Alarmanlæg
Alarmanlæg er ofte elektroniske systemer
Alarmanlæg reagerer på røg og andre stimuli med henblik på sikring. Et anlæg registrerer automatisk uønsket gæster i form af tyve eller forsøg herpå, for herefter at afgive et alarmsignal. Anlæggene benyttes i virksomheder og private boliger.
Et alarm anlæg består af følgende dele: centralenhed, betjeningspanel, strømforsyning, akustisk alarmgiver, nøgleboks, præventive alarmskilte samt et antal detekteringsenheder. Detektorerne fungerer efter mange forskellige principper, hvoraf den mest benyttede detektor er en magnetkontakt, som aktiveres ved oplukning af døre og vinduer. Glaspartier sikres mod gennembrydning af brudfolier eller glasbrudsmikrofoner. Til rumovervågning benyttes bevægelsesdetektorer, der reagerer på varmestråling, lyd eller en kombination heraf. Bokse og pengeskabe overvåges oftest af detektorer, der reagerer på lyd eller vibrationer. Overfaldstryk og objektsikring kan også inddrages i overvågningen.
Leverandører af Alarmanlæg:
Lotek A/S
Rønsdam 10
6400 Sønderborg
Tlf.: 70 13 52 00
E-mail: info@lotek.dk
Ansnei
Klostermosevej 140
3000 Helsingør
Tlf.: 82 13 40 22
E-mail: support@ansnei.com
JDB El-teknik
H.C. Ørsteds Vej 50C
1879 Frederiksberg C
Tlf.: 53 58 28 01
E-mail: jdb@jdb-elteknik.dk
MALMBERGS
Generatorvej 14
2860 Søborg
Tlf.: 44 50 03 77
E-mail: info@malmbergs.dk
Mejlshede Gruppen A/S
Nørrebrogade 84
2200 København N
Tlf: 35 39 39 39
E-mail: info@mejlshede.dk
Nordjysk Grundvandssænkning ApS
Nymarksvej 138, Biersted
9440 Aabybro
Tlf.: 98 26 88 39
E-mail: njgs@mail.dk
Schneider Electric Danmark A/S
Lautrupvang 1
2750 Ballerup
Tlf.: 88 30 20 00
SystemHouse Solutions AB
Mikrofonvägen 28
126 37 Hägersten, Sverige
Tlf.: +46 10 303 99 70
E-mail: info@systemhousesolutions.com
Gode råd til den nye husejer
Denne artikel indeholder annonceret indhold fra Verisure.
Hos Verisure har vi årtiers erfaring i at arbejde tæt sammen med husejere – især dem, der træder ind i husejernes verden for første gang. At blive husejer kan være en overvældende oplevelse, fyldt med nye ansvar og udfordringer. Derfor giver vi her på siden nogle gode råd med på vejen.
Tjek dine forsikringer igennem
Når du står over for at skulle flytte i hus for første gang, er det vigtigt at huske at tjekke dine forsikringer igennem. Som kommende husejer er det essentielt at have styr på dine forsikringer, så du er ordentligt dækket ind i dit nye hjem. Der er eksempelvis forskel på de forsikringer, du måske havde i din lejlighed, og de forsikringer, du skal have i et hus.
Det kan være en god idé at kontakte en forsikringsrådgiver, som kan hjælpe dig med at gennemgå dine forsikringer og sammensætte en forsikringsportefølje, der passer til dine behov som husejer. En forsikringsrådgiver kan også hjælpe med at sikre, at du ikke er under- eller overforsikret, så du har den rette dækning til den rigtige pris. Så tag dig tid til at kigge dine forsikringer igennem, så du kan føle dig tryg og sikker i dit nye hjem.
Overvej et alarmsystem med kameradetektor
Når du flytter fra en lejlighed til et hus, kan det være en stor omvæltning. Pludselig har du mere plads og frihed, men du oplever måske også at føle dig lidt utryg – især hvis du tidligere har boet oppe i højderne og i et tæt befolket område.
En måde at øge trygheden på i dit nye hjem er ved at installere et alarmsystem med kameradetektor fra Verisure, som tager billeder, hvis der bliver registreret bevægelser. Bemærk, at sensoren kun kan tage billeder, når alarmen er slået til og bliver aktiveret. Den tager altså ikke billeder af dig, når du går rundt derhjemme. Hvis en indbrudstyv befinder sig i dit hjem, eller en af dine røgalarmer er gået i gang, så kan en døgnbemandet kontrolcentral modtage billeddokumentation fra din fotosensor. Herefter kan både politiet og brandvæsenet tilkaldes, hvis billeddokumentationen indikerer, at det er nødvendigt.
