Ladere

Ladere - ladere kan erhverves i mange forskellige størrelser og udformninger, med mere og mindre avancerede kredsløb, som leder opladningen. En lader kan afhængig af kapacitet lade et batteri relativt hurtigt op, således at man igen kan være mobil med sin enhed.

Leverandører af og viden om ladere:


Akkumulator- og Batteriteknik ApS

Plantagevej 13
6330 Padborg
Tlf.: +45 7555 2366
E-mail: info@setronic.dk

www.setronic.dk

Kompetencer: Batterier og akkumulatorer, batteriopladere og strømforsyninger

Læs mere om ABT – Akkumulator- og Batteriteknik ApS


JDB El-teknik

H.C. Ørsteds Vej 50C
1879 Frederiksberg C
Tlf.: 53 58 28 01
E-mail: jdb@jdb-elteknik.dk

jdb-elteknik.dk

Kompetencer: Dørtelefoner, Netværksinstallationer, Energirådgivning, Elektriker, Hjertestarter, Lader til elbil

Læs mere om JDB El-teknik


NEWTEK ApS

Kærvej 39
5220 Odense SØ
Tlf.: 21 24 24 54
E-mail: mny@newtek.dk

www.newtek.dk

Kompetencer: Byrum, urban, pullerter, cykelstativer, ladestationer til el-cykler, bænke, soldrevne løsninger, LED belysning

Læs mere om NEWTEK ApS


Power Technic ApS

Elsenbakken 19
3600 Frederikssund
Telf.: 70 208 210
E-mail: salg@powertechnic.dk

www.powertechnic.dk

Kompetencer: Strømforsyninger, LED, Enclosed, Open frame, DC/DC, DC/AC, Adaptere, Ladere, DIN skinner

Læs mere om Power Technic APS


RepComp ApS

Skovfryd 18
2800 Kgs. Lyngby
Tel.: +45 70267420
E-mail: cgs@repcomp.dk

www.repcomp.dk

Kompetencer: Strømforsyninger, AC/DC Strømforsyninger, DC/DC Strømforsyninger, Adaptorer, Batteri, Ladere/Chargers, LED Drivere, UPS-anlæg, Medico/Medicinske godkendte strømforsyninger, Militær godkendte strømforsyninger, Custom Designede strømforsyninger

Læs mere om RepComp ApS


Schneider Electric Danmark A/S


Lautrupvang 1
2750 Ballerup
Tlf.: 88 30 20 00

www.schneider-electric.dk

Kompetencer: Alarmanlæg, Antenneanlæg, Batterier, Belysning, El - og elforsynings produkter, El anlæg, El- og styretavler, El-installation, Elektriske isolationssystemer, Elektromotorer, Generatorer, Elektronikmontage, Elektronikudvikling, Elforsyningsprodukter, Energibesparelser, Energiprojekter, Energisektor - service og vedligehold, EX-udstyr, Flugtvejsarmaturer, Frekvensomformere, Installationsmateriel, Invertere, Ladere, Omformere, strømforsyninger, Kabel- og rørgennemføringer, Kabelrør, Kabelskabe, Kabinetter, Kabler, Koblingskabe, Luftledningsmateriel, Målere, måleinstrumenter, Montage, Muffer, Projektering af energianlæg, Relæer, Samtaleanlæg, Sikkerhedsbelysning, Sikringer, Styringer, Teknisk dokumentation, Tele og svagstrøm, Transformere, Transformerstationer

Læs mere om Schneider Electric Danmark A/S


Mere viden om ladere:

De fleste ladere kræver 220 V, men der kan også får mobile ladere, men primært til nødsituationer.


Eaton lancerer fire nye ladere til elbiler


10.sep 2019


Eaton har udviklet fire nye ladere, som passer til alle typer eldrevne biler og dækker ladebehov både i den private husstand og hos erhverv.

Regeringens målsætning om at reducere CO2-udledningen med 70 procent inden 2030 er nok ikke gået manges næser forbi. Men færre er måske bekendte med, at regeringen som et led i planen har en ambition om, at salget af benzin- og dieselbiler helt skal udfases indenfor samme periode. Det er godt nyt for el- og hybridbils-branchen, som allerede i 2018 oplevede en markant stigning i salg på 261 procent sammenlignet med året forinden. I alt er der i dag knap 10.000 eldrevne køretøjer på de danske veje, ifølge en opgørelse fra januar 2019.

