AltOmTeknikTeknisk set bedre

  • Indhold
  • Nyheder
  • Litteratur
  • Videncentre
  • Om AOT/priser
  • Kontakt
  • Firmaer
  • Agenturer/varemærker
Brand og sikkerhed Bygge teknik Drift og vedligehold El og Elektronik Emballage Energi Food Pharma Hydraulik og Pneumatik Ingeniører Kemi Lager og værksted Maskinfabrikker Metal og Stål Miljø og Affald Mobilt materiel Måleudstyr Plast og Gummi Pumper Slanger Stilladser - Stiger - Lifte Transmission Trykluft Vand og afløb teknik Ventilation Ventiler og Fittings Værktøj og Maskiner Øvrige produkter og ydelser

sew stort

Jens S metal-supply

frimodt

 

Kattegat Teknik med ramme

Dieselmotorer

  • Afbalancering
  • Affedtning
  • Affedtningsanlæg
  • Aksler
  • Blindmøtrikker
  • Bowdenkabel
  • Bremser
  • Bælge
  • Bøsninger
  • Båndtransportører
  • Centralsmøring
  • Conveyors
  • Donkrafte
  • Drejekranse
  • Drevsystem
  • Dråbesmøringsanlæg
  • Elektronisk styring
  • Fedtpasta
  • Fjedre
  • Fladremme
  • Frekvensanalyser
  • Gasfjedre - gasfjeder
  • Gear
  • Gearmotorer
  • Gearolie
  • Gevindindsatse
  • Gevindpasta
  • Gevindspiraler
  • Glidelejer
  • Hjul
  • Induktionsvarmere
  • Joysticks
  • Kabelkæder
  • Kileremme
  • Koblinger
  • Krympeskiver
  • Kuglelejer
  • Kædeolie
  • Kæder
  • Lineære føringer og systemer
  • Lineærteknik
  • Maskinsko
  • Membraner
  • Minimalsmøring
  • Motorer
  • Motorolier
  • Motorstartere
  • Motorstyringer
  • Panelskruer
  • Presmøtrikker
  • Presstag
  • PTO (Power Take-Off)
  • Remskiver
  • Rensemidler
  • Rullelejer
  • Rørbøjler
  • Service og reparation af motorer
  • Servo
  • Servodrev
  • Skinneføringer
  • Slangepresse
  • Slæberinge
  • Smørefedt
  • Smørekopper
  • Smøremidler
  • Smøreolier
  • Smøresystemer
  • Snegletransportører
  • Sneglevindinger
  • Snekkehjul
  • Snekker
  • Softstartere
  • Stansenitter
  • Støddæmpere
  • Støtteruller
  • Svingningsdæmpere
  • Taljer
  • Tandhjul
  • Tandremme
  • Tandstænger
  • Transmissioner
  • Transmissionsteknik
  • Transportbånd
  • Transportsnegle
  • Transportsystemer
  • Transportørkæder
  • Tromlehåndtering
  • Variatorer
  • Vibrationsanalyser
  • Vibrationsdæmpere
  • Vibrationsfødere

Dieselmotorer drives som navnet antyder af dieselolie. Dieselmotorer anvendes i mange personbiler, ligesom dieselmotorer er det primære motorvalg i marineindustrien

Leverandører af og viden om dieselmotorer:

NISSEN energy a/s

Godthaabsvej 1
8660 Skanderborg
Tlf.: +45 75 75 65 00

www.nissenenergy.com

Kompetencer: gasmotorer, dieselmotorer, gasbrændere, oliebrændere, generatoranlæg, gaskedler, kedler, styringer, termografi, service, biogas


NORDHAVN A/S

Nikkelvej 17
8940 Randers SV
Tlf.: +45 70 21 34 00
E-mail: nordhavn@nordhavn.dk

www.nordhavn.dk

Kompetencer: Generatoranlæg, nødstrømsanlæg, UPS-anlæg, dieselmotorer


VMS Group A/S

Havnepladsen 12
9900 Frederikshavn
Tlf.: +45 9622 1100
E-mail: sales@vms.dk

web

Kompetencer: generatorsæt, motorer, turboladere, propeller

 

VMS Group får gennembrud med ny, miljøvenlig motor

2. marts 2018

En stor ordre på fire General Electric generatorsæt til krydstogtrederiet Lindblad Expeditions nybygning konsoliderer danske VMS Group A/S som totalleverandør til den maritime branche

Hos VMS Group A/S med hovedsæde i Frederikshavn har de god grund til at glæde sig over en ordre på hele fire generatorsæt baseret på de nye, miljøvenlige motorer L250 og V250 fra GE Transportation. Den store ordre er et helt håndgribeligt resultat af, at VMS Group i sin nuværende form rummer alle de kompetencer, der skal til for at løfte så stor og kompleks en opgave.

