I top på Google?! – 3 step til sikker og stærk link-building

Man hører hele tiden at det er “slut med link-building” –
men ved nærmere eftersyn, ser vi blot at man skal revidere og gå
efter sikker og relevant link-building.

FOKUSER PÅ KVALITET
I sit ønske om størst mulig relevans, ændrede Googles PANDA
opdatering sit syn på links. Og ikke overraskende blev fokus ændret
til kvalitet fremfor kvantitet – Dvs. kvalitet links fra sider som
repræsenterer din egen hjemmesides indhold:

1. Sørg for at din link-building aktiviteter er koncentreret
omkring høje kvalitets sider (fordi link-builidng fra link-farme og
irrelevant link-buliding ned-rankerer din sides værdi, i
forlængelse af Googles PANDA).
    • Glem alt om små blog indlæg på ikke relevante
sider og lav kvalitets sider. Disse teknikker vil ikke bringe din
side  noget godt!

2. Sørg for at din egen side har bedst mulig indhold og
beskrivelse af dine produkter og ydelser.

TJEK AT DIN SEO ER NATURLIG OG OPRIGTIG
 Googles seneste opdatering (Penguin) havde/har stor focus på
unaturlige links og negativ SEO.

3. Sørg for at dine indgående links har høj
kvalitet/relevans
• Lav en analyse af dine indgående links og fjern dem, som ikke
bringer din side noget godt overhovedet!

Det vil sige dem som;
• Sider som kun har til formål at lave SEO og ellers ikke har
andet indhold, såsom nyheder, generel viden mm.
• Kommer fra “Skyggesider” eller egne “hjælpe-sider”
• Kommer fra sider som ikke er relevante for dit eget indhold

Sørg for at din kommende link-building strategi følger denne –
byg links fra høj-kvalitets og emne-relevante sider!

Ønsker du at høre mere om dine muligheder for opbygning af stærk
link-building, så kontakt os!

Kontakt Morten på telefon  69 66 93 39 eller send en
mail på mcl@acrmedier.dk

Cookie-indstillinger