”Hele transportsektoren vil på sigt formentlig overgå til eldrevne køretøjer, og det vigtigste for at understøtte denne udvikling er, at det skal være nemt at tilvælge og anvende eldrevne biler. Vores ladere skal være med til at forenkle overgangen fra biler baseret på fossile brændstoffer til elbiler,” siger salgschef hos Eaton, Per Vagnholm.

De nye ladere hedder Eaton xChargeIn og fås i fire modeller, der passer til forskellige behov. Alle laderne har det til fælles, at de anvender et Type 2-stik, kan indstilles fra 10 til 32 ampere, og at de med deres robuste design (IP54) kan tåle både regn, slud og kulde ned til minus 40 grader


ABB sætter strøm til e-mobilitet i en af Storbritanniens største lufthavne


20.mar 2019


Som en del af ABB’s samarbejde med Volvo Busser om urban e-mobilitet, skal ABB levere OppCharge ladeløsninger til Birmingham Lufthavn

Førende teknologileverandør, ABB, Volvo Busser og Birmingham Lufthavn løftede i dag sløret for et samarbejde, som skal kickstarte miljøvenlig transportservices i og omkring lufthavnen.

Fra november 2019 vil lufthavnen med 13 millioner årlige passagerer, detailpersonale og flyselskaber kunne benytte seks Volvo 8900e fuldt elektriske lavemissionsbusser i området.

Busserne skal være i drift 24/7, og derfor vil Volvo 7900e-busserne blive opladet ude på ruten via ABB’s pantografløsning ”OppCharge”. Opladningen vil tage 2-6 minutter, give fleksibilitet og muliggøre konstant busdrift. Dermed undgås det, at busserne skal i depot for at lade op.

“Som globalt førende af ladestandere til e-mobilitet er vi stolte af samarbejdet med Volvo og Birmingham Lufthavn så den travle Birmingham Lufthavn får en bæredygtig transportløsning”, siger Frank Muehlon, Chef for ABB’s globale forretning for e-mobilitet. ”Projektet markerer et væsentligt skridt fremad i vores partnerskab med Volvo, som startede i 2014 med fælles-udviklingen af en komplet elbusløsning til fremme af urban grøn mobilitet. Vi er glade for at være en del af denne milepæl for bæredygtig transport i Midlands, og vi ser frem til at byde passagerer velkommen, herunder at de kan opleve fordelene ved de eldrevne busser”.

I første omgang bliver der opsat to 300 kW pantografer uden for lufthavnsterminalen, og hvis busdriften skal udvides, vil der blive opført yderligere pantografer ude på busruten. I tillæg bliver der opsat to 100 kW hurtigladestandere med CCS2-standard i lufthavnens busterminal. I fremtiden vil disse hurtigladere blive stillet til rådighed for andre busaktører, når de får elbusser.

Som en del af ABB’s digitale AbilityTM-porteføjle vil ladestanderne være udstyret med cloud-forbindelse. Det giver mulighed for diagnosticering og drift på afstand, så infrastrukturen er pålidelig og effektiv for buspassagererne.

Nick Barton, CEO i Birmingham Lufthavn sagde: ”Dette partnerskab er en vigtig milepæl for os. Vi undersøger altid nye og innovative måder at reducere vores CO2-udledning på, og med partnerskabet med Volvo Bus UK kan vi gøre netop det”.

”Vi har lavet markante serviceforbedringer for vores kunder på i lufthavnen for at øge kapacitet og forbedre kundeoplevelsen. Visionen er at positionere Birmingham som Europas førende lufthavn. Elbusserne er en del af denne vision for ikke at nævne deres bæredygtighedsfordele i form af deres ultra lave emission”.

“Siden 2012 har lufthavnen reduceret sin CO2-udledning per passager med 20%. Ved at idriftsætte de seks elbusser vil vi yderligere reducere vores CO2-aftryk per passager, og det er fantastisk”.

