Ifö lancerer Augmented Reality til badeværelset



Som de første i sanitetsindustrien er Ifö klar med Augmented Reality til badeværelset. Blot ved brug af kameraet på din smartphone kan du opleve, hvordan et nyt toilet eller møbel kan gøre underværker på badeværelset.

Væghængt eller gulvstående toilet? Vask med skab eller uden? Der er rigeligt med beslutninger, der skal tages under byggeprocessen, eller når badeværelset skal renoveres. Det har den velkendte producent Ifö som den allerførste valgt at udfordre med en webbaseret Augmented Reality-løsning til badeværelset.

Augmented Reality er også kendt som ‘AR’. Det fungerer som et ekstra ”lag”, som du oplever gennem kameralinsen. Men du har højst sandsynligt allerede brugt AR, hvis du har spillet ‘Pokémon Go’ eller brugt et af de mange filtre på Snapchat.

Det er en smart teknologi, der gør svære valg lidt lettere. Ifö har valgt en enkel løsning, hvor du kun skal bruge kameraet på din smartphone – du behøver ikke at downloade en ny app,” fortæller Franciska Andersen, online marketing manager i Norden hos Ifö.

Men den nye AR-funktion er ikke kun til slutbrugeren, der overvejer et nyt badeværelse. For installatører, håndværkere og andre fagfolk er det også et brugbart værktøj til at vise, hvordan ét eller flere elementer vil se ud i badeværelset og derved gøre hele forløbet nemmere.

”Mens mange normalt ville vise, hvordan et nyt møbel ville se ud på badeværelset ved at tegne det, kan det nu helt enkelt vises ved hjælp af en smartphone eller en tablet,” forklarer Franciska Andersen. Hun fortæller, at AR-funktionen er udviklet på baggrund af et behov fra især installatører, der ønskede et værktøj til at gøre dialogen med slutbrugeren endnu bedre.

Den webbaserede AR-funktion kan tilgås gennem QR-koden i Ifös kataloger og vil snart være at finde på Ifös hjemmeside ved de respektive produkter.

Ved at scanne QR-koden er det nemt at vise, hvordan toiletter, vaske, badeværelsesmøbler og spejlskabe, bruseløsninger og badekar ser ud på badeværelset. I den danske version af AR-funktionen vil det være muligt at se mere end 24 forskellige Ifö-badeværelsesprodukter. Ifös AR-funktion er netop blevet lanceret med det nye produktkatalog.

LÆS også: Teknologisk Institut – FN’s verdensmål i virksomhedernes hverdag: Bæredygtighed er på de fleste virksomheders dagsorden
Ifö lancerer Augmented Reality til badeværelset's Firmaprofil

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *