Schaeffler bliver partner i Cykelnerven

Schaeffler bliver partner i Cykelnerven

Indsamling af midler til forskning i multipel sklerose

Den globale bevægelsesteknologivirksomhed Schaeffler har indledt et sponsorat med det danske cykelløb Cykelnerven, som indsamler midler til forskning i multipel sklerose.

Socialt engagement til gavn for lokalsamfundet spiller en vigtig rolle i Schaefflers bæredygtighedstilgang, og virksomheden stræber efter at være aktiv gennem strategiske partnerskaber og samarbejder med velgørende foreninger og initiativer. Multipel sklerose er en sygdom, der rammer et stort antal mennesker i Danmark og i resten af verden. Derfor har Schaeffler Danmark valgt at blive sponsor for Cykelnerven, et velgørenhedscykelløb, der samler penge ind til forskning i multipel sklerose.

“Partnerskabet med Cykelnerven understreger vores engagement i lokalsamfundet for at indsamle midler til en ædel og vigtig sag som forskning i at bekæmpe multipel sklerose. Vi er glade for at yde vores bidrag ved at sponsorere et bevægelsesinitiativ, der cykler mod en fremtid, der forhåbentlig er fri for multipel sklerose,” siger Jens Föcker, General Manager, Schaeffler Danmark.

Om Cykelnerven

Cykelnerven er et af Europas mest unikke og udfordrende velgørenhedscykelløb. Hver rytter bruger hele året på at indsamle penge gennem lokale aktiviteter og events og aktivere sit netværk, herunder familie, venner, kolleger og lokale virksomheder. I løbet af fire dage cykler erfarne ryttere fra hele verden over 400 km af de hårdeste bjerge, mere end 10.000 højdemeter og 5-25 % stigninger. Cykelnerven finder sted på ruterne til og kun få uger før Tour de France. Den vigtige sag, det storslåede franske bjerglandskab og kammeratskabet skaber minder for livet for alle deltagere i Cykelnerven. 

LÆS også: Schaeffler deltager på R-24 i Odense
Schaeffler Danmark ApS's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie-indstillinger