Door System – Servicemontørerne er vigtige for driftssikkerheden

Driftssikkerhed er en helt afgørende parameter, når den østjyske dørproducent Door System leverer industridøre- og porte. Virksomhedens egne servicemontører spiller her en stor rolle, ikke mindst i takt med at der integreres mere og mere teknologi i løsningerne.

Den østjyske dørproducent Door System kom godt igennem 2020 – på trods af corona situationen – og det høje aktivitetsniveau er fortsat ind i 2021 og har givet en god start på det nye år. Travlheden mærkes også i serviceafdelingen, hvor montørerne i øjeblikket skal løbe ekstra stærkt for at følge med – samtidig med at alle forholdsregler og corona restriktioner følges meget nøje, så alt foregår trygt og sikkert i forhold til kunderne og montørerne selv.

Driftssikkerhed er helt afgørende, når Door System leverer dørløsninger, og servicemontørernes arbejde er en meget vigtig del af den filosofi. Det gælder både ved installation af nye døre og porte og ved service på eksisterende dørløsninger. Kravene til montørerne skærpes også i takt med, at der integreres mere og mere teknologi i løsningerne. 

”Vi har vores egne erfarne og dygtige montører, der er veluddannede og trænede i at løse service- og montageopgaverne, og montørerne opdateres løbende i de nye produkter og ny teknik. Vi er for tiden i gang med at installere vores nye portstyring, og det har naturligvis krævet en grundig gennemgang, så montørerne er klædt på til at løse den opgave”, fortæller service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen.

Serviceaftaler

Mange virksomheder vælger at tegne en serviceaftale med Door System. Særligt hvis man har mange døre og porte, kan det være en fordel. Man får en fast pris pr. dør, og kender omkostningen fra starten. Herudover er der inkluderet fri telefonsupport i aftalen.

”Hos Door System gør vi meget ud af, at det meste kan løses på stedet af kundens egne folk. Som eksempel kan nævnes vores nye portstyring, hvor vi hurtigt kan hjælpe kunden videre over telefonen, bl.a. takket være de farvede kabler og displayet”, siger Brian Ankjær Jakobsen, og fortsætter:

I den danske serviceafdeling er man i øjeblikket 16 medarbejdere med 13 kørende montører, teknisk supervisor Kurt Larsson, service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen samt servicekoordinator Susanne S. Jørgensen, der holder snor i alle aktiviteter og sørger for, at opgaverne bliver løst, som det er aftalt med kunden.

”Vi har stor fleksibilitet i vores set-up og kan matche de krav, som markedet og vores kunder stiller. Og det er ikke kun service og montage af egne døre. Vi udfører også selvstændige serviceopgaver på produkter og mærker fra andre leverandører”, slutter Brian Ankjær Jakobsen.

Læs mere om Door System serviceaftaler

Om Door System A/S

Door System udvikler, producerer og monterer døre og porte til fødevareindustrien, den farmaceutiske industri og detailhandlen. Lige siden starten i 1998 har det været virksomhedens grundfilosofi, at dørløsningerne skal være af allerhøjeste kvalitet. Det betyder også, at virksomhedens løsninger måske ikke umiddelbart er de billigste på markedet. Men høj driftssikkerhed og store besparelser i energiforbrug og vedligeholdelsesudgifter gør det til en favorabel investering set over den samlede levetid.

Alle døre og porte udvikles og produceres på den nye fabrik i Hørning, hvor dygtige medarbejdere, der gennem mange år har sikret sig stor viden og indsigt, er en af de væsentligste årsager til den høje kvalitet. Virksomheden har egne servicemontører og tilbyder fuld skala serviceaftaler. Door System har distributør i England og Sverige, og de to lande er virksomhedens væsentligste eksportmarkeder. Virksomheden beskæftiger i alt 44 medarbejdere.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef, Door System A/S, telefon 42 14 52 10, baj@doorsystem.dk

LÆS også: Vokseværk i serviceaktiviteterne hos Door System
Door System A/S's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *