Parkers nye V16-motorserie med bøjet akse giver forbedret hastighed

Pump and Motor Division Europe (PMDE), der er en del af Parker Hannifin (verdens førende virksomhed inden for Motion & Control-teknologier), har annonceret lanceringen af en ny serie af motorer med bøjet akse og variabel fortrængning – V16. Den nye V16 er en videreudvikling af de velkendte V12- og V14-motorserier og tilbyder enestående hastigheder og trykklassificeringer, der giver øget produktivitet og højere sikkerhedsmarginer i forbindelse med applikationer inden for byggeri, skibsindustrien og offshore, olie og gas samt landbrug.

De nye motorer fås i to størrelser, V16-220 og V16-270, og er udviklet til transmissioner med både åbne og lukkede kredsløb med fokus på højtydende maskiner. På grund af V16-motorens innovative styringssystem med differentialstempel, samt en 3-vejsventil og det bedste fortrængningsforhold (5,5:1) på markedet, tilbyder serien en jævn og præcis styring. Det patenterede sfæriske stempeldesign med laminerede stempelringe giver en høj akselhastighed – op til 30 % højere end hos konkurrenterne. Sammen med højtryksniveauet på op til 550 bar tilbyder V16-motoren en forbedret ydelse og lang levetid.

Det sfæriske stempeldesign muliggør også en høj volumetrisk effektivitet på op til 99 %. Med evnen til at sænke motorer til nul fortrængning og tomgang kan der opnås betydelige brændstofbesparelser. “Den nye V16-motor er sandsynligvis den mest effektive variable motor med bøjet akse på markedet,” udtaler Christian Bengtsson, der er produktleder hos Pump & Motor Division Europe. “Vi kan reducere driftsomkostningerne markant ved at mindske strømforbruget og understøtte OEM’ers [fabrikanter af originaludstyr, red.] mål om at reducere emissioner og overholde fremtidige miljøbestemmelser.”

V16 fås både i versionerne ISO og SAE sammen med fleksible porteringsmuligheder, herunder aksiale og radiale standardporte. Parker tilbyder også måleudstyr med tilføjelsen af en ny positionssensor og en hastighedssensor med enkel tilslutning.

Få mere at vide om den nye V16-motorserie med bøjet akse her eller her

LÆS også: Parker Hannifin introducerer en ny SensoControl-tryksensor, SCP04, til brintapplikationer
Parker Hannifin Danmark ApS's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie-indstillinger