LIQUI MOLY forbliver loyal over for “motorsportens kongeklasse” med fornyet kontrakt for 2023-sæsonen

Den tyske motorolieproducent indgår etårig kontrakt med løbsserien. Det betyder, at virksomheden sponserer Formel 1 ® for femte år i træk.

Med den nye kontrakt bliver LIQUI MOLY “Official Partner” for Formel 1 i sæson 2023. Bandereklamer med den tyske olie- og additivproducents logo vil blive set både fysisk og virtuelt verden over ved 18 ud af 23 løb i år. “Formel 1 er motorsportens højdepunkt med hensyn til international karakter og anerkendelse”, siger Günter Hiermaier, direktør for LIQUI MOLY.

Siden 2019 har LIQUI MOLY været “Official sponsor” for verdens mest populære løbsserie. I 2023-sæsonen vil dette blive opgraderet til “Official Partner” og omfatter også tre løb med fysiske bandereklamer på banen.

LIQUI MOLYs direktør Günter Hiermaier understreger det særligt store sortiment i sæson 2023: “Formel 1 har sammensat en så international og mangfoldig løbskalender, at filosofien matcher vores mere end nogensinde før: Globalt premiummærke – en status, der forbinder os med Formel 1 og får os til at skille os ud fra mængden i detailhandlen og over for slutbrugerne.”

“Kongeklassen” er alt andet end ukendt territorium for olie- og additivproducenten. Virksomheden med en lang tradition havde allerede annonceret på bagskærmen på Mercedes-Sauber-biler for omkring 30 år siden. I 2002 blev Ulm-virksomheden en del af Jordan-Honda-teamet som sponsor.

Peter Baumann, marketingchef hos LIQUI MOLY, kommenterede ved kontraktunderskrivelsen i Bahrain: “Ud over de matchende mærkefilosofier er det enorme medieekko, som Formel 1 genererer, afgørende for dette samarbejde. Milliarder af indtryk på sociale medier, hjemmesider, i videospil og dokumentarfilm, som f.eks. “Drive to Survive” på Netflix, skaber en kombination af autentisk reklameindvirkning og storytelling for motorsportsentusiaster over hele verden. Det er naturligvis også en væsentlig del af vores overordnede strategi.”

“Vi glæder os over, at LIQUI MOLY styrker sit engagement i Formel 1 allerede i starten af sæsonen. Brugen af digitale annonceringsmuligheder viser, at de to mangeårige brands er villige til at forny sig. Vi bringer fans tættere på verdens største løbsevent i flere løbsweekender end nogensinde før,” kommenterer Brandon Snow, Managing Director of Commercial hos Formel 1, ved kontraktunderskrivelsen i Bahrain.

Formel 1 er LIQUI MOLYs største, men ikke det eneste globalt relevante sponsorat. Liqui Moly er også repræsenteret ved MotoGP, som eksklusiv smøremiddelpartner ved Motocross-VM, var også at se ved VM i håndbold i januar samt ved mange vintersportsbegivenheder.

“Tiltrækningen og spændingen omkring Formel 1 er stadig ubrudt, især på en international scene. Derfor er jeg endnu engang så glad for, at vi igen kan præsentere dette sponsorat af absolut topklasse for vores kunder og samarbejdspartnere. Det er noget særligt, som gør alle, der arbejder sammen med LIQUI MOLY, bevidste om at forbedre grundlaget for en god forretning. En win-win-situation for alle”, forklarer LIQUI MOLYs direktør Günter Hiermaier.

Fine leverandører af motorolier her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie-indstillinger