VMS Groups agentur på GE’s L250 og V250-motorer dækker det skandinaviske og tyske marked og med ordren til Lindblad Expeditions trækker VMS Group på den stærke synergi i alle husets kompetencer, lige fra salgsdelen over design af bundrammer, de tekniske beregninger af vibrationer og støjniveauer til montage og idriftsættelse ombord. Leveringen af motorerne er planlagt til foråret 2019.

Opfylder skrappe miljøkrav
De nye dieselmotorer møder de skrappe krav om reducering af NOx-udledning og udledning af sodpartikler, som stilles i regelsættene EPA Tier 4 og IMO Tier III fra hhv. Environmental Protection Agency og den Internationale Maritime Organisation, IMO.

Teknologien bag motoren ikke alene overflødiggør behovet for et SCR-efterbehandlingssystem (Selective Catalytic Reduction) - den gør det også unødvendigt at opbevare eller bruge urea om bord, og frigør dermed både last- og tankkapacitet samt sparer alle de udgifter, der er forbundet med indkøb, installation samt vedligeholdelse af dette ekstra udstyr.

Kombinationen af ingen SCR-efterbehandling, ingen doserings- og overvågningsudstyr eller urea-tanke sparer op til 75 procent plads og reducerer kompleksiteten af skibsdesign og værftets installationstid og omkostninger. Motorerne består af et opgraderet kontrolsystem, HP Common Rail brændstofsystem, to-trins turbolader og avanceret recirkulation af udstødningsgas (EGR).

- Der er primært to årsager til, at rederiet vælger at installere den nye motor. Dels sender man et klart signal om miljøbevidsthed og social ansvarlighed, dels er pladsen alfa og omega på et skib, og eftersom der er tale om et ekspeditions- og krydstogtskib, stilles der ligeledes store krav til reduktion af støj og vibrationer af hensyn til skibets gæster. Dette har stillet store krav til designet, og her drager vi fordel af de erfarne folk i vores engineering-afdeling, siger Kim Rasmussen, salgsdirektør i VMS Group.

Service og tillid
Lindblad Expeditions er et marinebaseret rejseselskab med hovedkontor i New York og med marinedriften baseret i Seattle. De tilbyder nyskabende skibsekspeditioner til seks verdensdele, herunder også polarområderne, og de arbejder for miljøbevarelse og global bæredygtig turisme. Det nye skib, som bliver det 8. i flåden, bygges på Ulstein Værft i Norge.

- Disse GE-motorer fjerner ikke kun behovet for SCR, men også alle de ekstra omkostninger, der er forbundet med urea – blandt andet den ekstravægt, der følger med SCR og urea-inddæmning. Det reducerer også liggetiden i havn, da vi undgår bunkering af urea. De opfylder fuldt ud IMO Tier III i forbindelse med NOx-udledning, men også EPA Tier 4 på partikelemissionen, så de understøtter Lindblad Expeditions miljøvenlige profil.

Derudover kender vi VMS Group gennem flere år, hvor de har udført udmærket service på vores fartøjer, siger Chris Foong, underdirektør for Fleet Operations hos Lindblad Expeditions.

Danske DT-Interlink får skandinavisk agentur på miljøvenlig marine dieselmotor

Den globale koncern General Electric og den danske virksomhed DT-Interlink er klar til at indtage det skandinaviske marked med en nyudviklet skibsmotor -

- der lever op til de seneste internationale miljøkrav.

Det er General Electric Marine, der står bag den nyudviklede motor, der opfylder kravene om mindre udledning af udstødningsgasser, som stilles i regelsættene EPA Tier 4 og IMO III fra hhv. Environmental Protection Agency og Den Internationale Maritime Organisation.

General Electric har med aftalen udpeget DT-Interlink til skandinavisk distributør og eneforhandler med ret til nysalg, salg af reservedele samt service i Danmark, Sverige og på Færøerne.
- Vi glæder os meget til at kunne give såvel nye som eksisterende kunder en endnu bedre service, eftersom vi ikke tidligere har været repræsenteret i disse lande, siger Rob van Solingen, der er direktør for det europæiske marked i General Electric Marine.

Miljøvenlig teknologi
General Electric Marine er én af verdens største producenter af højtydende medium-speed dieselmotorer. Med flere end 15.000 motorer på verdensmarkedet har GE’s motorer bevist, at de er både driftsikre, robuste og effektive, selv i nogle af de mest udfordrende og barske miljøer.
Det specielle ved den nyudviklede motortype er, at den miljøvenlige teknologi i form af et såkaldt Selective Catalytic Reduction-system er integreret i selve motoren, så der ikke er behov for et efterbehandlingssystem med henblik på at reducere emissionerne.

