Sådan kickstarter du din nye virksomhed

Dette indhold er sponsoreret

Har du fart på? Er du en drevet iværksætter, der netop nu skal til at starte din helt egen virksomhed fra bunden af? Går du og brygger på et restaurantkoncept, en tech-virksomhed, et håndværkerfirma eller den næste innovative app til smartphonen? Så er det måske også gået op for dig, at det ikke nødvendigvis er ligetil at starte sin egen virksomhed. Det er et modigt og risikofyldt skridt, der ofte involverer et økonomisk indskud og en risiko for at fejle. Men der er også en masse tekniske og administrative detaljer, som man kan gå død i. Til sidst er det også et spørgsmål om markedsføring. Man kan sagtens have et nyskabende produkt i topkvalitet, men hvis det ikke er markedsført ordentligt og tilstrækkeligt, så vil det aldrig nå kunderne. Og lige præcis markedsføring kan være tricky. Du behøves ikke være ekspert i markedsføring, men hvor starter du henne? Hvor er det mest effektivt at markedsføre dit firma? På hvilken måde bør du gøre det, hvordan bør du gøre det? For at hjælpe dig en smule på vej, så har vi skruet en lille liste sammen til dig. Den skulle gerne fungere som en lille og konkret liste over en række punkter og tiltag, du kan tage i brug for rigtig at kickstarte markedsføringen på din nye virksomhed. Held og lykke! Gg god læselyst.

Overvej en pålidelig partner

Måske er du nået frem til, at din styrke ligger i produktudviklingen mere end i markedsføringen. Dette kan være en sund erkendelse at nå frem til. Her kunne du passende overveje at få fat i en pålidelig partner til at hjælpe dig med din markedsføring. Dette kunne du for eksempel gøre hos MCB, der blandt andet er hubspot partner. MCB er partner med det amerikanske marketingsfirma Hubspot, hvor din virksomhed kommer ind i et effektivt netværk med intelligent markedsføring, hvor du højst sandsynligt vil opleve vækst rigtig hurtigt.

De sociale medier

Sociale medier er en af måderne at komme ud til folk nu til dags. Facebook, Instagram, Twitter, Tiktok. Her skal du absolut få lagt indhold op de rigtige steder og samtidig få udnyttet dit netværk online. Hvis du har de sociale medier i din hule hånd, så skal det nok være effektivt til at markedsføre din virksomhed.

Hav styr på hjemmesiden – Også inden for video

En skarp hjemmeside, gode billeder og en velskrevet tekst kan gøre meget, men hvis du virkelig vil gøre et førstehåndsindtryk, der sparker røv, så markedsfør din virksomhed med video. Eksempelvis kan du overveje at få lavet en animationsvideo til din virksomhed. Her kan du indgå i et tæt med en animator og få lavet en unik animationsvideo, der forklarer dit koncept på en simpel og indbydende måde. Det udstråler, at du er professionel, imødekommende og har et produkt, der er af kvalitet.

LÆS også: Nu bliver det nemmere at genanvende EPS bygge- og nedrivningsaffald
Sådan kickstarter du din nye virksomhed's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *