Stigefabrikken.dk ApS satser på specialvarer til industrien
“Det er ikke længere vores (red. forhandlerens) mavefornemmelse, som dikterer produkterne, en kunde kan vælge imellem. Nu kan du få lige netop den stige eller platform, du har behov for. Du kan endda designe den selv,” fortæller Peter Christensen, som er medejer af Stigefabrikken.dk ApS.
Bedre sikkerhed og færre sygedage
Står man hver dag ved et transportbånd og håndterer emner a’ 5-10 kilo, er det både mere sikkert og sundt for kroppen at arbejde i den helt rigtige højde. Især større produktionsvirksomheder i industrien synes at være interesserede i den nye løsning, fortæller Peter Christensen.
“For de fleste, spiller det ikke den store rolle, om en platform er 95 eller 100 cm høj – men arbejder man fra platformen i flere timer om dagen, er det hårdt for kroppen at skulle kompensere for de 5 centimeter, som ståhøjden er for høj eller for lav,”
Selvom prisen for en specialvare gerne er en anelse højere end tilsvarende standardvarer, er der ofte penge at spare i form af færre sygedage blandt medarbejdere i produktionen, og det kan kunderne godt lide, fortæller Peter Christensen.
Den komplette købsoplevelse
Gennem samarbejdet med Zarges Danmark, håber Peter Christensen og holdet bag Stigefabrikken.dk at kunne skabe en mere komplet købsoplevelse for virksomhedens kunder: Lige fra kundebesøget til oplevelsen med konfiguratoren, bestilling via nettet eller over telefonen – og, slutteligt, med oplevelsen af at kunne arbejde sikkert og behageligt fra en stige eller platform, som passer 100% til kundens eget behov.
Mange internetbutikker satser stort på automatisering og skalerbarhed. Jo flere processer, som kan sættes i system, og e-mails, som kan skrives på forhånd, desto bedre forretning. Hos Stigefabrikken.dk forholder det sig dog anderledes; her har den personlige kontakt til kunderne fra start været nøglen til virksomhedens succes.
“Som internetbutik er det somme tider svært at skille sig ud fra mængden. De primære parametre, man kan skrue på, er pris, sortiment og service – og hér har vi fra start valgt at fokusere på sortiment og service. Når det drejer sig om arbejdssikkerhed, oplever vi at kunderne finder tryghed i at kunne ringe og spørge os til råds.”