Tidsregistrering

Tidsregistrering evt. med et stempelur giver et overblik over tidsforbrug og man får styr på tiden. Tidsregistrering giver muligheden for at stoppe de manuelle registreringer og der opnår derved en større effektivitet i arbejdsgangen ligesom der opnås et overblik over arbejdstid, fravær og ferie mv.

Leverandører af og viden om Tidsregistrering:


Dan·Time

Læs mere om Dan·Time


Mere viden om tidsregistrering:

Tidsregistrering og systemet hertil skal naturligvis tilpasse til virksomhedens størrelse, således at tidsregistrering for den mindre virksomhed er optimal for dem og tidsregistrering for den større virksomhed er optimal for dem.
Tidsregistrering for medarbejderen/brugeren, skal være nem og enkel at vedligeholde og "overvåge" for administrationen. Tidsregistrering kan som oftest implementeres på medarbejderens pc eller på eventuelt på en registreringsterminal.


RS Industri A/S – Smedene smelter regnskab og timeregistrering sammen i skyen




Smedefirmaet RS Industri A/S i Aarhus (RSI), der har specialiseret sig i industriservice og procesanlæg har for længst erstattet gammeldags ugesedler med timeregistrering via mobilen og smeltet det sammen med deres online regnskabsprogram.

Det giver store tidsbesparelser, bedre overblik og færre fejl. Og den tendens er stigende blandt industri- og håndværksvirksomheder.

Daglig timeregistrering via mobilen
RSI beskæftiger 20 fastansatte og har løbende yderligere 15-20 mand tilknyttet i kortere eller længere perioder. Virksomheden har hele tiden ca. 50-60 sager kørende. Derfor er det vigtigt for Morten Aagaard Madsen, at han hele tiden kan følge med i svendenes time- og materialeforbrug, så der løbende kan faktureres videre.
- Svendene registrerer nu deres time- og materialeforbrug på de enkelte sagsnumre via mobil app'en Intempus, hvorfra jeg automatisk overfører alle data til online regnskabsprogrammet e-conomic. Svendene opdaterer deres timer og materialer hver dag, så jeg hele tiden har overblikket over de enkelte sager, forklarer Morten Aagaard Madsen.

Store tidsbesparelser og mindre fejl
Ifølge Morten Aagaard Madsen, så er timeregistrering via Intempus og den automatiske integration til regnskabsprogrammet e-conomic med til, at både svendene og han selv sparer en masse tid.Samtidig  er fejlmarginen reduceret markant. Flere og flere krøller da også papiret sammen og hiver mobiltelefonen op af lommen, når der skal registreres tid og materialeforbrug, lyder det fra virksomheden Intempus.

- 70 procent af vores kunder er i dag inden for industri og håndværk, og den tendens er stigende. Mange industri- og håndværksvirksomheder benytter sig stadig af de gammeldags time- og ugesedler, men flere og flere vil gerne effektivisere og have et præcist overblik over timer og materialer på de enkelte sager, forklarer André Hedegaard Madsen fra Intempus, der leverer timeregistrering og projektstyring via smartphones og tablets.

Regnskabet kører online
Da medarbejderstaben i 2011 begyndte at vokse, gik RSI over til at bruge online regnskabsprogrammet e-conomic. Alt er automatiseret og med et enkelt klik får Morten Aagaard et detaljeret billede af hele sagsforløbet på alle opgaver.

- Jeg kan hele tiden følge med i virksomhedens nøgletal, f.eks. omsætning, udestående, betalinger, forbrug mm., og derfor har jeg hele tiden overblikket, forklarer indehaver Morten Aagaard Madsen.

Samtidig har revisoren gratis adgang til RSI's e-conomic konto. Det betyder, at han hele tiden kan følge med i alle posteringer og selv hente alle oplysninger i e-conomic til både kvartalsgennemgangen og det årlige regnskab. Alle dokumenter og udlæg overføres til e-conomic via indscanning.

Med e-conomic har Morten Aagaard Madsen altid online adgang til sit regnskab - uanset hvor han befinder sig, gratis support, gratis adgang for revisor og en software, der altid er opdateret. Der er i dag flere end 90.000 virksomheder, der bruger e-conomic.