Hos Verisure kan du få alarmsystemer skræddersyet til dit behov. Du kan med fordel også vælge at supplere dit alarmsystem med trådløs videoovervågning eller vibrationsdetektorer.
Sæt dig ind i pligter og regler for området
Når du flytter ind et nyt sted, er det vigtigt at sætte sig ind i de pligter og regler, der gælder for området. Det kan være alt fra regler om affaldssortering til pligten til at vedligeholde fællesarealer. Ved at have kendskab til disse regler undgår du eventuelle konflikter med dine naboer og sikrer, at du lever op til de forventninger, der er i området. Ligger din ejendom for eksempel ud til en privat vej? Så har du pligt til at rydde fortovet for sne om vinteren og generelt holde vejen ryddet. Du skal som husejer også vedligeholde hæk og træer, så disse ikke er til gene for andre.
PROTECT A/S – Hvordan fungerer en panikknap?
Formålet med en panikknap er at aktivere din alarm, når nogen trykker på den. Knappen bruges til sikkerhedsløsninger, men den kan bruges i flere scenarier
En panikknap er den perfekte løsning til at aktivere dit alarmsystem, når en nødsituation opstår. Det kan være meget brugbart, når alarmen skal aktiveres hurtigt og på en diskret måde. Når man bruger en panikknap, kan en person tilkalde hjælp uden at gøre opmærksom på sig selv i en sårbar situation. Dermed minimeres risikoen for, at situationen eskalerer, da den kriminelle ikke vil finde ud af, at der er hjælp på vej, eller alarmen er aktiveret.
Hvad er en panikknap, og hvordan virker den?
Formålet med en panikknap er at aktivere din alarm, når nogen trykker på den. Knappen bruges til sikkerhedsløsninger, men den kan bruges i flere scenarier. Alligevel er formålet, uanset situationen, at sende et signal til den modtagende ende af alarmen. Den mest populære brug af en panikknap er til forebyggelse af røveri. Når røveren kommer ind i området, eller nogen føler sig i fare, kan der trykkes på knappen, for at sikre ens egen sikkerhed. En panikknap er således en god måde at få medarbejderne til at føle sig trygge på. Især i job, hvor chancerne for en farlig situation måske er mere sandsynlige. Knappen kan sende et signal til politiet, for at fortælle dem, at det er en nødsituation. Det er også muligt at tilslutte knappen til en sikkerhedsenhed. Dette kunne være en tågekanon, som en måde at forhindre røveriet i at eskalere.
Hvor er panikknapper nyttige?
Tankstationer er ofte ofre for røverier, fordi der for det meste ikke er mere end én person der er på arbejde. Det skyldes også de kontanter, tobak og alkohol, der opbevares på stedet. Det samme gælder for kiosker, TABAC-butikker og spiritusbutikker på grund af deres værdifulde inventar. Ofte er tankstationernes placering fjerntliggende, hvilket også gør dem sårbare over for røverier. Supermarkeder har også oftest kontanter og værdifulde lagre, hvilket også er en årsag til røverier hos dem. Ofte er det meget nyttigt at have en panikknap ved kassen, hvor kontanterne er. Derved kan medarbejderen ringe lydløst efter hjælp, hvis der skulle opstå en ubehagelig situation. Dette kan også være relevant i receptionen på fx hoteller, banker og kontorer.
Panikknapper bruges også i private hjem, hvor folk gerne vil have et ekstra lag af sikkerhed. En panikknap kan placeres rundt omkring i ejendommen, for at sikre, at der altid er mulighed for at tilkalde hjælp. Det kan være hvis en ubuden gæst skulle komme tæt på eller inde i hjemmet. Du kan tilslutte knappen til mange forskellige typer alarmcentraler. Den kan således også bruges på sygehuse eller plejehjem til at tilkalde hjælp, hvis en helbredsrelateret nødsituation skulle opstå.
Læs om vores løsning til boliger her
Det at en røver måske ved, at en panikknap er installeret, kan også reducere sandsynligheden for, at en uheldig situation opstår. Røveren vil altså vide, at der straks kan tilkaldes hjælp, hvis de forsøger at røve et sted med en panikknap installeret.
Læs mere her