AB Kransystem løfter dansk industri

I 16 år har AB Kransystem forsynet den danske industri med ABUS-kransystemer, som er tysk kvalitet, når det er bedst. Virksomhedens kranspecialister har fokus på, at sikkerheden er i top, og har et nært kendskab til industriens behov, så løfteløsningen bliver den helt rigtige til kunden.

Kraner er afgørende i produktionsflowet for industrivirksomheder, og derfor er det vigtigt, at løfteløsningen er gennemtænkt, si både sikkerhed, ergonomi og effektivitet er i top. Tom Jacobsen er administrerende direktør i AB Kransystem ApS, som han stiftede l januar 2004 på baggrund af en aftale med den tyske producent ABUS Kransysteme Gmbh, der lød på, at han skulle være virksomhedens repræsentant i Danmark. »Det særlige ved ABUS er, at det er tysk kvalitet med markedets bedste garanti,« siger han. Der er to års garanti på sliddele og fire års garanti på konstruktioner, og AB Kransystem bide sælger, servicerer og reparerer kraner af alle fabrikater. Virksomhedens serviceteknikere tager også ud til kunder og foretager det årlige, lovpligtige eftersyn af virksomhedens kraner. »Som firma har vi – ligesom ABUS – fokus pi pålidelighed og fleksibilitet og på at lave gennemtænkte løfteløsninger, som skaber tryghed, rationelt materialeflow, god ergonomi og kranservice i enhver form for industriel produktion, « siger Tom Jacobsen.

Stor fleksibilitet

Virksomheden har base i Aalborg SV og tæller i dag 12 ansatte, der dækker både Danmark, Færøerne, Island og Grønland. Når der er behov for flere hænder – til eksempelvis at lave kranbaner og stilsøjler – samarbejder AB Kransystem med en række underleverandører.

”Vi er meget fleksible i forhold til vores opgaver, og fordi vi ikke er flere medarbejdere i virksomheden, har vi mulighed for at skalere op og ned i forhold til, hvilken type opgave vi er i gang med at løse, og hvor i landet kunden befinder sig, « siger Tom Jacobsen og fortsætter:

”Vi kan sagtens have otte mand ekstra til at hjælpe os med en montageopgave i et par uger, og så går der en periode, inden vi har brug for at hyre folk ind igen.”

Undgå dyre driftsstop

Hvis en kran ikke længere er funktionsdygtig, kan det betyde driftstop i produktionen, hvilket kan koste dyrt. Løbende service og de årlige eftersyn er en måde at komme de dyre driftsstop i forkøbet. ”Vores serviceteknikere spilder ikke tiden, og servicebesøgene planlægges, så de forstyrrer produktionen mindst muligt, « siger Tom Jacobsen. AB Kransystem tilbyder bade kundetilpassede løsninger og serviceaftaler med garanti. ”Vores mange års erfaringer har bekræftet os i, at ABUS stir for pålidelighed, robusthed og sikre løft. Nogle kunder føler, at de kan nøjes med de lovpligtige eftersyn, men el stadigt stigende antal kan se fordelene – ikke mindst de økonomiske – i at aftale periodiske, forebyggende serviceeftersyn af kranerne”, siger han. Kranspecialisternes veludstyrede servicebiler er medvirkende til, at begyndende problemer effektivt kan klares på stedet, uanset om der er behov for tekniske justeringer eller udskiftning af sliddele på kranen.

Gamle kraner får nyt liv

Virksomheden har også et andet ben, hvor gamle kraner bliver renoveret. Tom Jacobsen sammenligner det med en bilforretning. ”Du kan komme her og købe en ny kran, købe en brugt kran, få din gamle kran repareret og måske endda komme af med din gamle kran som led i en handel”, siger han. Den store forskel er, ifølge ham, at det langt oftere kan betale sig at renovere en kran, fordi den typisk har en levetid pi over 25 år, hvor det altså ikke altid kan betale sig at renovere biler.

AB Kransystem's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *