Hoyer Group 2020-resultater med lovende vækst på nichemarkederne

Hoyer Group oplevede vækst på flere strategiske nichemarkeder i 2020. Kombinationen af COVID-19 og historisk lave oliepriser fik dog omsætningen til at falde. Året markerede samtidigt frasalget af Hoyer Transmissions.

Hoyer Group opnåede i 2019 det bedste resultat i virksomhedens historie. Et blomstrende marked for scrubbers sammen med en række strategiske initiativer satte gang i udviklingen.

“Som for mange andre virksomheder var udfordringerne i 2020 uventede for Hoyer Group, og resultatet lever som sådan ikke op til de høje forventninger fra rekordåret 2019. Når det er sagt, er jeg glad for, at Hoyer Group kom ind i 2021 med en styrket strategisk position i både eksisterende og nye markedssegmenter. Det styrkede strategiske fokus understøttes yderligere af et vellykket frasalg af Hoyer Transmissions,” siger Søren Ø. Sørensen, bestyrelsesformand i Hoyer Group, og tilføjer:

“Ledelsen og medarbejderne har håndteret udfordringerne med COVID-19 på en konstruktiv måde og styrket virksomheden gennem innovative og kreative initiativer.”        

Trods et år med udfordringer og begrænsninger lykkedes det Hoyer Group at øge tilfredsheden hos både kunder og medarbejdere.

“Fra dag ét har vi løbende haft fokus på kommunikation og information til kunderne, da vi er en integreret del af deres forsyningskæder. Kombineret med vores medarbejdere, der har udvist engagement og en imponerende evne til at tilpasse sig forandringer, har det uden tvivl påvirket stigningen i kundetilfredsheden. Vi er meget positive omkring udsigterne for 2021 og forventer vækst i både salg og omsætning,” siger Henrik Sørensen, administrerende direktør i Hoyer Group.

Miljøudvikling og digitalisering

Trods en tilbagegang i omsætningen i 2020 steg nettoresultatet med 18 % som følge af frasalget af Hoyer Transmissions. Den stærke økonomiske position har gjort det muligt at investere i nye initiativer, der yderligere vil understøtte vækststrategien.

“I 2020 har vi oplevet en positiv udvikling inden for nichesegmenter som vindindustrien, gastankskibe og dækmaskineri. Vindmarkedet er et godt eksempel på vores strategiske fokus på den grønne omstilling, hvor vi netop har investeret i et amerikansk setup for at understøtte det voksende amerikanske vindmarked. Derudover har vi udvidet sortimentet af energieffektive produkter som en del af vores grønne løsninger. De tidlige resultater viser et lovende potentiale både miljømæssigt og økonomisk,” siger Henrik Sørensen, administrerende direktør i Hoyer Group.

På baggrund af resultatet for 2020 og fremtidige ambitioner har Hoyer Group valgt at begive sig ud på en ny og markant digital rejse.

“Hoyer Group har et massivt potentiale inden for de udvalgte markedssegmenter. Derfor fremskyndes vores succesfulde strategiplan yderligere for at styrke den globale markedsposition ved at tilføre kunderne betydelig værdi gennem høj kvalitet, pålidelige leveringsresultater og konkurrencedygtighed. For at understøtte denne rejse investeres der et tocifret millionbeløb i nye ERP- og CRM-systemer,” afslutter Søren Ø. Sørensen, bestyrelsesformand i Hoyer Group.      

Hoyer Group nøgletal 2020

  • Omsætning: 462 mio. kr.
  • Nettoresultat: 57,3 mio. kr.
  • Soliditetsgrad: 61,2 %
LÆS også: Hoyer – Opdateret IE3-program
Hoyer A/S's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie-indstillinger