Rådgivning, CE-mærkning, kvalitetsledelse og styring
CE mærkning
Rådgivning, CE-mærkning, kvalitetsledelse og styring
Produkter, maskiner og anlæg, skal med få undtagelser CE-mærkes for at kunne sælges i Danmark og EU. Ligeledes er der krav til at revidere CE-mærkningen. Dette hvis man ombygger eller sammenbygger produkter, maskiner eller anlæg. Med CE-mærkning sikre man at produktet lever op til alle EU-direktiver og national lovgivning og at det dermed er et sikkert produkt. For at kunne CE-mærke skal man lave en overensstemmelsesvurdering af produktet. Det skal ske i henhold til direktiver og lovgivning, dette kræver typisk at der bliver lavet en teknisk dokumentation der indeholder
Rådgivning, CE-mærkning, kvalitetsledelse og styring:
Avidenz A/S
Magnoliavej 6
5250 Odense SV
Tlf.: 66173455
E-mail: info@avidenz.dk
BUREAU VERITAS
Oldenborggade 25-31
7000 Fredericia
Tlf.: 77 31 10 00
E-mail: info-dk@bureauveritas.com
CesTek Automation
Hattingvej 7C
8700 Horsens
Bogensevej 9
4200 Slagelse
Tlf.: 30 49 90 50
E-mail: info@cestek.dk
Schmersal Danmark A/S
Lautruphøj 1-3
2750 Ballerup
Tlf.: 70 20 90 27
E-mail: info-dk@schmersal.com
Teknologisk Institut
Gregersensvej 1
2630 Taastrup
Tlf.: 72 20 20 00
E-mail: info@teknologisk.dk
Mere viden:
Rådgivning involverer professionel vejledning og rådgivning til virksomheder eller enkeltpersoner inden for et specifikt fagområde eller branche. Dette kan omfatte ekspertise inden for tekniske, juridiske, finansielle eller strategiske spørgsmål. Formålet er ofte at hjælpe klienten med at træffe informerede beslutninger eller løse problemer.
CE-mærkning er et krav i EU, der angiver, at et produkt opfylder de sundheds-, sikkerheds- og miljømæssige krav i EU-lovgivningen. Det er obligatorisk for mange produkttyper. Herunder elektronik, legetøj, maskiner og byggematerialer, og det er producentens ansvar at sikre, at deres produkter er CE-mærket, før de sættes på markedet.
Kvalitetsledelse er en tilgang til forretningsstyring. Der fokuseres på at sikre, at virksomhedens produkter eller tjenester opfylder kunders krav og forventninger. Dette omfatter etablering af kvalitetsmål, implementering af kvalitetskontrolprocesser og løbende forbedring af virksomhedens kvalitetspraksis.
Styring refererer til den proces, hvor ledere eller beslutningstagere styrer og koordinerer virksomhedens aktiviteter og ressourcer for at opnå mål og opfylde forpligtelser. Dette kan omfatte planlægning, organisering, ledelse og kontrol af virksomhedens operationer på tværs af forskellige funktionelle områder såsom finansiering, marketing, drift og HR.