Trailere

Trailere

Trailere er køretøjer uden egen motor, der kobles til motorkøretøjer for at transportere gods. De findes i mange forskellige typer og størrelser, afhængigt af transportbehovet. De mest almindelige typer inkluderer lasttrailere, containertailere, fladvogne, køletrailere og tanktrailere, hver designet til specifikke formål og typer af last.

Leverandører af Trailere:

Albjerg’s Maskintec A/S

Gl. Sognevej 3
5771 Stenstrup
Tlf.: +45 6226 2491
E-mail: info@maskintec.dk

maskintec.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

SAWO A/S

Industrimarken 1
9530 Støvring
Tlf.: 70 10 07 66
E-mail: sawo@sawo.dk

sawo.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

SOLUS A/S

Lisenborgvej 6
6900 Skjern
Tlf: +45 97368088
E-mail: jonas@solus.dk

solus.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

Trailergaarden Gantrup A/S

Jylland
Trailergaarden Gantrup A/S - Vest
Gantrupvej 1 - 8752 Østbirk
Tlf. 22 175 157

Sjælland
Trailergaard Gantrup A/S – Øst
Vollerupvej 1 - 4200 Slagelse

web

Se hele vores produktprogram og profil her


Mere viden:

Lasttrailere er lukkede enheder, der beskytter lasten mod vejr og tyveri. De er almindeligt anvendt til transport af varer på tværs af lange afstande. Containertailere bruges til at transportere standardiserede fragtcontainere, hvilket gør dem ideelle til sø- og landtransport. Fladvogne, eller fladbedtrailere, har ingen sider eller tag, hvilket gør dem perfekte til transport af store, tunge eller overdimensionerede genstande, såsom maskineri og byggematerialer.

Køletrailere, også kendt som kølevogne, er udstyret med køleenheder for at holde følsomme varer som fødevarer og medicin ved en konstant lav temperatur. Tanktrailere er specialiserede enheder designet til at transportere væsker, gasser eller pulverformige materialer, såsom benzin, kemikalier eller fødevarer i flydende form.

Rolle

Trailere spiller en afgørende rolle i logistik- og transportindustrien ved at muliggøre effektiv og fleksibel godshåndtering. De gør det muligt at flytte store mængder varer hurtigt og sikkert, hvilket er essentielt for den globale forsyningskæde. Transport med trailere er ofte mere omkostningseffektivt end andre metoder, da de kan flytte store mængder varer på én gang.

Moderne trailere er udstyret med avanceret teknologi for at forbedre sikkerhed og effektivitet. Mange har GPS-tracking og telematiksystemer, der giver transportvirksomheder mulighed for at overvåge trailernes position og tilstand i realtid. Dette hjælper med at optimere ruter og reducere brændstofforbrug. Nogle trailere er også udstyret med avancerede bremse- og stabilitetssystemer for at forhindre ulykker.

Sikkerhed er en vigtig overvejelse ved brug af trailere. Korrekt vedligeholdelse af bremser, dæk og lys er afgørende for at forhindre ulykker. Chaufførtræning er også vigtig for at sikre, at trailere håndteres korrekt, især ved kørsel med tung eller farlig last.

Trailere er uundværlige i mange industrier, fra detailhandel til byggeri og landbrug. De giver en fleksibel og effektiv løsning til transport af varer, der bidrager til at holde økonomien i gang. Uanset om de bruges til at levere dagligvarer til supermarkeder, transportere byggematerialer til byggepladser eller flytte landbrugsprodukter fra gård til marked, er trailere en nøglekomponent i det moderne transportsystem.

Sammenfatning

Sammenfattende er trailere essentielle redskaber i transport- og logistikbranchen. Deres alsidighed, effektivitet og evne til at håndtere forskellige typer last gør dem til en central del af den globale forsyningskæde. Med fortsatte teknologiske fremskridt vil trailere fortsat udvikle sig og forbedre transportprocesserne, hvilket bidrager til øget sikkerhed og effektivitet i industrien


Safe-Tec – ET NYT SAFE-BAR KONCEPT: SAF150VK




Denne nye Safe-Bar løsning henvender sig til til køretøjer som bevæger sig i mere kompliceret terræn. kører du som eksempel med tip trailer på mudrede veje i kuperet terræn er chancen for at køre fast højere. Mange entreprenør køretøjer er udstyret med et centreret bjærgningsøje i fronten, der gør det lettere at fritække og bugsere køretøjet.

Har du en sættevogn og kører ofte med tiptrailer? Denne nye version af Safe-Bar’en sidder permanent monteret på dit køretøj og giver dig en centreret bjærgningsløsning. SAF150VK kan leveres til alle lastbilsproducenter, og giver dig muligheden for at få arbejdet løst effektivt.