Yderligere oplysninger:
Morten Aagaard Madsen     50506020
André Hedegaard Madsen     26784746


Intempus – Du bliver ikke millionær, hvis du spilder tiden




En ung IT-virksomhed styrker sin kamp mod uudnyttet tid og spild i det danske erhvervsliv. På to år har de danske kunder lavet tre millioner timeregistreringer i deres app.

Nu skal en ny millioninvestering hjælpe virksomheden med at udvide forretningen til resten af Skandinavien.

Tre unge iværksættere har brugt to år på at få etableret sig inden for det danske marked for mobil timeregistrering med deres virksomhed Intempus. Det har givet uundværlig erfaring, et produkt udviklet efter brugernes behov og en brugerbase på knap 300 virksomheder med 2.000 brugere. Kunderne tæller alt lige fra malere, murere, og tagdækkere til entreprenør-, produktions- og konsulentvirksomheder.

"Det har været ekstremt motiverende for os at kunne mærke, at vores produkt gør en reel forskel for kunderne. Inden kunderne skifter til Intempus, bruger mange af dem uanede mængder tid på at skrive og indsamle timesedler fra alle ansatte. Desuden får de ikke alle deres timer og materialer med, hvilket koster dem mange penge. Det laver vi om på. Vi har f.eks. et rengøringsfirma som kunde, der har sparet 20 timer om ugen og 1120 timesedler om måneden ved at skifte til Intempus, " udtaler Peter Haahr, medstifter i Intempus.

Et marked på 9.5 millioner brugere

Næste destination for Intempus' tidsrejse bliver resten af det skandinaviske marked. Her venter potentielt set 5.8 mio. svenske og 3.7 mio. norske smartphone-brugere på at blive overbevist om, at de skal registrere deres tid i Intempus.

"Målet med den nye investering er at udvide vores rejse til Skandinavien og overtage en stor del af markedet for mobil timeregistrering i både Danmark, Sverige og Norge inden for de næste tre til fire år. Vi kommer til at investere den nye pose penge i endnu mere produktudvikling, markedsføring og salgsaktiviteter, " forklarer Peter Haahr.

Investor: "Intempus ved, hvad de er gode til"

I august har en ny investor meldt sig på banen med en pose penge, der skal understøtte internationaliseringen af den seks mand store virksomhed. Efter at have været rådgiver for virksomheden i ti måneder skyder den nye investor nu også kapital ind i forretningen.

"Jeg har siddet i deres Advisory Board siden oktober 2014, og nu har de bedt mig om at bidrage med lidt kapital, og det har jeg sagt ja til. Intempus har specialiseret sig i at blive dygtige til tidsregistrering. Og ikke andet. Det tror jeg på, " siger den nye investor Søren Starup Jensen.

Ifølge Søren er der en tendens til, at rigtig mange brancher og jobs kræver mere timeregistrering. Intempus har valgt at fokusere på netop denne del og at understøtte produktet med integrationer til andre systemer såsom e-conomic, C5 og Bluegarden DataLøn. Derfor skal kunderne aldrig være bange for at sidde fast i ét system, når de vælger Intempus.

"Der er en tendens til, at vi skal blive mere og mere effektive, og her har Intempus et godt produkt. De har koncentreret sig om at udvikle et rent tidsregistreringsprodukt, og det tror jeg på. Da jeg kom ind for ca. et år siden, kunne jeg se, at Intempus havde været igennem en introduktionsfase, og hvis firmaet skulle videre, skulle det vokse. Det er det, vi arbejder på nu," fortæller Søren.

Mere end 10.000 brugere om nogle år

Målsætningerne for det nye Intempus er allerede fastlagt. Frem til udgangen af 2016 skal kundebasen og omsætningen være vokset med  250% fra de nuværende 1700 brugere.

På den længere bane skal Intempus opnå en kundebase på +10.000 brugere svarende til en årlig omsætning i millionklassen og med et stærkt positiv resultat.

Væksten i kundebasen skal genereres ved at markedsføre produktet i hele Skandinavien.

Fakta om Intempus:
• Intempus ApS blev grundlagt i 2012
• Intempus laver en tidsregistrerings-app til smartphones. App'en findes på dansk, svensk, norsk, engelsk og fransk.
• Intempus har knap 300 virksomheder med 1.700 brugere som kunder.
• Virksomheden består af seks medarbejdere og to investorer, der både sidder i Aarhus og København.