IPU – Dataopsamling skaber driftsbesparelser for Maersk Line

I samarbejde med Maersk Line har IPU udviklet overvågningssoftware som muliggør betydelige omkostnings-besparelser primært knyttet til fysisk inspektion af kølecontainere.

Overvågningssoftwaren er en del af Maersk Line’s RCM (Remote Container Management), som har sikrer kontinuerlig dataopsamling og gps-sporing i alle Maersk Lines kølecontainere. Softwaren udnytter de store mængder data som RCM stiller til rådighed, til at analysere driftsforholdene af køleanlægget og sammenligne disse med de forventede forhold. Reducerede omkostninger, hurtigere omsætningstider, bedre ressourceudnyttelse, reduceret CO2-udledning og generel procesoptimering er bare nogle af fordelene.

Den algoritme som IPU har udviklet, minder i nogen grad om den “tjek motor”-logik som findes i biler. Dét at kunne fastslå køleanlæggets tilstand løbende giver Maersk Line øget gennemsigtighed i deres cold-chain og garanterer optimale betingelser for lasten da det sikres at alle containere er egnede til transport af temperaturfølsom last. Dette reducerer samtidig risikoen for menneskelige fejl.

Dataindsamlingen er muliggjort igennem udstyr installeret på hele Maersk Line’s flåde af kølecontainere. Med korte intervaller bliver sensordata sendt til en central server hvor data bliver analyseret og brugt til at give et indblik i tilstanden af de kølecontainer der er i brug. Derudover er der installeret VSAT-systemer ombord på skibene for at sikre global dækning og datatilgængelighed.

Den algoritme som IPU har udviklet, minder i nogen grad om den “tjek motor”-logik som findes i biler. Dét at kunne fastslå køleanlæggets tilstand løbende giver Maersk Line øget gennemsigtighed i deres cold-chain og garanterer optimale betingelser for lasten da det sikres at alle containere er egnede til transport af temperaturfølsom last. Dette reducerer samtidig risikoen for menneskelige fejl.

Dataindsamlingen er muliggjort igennem udstyr installeret på hele Maersk Line’s flåde af kølecontainere. Med korte intervaller bliver sensordata sendt til en central server hvor data bliver analyseret og brugt til at give et indblik i tilstanden af de kølecontainer der er i brug. Derudover er der installeret VSAT-systemer ombord på skibene for at sikre global dækning og datatilgængelighed.

LÆS også: Dansk Energirådgivning – Mangel på energirådgivere koster besparelser
IPU – Dataopsamling skaber driftsbesparelser for Maersk Line's Firmaprofil
Cookie-indstillinger