Tysk CNC-gigant opruster i Danmark

Heidenhain vil styrke sin serviceforretning og har udnævnt fire danske servicepartnere. Blandt disse er Nordelektro, der ser et stort potentiale inden for blandt andet retrofit af ældre CNC-maskiner.

En nyt stærkt servicesetup skal gøre Heidenhain til den foretrukne leverandør af løsninger inden for måling og styring til værktøjsmaskiner på de nordiske markeder.

I Danmark har Heidenhain udnævnt fire servicepartnere, der skal bringe den tyske CNC-specialist tættere på sine danske kunder og give dem en sikkerhed for, at de kan få hurtig og kompetent assistance, hvis der opstår et problem med en maskine.

– Det er i høj grad et spørgsmål om at skabe tryghed for kunden, som for alt i verden vil undgå nedetid i sin produktion. Med vores nye setup sikrer vi hurtig og nem adgang til autoriserede specialister, der kan tage det fulde serviceansvar, siger Klaus Stampe Pedersen fra TP Teknik, der repræsenterer Heidenhain i Danmark.

En blåstempling af vores serviceforretning

De fire nye servicepartnere er Nordelektro, CNC-Teknik, CNC Consult og HJ Teknik Maskinservice. Hos Nordelektro, der har hovedkvarter i Aalborg, betegner salgschef Jesper Storm Simonsen udnævnelsen som et kæmpe skulderklap. Den nordjyske teknikspecialist har et særdeles godt kendskab til Heidenhains styringer, som sidder i maskinerne hos faste servicekunder som Scanbelt og Gunnar Balles Maskinfabrik.

– Det er en blåstempling af Nordelektro og vores serviceforretning. Vi har mange kunder i industrien og ser det som en stor fordel, at vi nu i endnu højere grad kan tilbyde specialisering i Heidenhains produkter – ikke mindst i forhold til retrofit af ældre CNC-maskiner, som i stigende grad efterspørges. Vi kommer i første omgang til at dedikere 2-3 medarbejdere til partnerskabet og vil opruste yderligere i takt med, at nye Heidenhain-kunder bliver henvist til os, siger Jesper Storm Simonsen. Heidenhains partnerkoncept skal give kunden en sikkerhed for, at service, reparationer og opgraderinger udføres af montører med det anbefalede testudstyr og den nyeste viden. De autoriserede servicepartnere indgår således i Heidenhains uddannelsesprogram og får desuden eksklusivt adgang til en omfattende produktdatabase med mulighed for bl.a. on-site diagnosticering og softwareopdatering.

Se Leverandører der tilbyder Serviceeftersyn af maskiner

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Cookie-indstillinger