Selandia Trailers – Konos 3500 specialtrailer m/veksellad




Super stærk veksellads trailer. Traileren kan både bruges som tip og veksellad funktion, hvor ladet automatisk bliver centreret på traileren ved hejsning. Denne specialtrailer kommer standard med 70 cm. høje aluminiumssider og stærk stålbund. Traileren er meget funktionel, og bl.a. kan ladet sættes af og efterlades fx ved en byggeplads el. lign. Dertil kommer at man kan have flere lad på forskellige placeringer. Der fås en række forskellige lad typer, der kan tilkøbes som ekstraudstyr, herunder blandt andet en lukket aluminiumskasse med døre bag (billedet i midten herunder og en stålcontainer 100 cm høj (billedet til højre herunder).

Se lastbilsanhængere her

Normalpris 148.300 kr. inkl. moms – Tilbudspris 138.900 kr. inkl. moms


Ny 4-akslet Nooteboom blokvogn




Med en ny, 4-akslet Nooteboom blokvognstrailer fra Korsdal Trailer i Ans er Preben Andersen ApS i Nykøbing Falster rykket en vægtklasse op.

Med en ny, 4-akslet Nooteboom blokvognstrailer fra Korsdal Trailer i Ans er Preben Andersen ApS i Nykøbing Falster rykket en vægtklasse op, for i kombination med en 3-akslet trækker kan den nye Nooteboom komme op på 71 tons vogntogsvægt og ca. 43 tons nyttelast.

Vi har mange kørselsopgaver med tunge maskiner, containere mm. Vi har i forvejen en 3-akslet nedbygget Nooteboom sengetrailer og en hurtigløber, men vi havde behov for større nyttelast i kombination med lav læssehøjde. Derfor er vi rykket en klasse op til en 4-akslet med udtræk og fire styrende aksler,« fortæller Henrik Andersen. Sammen med sin søster Malene driver han forretningen efter deres afdøde far Preben, der grundlagde den i 1968.

Vi kunne godt have opnået højere totalvægt og lasteevne på den nye trailer, men vi har prioriteret den lave læssehøjde, og så er det lavprofil-dækkene, der sætter begrænsningen,« tilføjer han.

Om baggrunden for at vælge Nooteboom siger Henrik Andersen:

Vi har rigtig gode erfaringer med de hollandske trailere fra tidligere. Henrik Korsdal fra Korsdal Trailer er en dygtig sælger, som giver god rådgivning om mulige løsninger, og han følger op på sagerne,« fastslår Henrik Andersen.

Fakta om ny Nooteboom blokvogn til Preben Andersen ApS, Nykøbing Falster:

Type: MPL-73-04(V), 4-akslet, nedbygget blokvognstrailer med luftbetjent udtræk

Vægte (v. 80 km/t): max. 18.000 kg kingpin, 30.000 kg bogietryk, 48.000 kg vogntogsvægt, (v. 60 km/t): msx. 23.000 kg kingpin, 42.000 kg bogietryk, 71.000 kg vogntogsvægt, egenvægt: 16.800 kg

Aksler og styring: 4x12.000 kg tvangsstyrede SAF-aksler med tromlebremser, Nooteboom el-hydraulisk affjedring med +500 mm hævefunktion, 16 stk. 17,5” hjul med 245/70R17,5-dæk, individuelt og uafhængigt løft af alle aksler, el-hydraulisk styring med separat betjening med styrepult for/bag, GSM-fjernbetjening af styring med automatisk opretning til ligeud-stilling under kørsel.

Se Leverandører af Mandskabscontainere, Miljøcontainere, Pallecontainere og Skibscontainere

Lasteflade: 4.200 mm repos med 2-delte alu-sider med 1.560 mm ladhøjde, 8.830 mm nedbygget ladlængde med 780 mm. ladhøjde samt 6.330 mm udtræk til i alt 15.160 mm nedbygget ladlængde

Ramper: 4.000 mm foldbare dobbeltramper, 880 mm bredde, max. 15 tons hjulbelastning, hydraulisk sideforskydelige med fjernbetjening

Udstyr: 2x3 stk. 5-tons surringsøjer på repos, 2x10 stk. 10-tons surringsøjer i kantskinne samt 2x350 mm forbredning til 12 tons og 2x230 mm forbredning til 15 tons belastning på nedbygget del, 12.000 lbs Warn el-spil monteret ved forsmæk, ekstra kæpstokke på repos, samtlige lygter og lys af LED-type, sandblæst og metalliseret chassis, udtræk og ramper inden maling, Beka-Max centralsmøreanlæg på chassis, udtræk og ramper


Nyheder og Indlæg om Trailere


Seneste om Trailere



Cookie-indstillinger