Ny kommerciel direktør til Ahlsell
Der er store vækstambitioner, fortæller Christian Herbert, der som kommerciel direktør står i spidsen for Ahlsell Danmarks salgsorganisation, butikker, marketing og digitale forretningsudvikling. Her ses han i Ahlsells håndværkerbutik i Vallensbæk, der er blandt landets største, og som snart udvider med en afdeling for arbejdstøj.
Med Christian Herbert som kommerciel direktør har Ahlsell Danmark fået en tung brancheprofil ombord til at drive virksomhedens ambitiøse vækstrejse videre og sikre succes i et konkurrencepræget marked.
Som kommerciel direktør i Ahlsell Danmark får Christian Herbert fra 1. december det overordnede ansvar for virksomhedens salg, butikker, marketing og digitale forretningsudvikling. Han træder samtidig ind som en del af den øverste ledelse.
Christian Herbert kommer med tung kommerciel, strategisk og ledelsesmæssig erfaring fra branchen. Senest har han været co-CEO med det overordnede kommercielle ansvar hos grossisten Lemvigh-Müller, og før det var han CCO hos byggemarkedskæden Optimera. Herudover har han bl.a. været Vice President Sales & Marketing i emballagevirksomheden Brdr. Hartmann samt Marketing & Sales Development direktør i Carlsberg Breweries.
Ambitiøse vækstplaner
Ahlsell Danmark er del af den nordiske koncern Ahlsell, som med en omsætning på 50 mia. SEK og 8.000 medarbejdere er førende distributør til byggeriet og industrien.
Der er ambitiøse vækstplaner i Danmark. Det seneste år har Ahlsell Danmark bl.a. opkøbt tre virksomheder, udvidet sit sortiment og øget kapaciteten på sit robotlager i Billund, så det er det største af sin slags i landet.
Kunderejsen til næste niveau
Christian Herbert glæder sig til at bygge videre på det, der allerede er skabt – og til at drive Ahlsell Danmarks vækstrejse videre, fortæller han og siger:
“Der er bygget et stærkt fundament, så vi i dag tilbyder det bredeste sortiment til industrien og byggeriet. Samtidig viser Ahlsell Danmark vejen frem i branchen på et område som bæredygtighed og ikke mindst bæredygtighedsdata, hvor vi tilbyder en digital løsning, som løser en stigende udfordring for vores kunder. Vi har store ambitioner for vækst og udvikling, og sammen med mit team ser jeg frem til at tage sortimentet, salgsarbejdet og den samlede kunderejse til næste niveau”.
Stærk konkurrence
Der er flere nye tiltag i støbeskeen. I starten af det nye år åbner Ahlsell Danmark afdelinger med arbejdstøj i udvalgte butikker. Herudover opruster virksomheden på bl.a. køleteknik, hvor der med de stigende klimakrav er et vækstpotentiale.
Claudio Christensen, der er adm. dir. for Ahlsell Danmark, ser frem til samarbejdet med Christian Herbert og siger:
“Med sin omfattende erfaring og strategiske tilgang til, hvordan man udvikler stærke kunderelationer, driver vækst og lykkes i et stærkt konkurrencepræget marked, er Christian Herbert den helt rette kommercielle direktør for Ahlsell”.