Continental – Specialdesignede dæk forlænger driftstiden på elektriske gaffeltrucks

Lav rullemodstand sparer energi, og reduceret varmeudvikling
inde i dækket forbedrer holdbarheden. Det giver øget oppetid og
forbedrer driftsøkonomien.
Lav rullemodstand er den vigtigste faktor, når gaffeltrucks og
andre batteridrevne køretøjer, der bruges indendørs, skal have nye
dæk. Jo lavere rullemodstand, desto længere går der, før batteriet
skal oplades.

– Continental SC20 Energy+ er et super elastisk dæk, der passer
til industrielle pneumatiske fælge. Derudover fås det i en
non-marking version til erhverv, hvor rent miljø er kritisk,
eksempelvis fødevareindustrien, fortæller adm. direktør Georg
Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S og fortsætter:

– Det massive dæk fås også i en antistatisk version, der
modvirker statisk elektricitet på køretøjet. Det er vigtigt ved
håndtering af last med elektronisk udstyr eller i zoner, hvor
gaffeltrucken kører i et potentielt eksplosivt miljø som ved
fyrværkerifabrikker eller på boreplatforme.

Continentals udviklingsingeniører er med SC20 Energy+ gået et
skridt videre i udviklingen af koncernens dæk, der mere og mere
bliver designet til specifikke formål.

– Ved at målrette dækkene til køretøj og formål forbedres
kundernes driftsøkonomi. Dækket har ved en stor terminal i
Tyskland, hvor de er under betydeligt stress, gennem et overvåget
testforløb vist en gennemsnitlig driftstid på 4.000 timer.
Herudover har SC20 Energy+ unikke stødabsorberende egenskaber, der
giver lavere vibration og derfor er mere behageligt for
truckføreren, understreger Georg Nielsen.

Den nye SC20 Energy+ fås i størrelserne 8″, 9″, 10″, 12″, 13″ og
15″.

Cookie-indstillinger