, hvor de er under betydeligt stress, gennem et overvåget testforløb vist en gennemsnitlig driftstid på 4.000 timer. Herudover har SC20 Energy+ unikke stødabsorberende egenskaber, der giver lavere vibration og derfor er mere behageligt for truckføreren, understreger Georg Nielsen.

Den nye SC20 Energy+ fås i størrelserne 8", 9", 10", 12", 13" og 15".


Cookie-indstillinger