Nick Page, Adm. direktør hos Volvo Busser i Storbritannien og Irland tilføjer: ”Det er meget spændende at 7900e er blevet valgt til Birmingham Lufthavn for at yde den bedste og mest miljøvenlige busservice til kunder og interessenter”.

“I løbet af de seneste 15 måneder har 7900e været på en demo-tur i hele Storbritannien, hvor den har bevist, hvordan den kan bidrage til forbedring af luftkvalitet. Vi er overbeviste om, at 7900e og tilhørende teknologi vil hjælpe Birmingham Lufthavn med at opnå sine mål”.

Som førende udbyder af lade-infrastruktur til elektrisk transport tilbyder ABB komplette
ladestanderløsninger til elbiler, el- og hybridbusser såvel som elektrificering af skibe og tog. ABB gik ind på ladestandermarkedet i 2010, og har i dag installeret over 10.500 hurtigladere i 73 lande - flere ladestandere end nogen anden producent.

OppCharge er en åben brugerflade til automatiseret opladning til både enkelt og dobbeltdækket elbus fra en hvilken som helst busproducent. Der benyttes pantograf, som forbinder bussen med ladepunktet.

Fortune Magazine placerede for nylig ABB på en 8. plads på sin liste over virksomheder, som ”ændrer verden” på baggrund af de fremskridt, den har skabt med e-mobiltet og opladning.


ABB skal lade Singapores selvkørende elbusser


17.jan 2018


Verdens førende inden for e-transport leverer hurtigladere til et banebrydende projekt med førerløse elbusser

ABB understreger igen sin førende rolle inden for bæredygtige, globale transportløsninger med et nyt projekt sammen med Volvo Busser, denne gang for Nanyang Technological University (NTU) i Singapore. ABB skal levere sine  state-of-the-art hurtigladere HVC 300P (Heavy Vehicle Chargers) til det kommende projekt med to selvkørende elbusser på øen i begyndelsen af 2019.

Med dette projekt tager ABB endnu et skridt mod bæredygtig transport blot få dage efter at have meddelt, at de er hovedsponsor for det internationale motorsportsforbunds (FIA’s) første motorsportsklasse for elbiler, Formel E.

Hurtigladesystemet HVC 300P leverer 300 kW jævnstrøm og benyttes typisk til at lade elbussen i tre til seks minutter. Det er baseret på OppCharge-standarden, en åben standard til jævnstrømsopladning af elbusser, som bruges over hele verden. Ved hjælp af pantografer placeret ved endestationerne er det muligt at oplade busserne uden at påvirke den normale rutekørsel.

Systemet kan oplade to 12 m lange Volvo 7900 elbusser, og NTU vil bygge den selvkørende løsning på Volvos platform. Dette er Volvos første selvkørende køretøj til offentlig transport, der følger efter
succesen med autonom teknologi inden for minedrift og affaldshåndtering.

Som Håkan Agnevall, President hos Volvo Busser, forklarer: “Vi ser en hastigt voksende interesse for både selvkørende busser og elbiler i byer i hele verden. Sammen med NTU, et af verdens førende
universiteter inden for teknologi, ABB og SMRT, Singapores førende virksomhed inden for kollektiv
transport, har vi nu muligheden for at afprøve forskellige løsninger under realistiske forhold i en storby, som har høje ambitioner for sin offentlige transport.”

En af de selvkørende elbusser vil blive afprøvet på CETRAN (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles), Singapores nye og avancerede testfacilitet. Her vil forskere afprøve nye funktioner og undersøge, hvordan bussen interagerer med andre trafikanter på vejen. Den anden bus vil blive afprøvet på busdepotet i samarbejde med SMRT. Formålet med projektet er at gøre det muligt for fremtidens selvkørende busser at oplade deres batterier, køre til vaskeanlæg og parkere – helt uden en fører.

Nanyang Technological University skønner, at elektriske køretøjer kunne udgøre op til 50 % af
Singapores bus og bilpark inden 2050, og  er stolte over at kunne hjælpe med at gøre denne vision til
virkelighed.

Tarak Mehta, President for ABB’s Electrification Products division siger: “ABB har længe været på forkant med udvikling af grønnere løsninger. Med dette projekt bekræfter vi vores intention om at udvikle e-transport i Stillehavsområdet. Vores ladesystemer i topkvalitet kombineret med vores cloud-baserede platform ABB Ability™ baner vejen for renere og mere effektive og omkostningsbesparende køretøjer.”