Ombygning eller nybygning
GE Marines motorlinje findes i to varianter, L250 og V250-serierne, som begge appellerer bredt til operatørerne på det maritime marked, hvad enten det gælder ombygning af eksisterende fartøjer eller nybyggerier.
- Blandt vores hovedmålgrupper er fiskefartøjer, færger, sandpumpere, coastere, tankskibe og slæbebåde samt som generatorsæt til diesel-elektrisk fremdrift. Disse fartøjers krav til motoreffekt matcher perfekt med vore medium-speed motorer, der har et effektområde på mellem 1.500 og 4.700 kW ved 900-1000 rpm, forklarer Rob van Solingen.

En anden målgruppe for GE’s dieselmotorer er offshore olie- og gas-industrien. Motorerne er udviklet til såvel direkte fremdrivning eller som generatorsæt til kombineret diesel-elektrisk fremdrift.

Ren og højtydende
GE Marines nyudviklede motor reducerer NOx-udledningen med 70 procent, sammenlignet med kravene i EPA Tier 2 eller IMO II. En anden fordel er, at teknologien bag motoren ikke alene overflødiggør behovet for et SCR-efterbehandlingssystem, der reducerer emissionerne, den gør det også unødvendigt at opbevare eller bruge kemikaliet urea (karbamid) om bord, og frigør dermed både last- og tankkapacitet samt sparer alle de udgifter, der er forbundet med indkøb, installation samt vedligeholdelse af dette ekstra udstyr.

- Vores udviklingsteam har gjort et fantastisk stykke arbejde med at udvikle denne nye motor, der opfylder kravene i både EPA Tier 4 og IMO III uden behov for et SCR-system eller anden efterbehandling. Samtidig har vi fastholdt brændstofforbruget eller endda i visse tilfælde nedsat det, sammenlignet med vore Tier 2 eller IMO II-motorer, som i forvejen er førende indenfor deres klasse hvad brændstofforbruget angår. Vi ved, at vore kunder har en forventning om, at deres dieselmotor skal være pålidelig, nem at vedligeholde og rentabel igennem hele motorens levetid. Derfor vælger de GE, siger Rob van Solingen.

Bedst egnet og bedst placeret
DT-Interlink, som har hovedsæde i Frederikshavn Havn, er en del af den danske Vestergaard Group, som med fem søsterselskaber dækker et bredt spektrum af maritime serviceydelser i både ind- og udland. DT-Interlink har mange års erfaring i at forsyne den maritime industri og offshore-industrien med dieselmotorer, reservedele, gear- og fremdrivningssystemer, systemer til behandling af ballastvand, spildevand og friskvandsforsyninger.
- Vi er otte medarbejdere, der alle kommer fra den maritime industri, og vi glæder os til at indtage det skandinaviske marked med de nye motorer fra GE Marine, siger Kim Rasmussen, der er adm. direktør i DT-Interlink.

Ifølge Rob van Solingen er DT-Interlink udvalgt som autoriseret skandinavisk distributør på baggrund af især to væsentlige faktorer: ”De er de bedst egnede, med den bedste beliggenhed, og så er DT-Interlink det mest serviceorienterede selskab i dette område”.

Lokal og global
Som en del af Vestergaard Group har DT-Interlink allerede adgang til det globale marked med en bred vifte af produkter og serviceydelser.
- Vores søsterselskab Vestergaard Marine Service her i Frederikshavn beskæftiger flere end 100 skibsmontører, som udfører service på motorer, gear, turboladere og propeller verden over. Nu ser vi frem til at kunne tilbyde kunderne på det skandinaviske marked en motor, som sparer udgifterne til efterbehandlingssystemer, sparer brændstof, sparer plads og fjerner behovet for brug af kemiske stoffer som karbamid, siger Kim Rasmussen.
DT-Interlink præsenterer den nye GE Marine-motor på Skipper Expo International-messen i Aberdeen, England, den 27.-28. maj.

Lenze

AOT

  • Om os
  • Priser
  • Kontakt
  • Persondata

Videncentre

  • Teknologisk Institut
  • Bitva
  • DTU

Gode sider

  • Fibox
  • Altombyen
  • ErgoFloor

Lidt af hvert...

  • Ingeniørens Indkøbsbog
  • Erhvervsvittigheder
  • Sjove video-klip fra arbejdet
  • Altomteknik

  • Om os
  • Priser
  • Kontakt
  • Copyright © 2019 AltOmTeknik.dk - Alle rettigheder forbeholdt.