Unidrain flytter fokus fra funktionalitet til livsstil

For bare femten år siden var afløbet en praktisk foranstaltning, der ledte vandet væk fra brusenichen. Men takket være arkitekt Claus Dyhres opfindelse af det originale linjeafløb fra Unidrain, er afløbet blevet et designelement i boligen på lige linje med armaturer fra Vola og lamper fra Tom Dixon. Det ses tydeligt i Unidrains nye reklamefilm, der sætter fokus på skandinaviske fortællinger fremfor hårde facts:

– Badeværelset er blevet synonym med wellness og luksus. Det er et rum, vi tjekker ind i for at få alene-tid. Så når folk går på jagt efter inspiration til deres næste badeværelse, ser de mod hoteller, spa og wellness-steder for ideer. Derfor har vi allieret os med vnr. TV for at få den helt rigtige stemning i filmene. Vnr. TV. har vundet et hav af priser for turismefilm og kender livsstilssegmentet særdeles godt, forklarer Marketingchef Birgitte Arendsdorf Olsen fra Unidrain.

Dare to be different
Unidrains nye film er skudt ved kysten, inde i skoven og på bakkeklædte skråninger fyldt med sne. Farverne er dæmpede og holdt i den skandinaviske farveskala, der er blevet synonym med dansk design, film og madkultur verden over.

– Unidrain er jo indbegrebet af skandinavisk design. Det er enkelt, stilrent og funktionelt. Det vil vi gerne vise med filmene, hvor det handler om at løfte hverdagen, slappe af og gå nye veje – ligesom Unidrains slogan: Dare to be different, siger Birgitte Arendsdorf Olsen og fortsætter:

– Da Unidrain først blev lanceret, lagde vi meget energi i at fortælle, hvor sikkert vores produkt var. Vi skulle forklare kunderne, at selvom afløbet var nyt, var det meget sikrere end det, de havde derhjemme. Det bruger vi ikke samme energi på længere. Nu gælder det om at slå Unidrains overlegne design fast – især set i lyset af de mange konkurrenter, der har lavet deres egne varianter af vores produkt, slutter Birgitte Arendsdorf Olsen

Se leverandører af afløbsrender her
Cookie-indstillinger