ABB skal levere den første af to HVC 300P hurtigladere i slutningen af 2018, når samarbejdet mellem Volvo Busser og NTU er kommet i gang. De selvkørende elbusser vil blive leveret i begyndelsen af 2019. Indtil videre har ABB solgt mere end 6.000 cloud-tilsluttede jævnstrømshurtigladere i hele verden til
privat- og erhvervskøretøjer. ABB er også blevet sponsor for Formula E, verdens første internationale motorsportsklasse for elbiler, som et led i sin løbende satsning på at fremme bæredygtig transport.


ABB – Britisk busselskab introducerer hurtigladerteknologi til elbusser




ABB’s nye OppCharge-busopladningssystem skal holde otte fuldt elektriske Volvo-busser kørende hele dagen uden afbrydelse

ABB har vundet en kontrakt om levering af buslade-infrastruktur til en flåde af Volvo-elbusser i England, der fra 2018 skal drives af det engelske busselskab Transdev Blazefield. ABB skal levere tre HVC 300P-ladestationer og en understation til installation på en busstation, der opererer i Harrogate, en historisk spa-by i det nordlige England.
Kontrakten er af stor betydning, da det er det første elbusprojekt i Storbritannien, der anvender OppCharge-teknologi (opportunity charging), hvor busser oplades, mens de holder ved busstoppestedet.

- Opladerne fra ABB kommer til at spille en vigtig rolle i Transdevs langsigtede vision om at gøre Harrogate til en lav-emissions busby, der benytter elbusinfrastruktur i verdensklasse. I sidste ende drejer det sig om at reducere emission, øge mobiliteten og skabe et bedre miljø på tværs af Harrogate og videre ud, siger Alex Hornby, administrerende direktør i Transdev Blazefield.
Opladningen tager kun tre til seks minutter. Innovationen er den nyeste teknologi, som Transdev Blazefield har introduceret, for at reducere emission og forbedre oplevelsen af at køre i bus. Ud over at indføre emissionsfri offentlig transport kan størrelsen af batterierne om bord på elbusser reduceres ved hjælp af den nye OppCharge-teknologi. Dette reducerer bussernes samlede vægt og forbedrer dermed energieffektiviteten.

- Projektet som bygger på vores seneste succeser i flere andre lande introducerer OppCharge-interfacet i Storbritannien. Denne udvikling bidrager til at fremskynde implementeringen af elbusser yderligere, fordi det er muligt at anvende samme opladningsudstyr til forskellige busmærker, siger Daan Nap, Global Sales Director for Electric Bus Charging hos ABB.

Busserne opretter automatisk forbindelse til ABB’s HVC 300P ladesystem, som anvender pantografteknik, monteret på ladestanderen og oplader via bussens indbyggede strømaftager. En væsentlig fordel er, at HVC 300P-enhederne er kompatible med OppCharge-interfacet, hvilket betyder at ladeteknologien kan anvendes til andre modeller og mærker af elbusser som anvender lejlighedsvis ladning.


British Airways indgår aftale med GNB om vejrbestandige batteriladere




Storbritanniens største flyselskab British Airways udvider sin flåde af batteriladere til brug i verdens travleste lufthavn, Heathrow. Her har British Airways allerede omkring 400 ladere og udvider nu med 60 nye.

Det bliver de nye 2100 Weatherproof High Frequency HP ladere fra GNB Industrial Power, der netop er designet til at håndtere batteriopladninger under ekstreme forhold.

Elektriske køretøjer, der skal oplades, stiller en række krav til pladsforhold, infrastruktur, omkostninger og arbejdskraft. Da lufthavnsmiljøer kan være ekstreme, så kræver det ladere med solafskærmning, ekstra stærk kabinet og klimakontrol. GNBs nye ladere; 2100 Weatherproof High Frequency HP er vejrbestandige ladere, der er designet til barske forhold. De har både temperatur- og fugtighedskontrol, varmeapparater og ventilatorer indbygget, og leverer en fleksibel udgangseffekt. Laderne er designet til at kunne klare barske vejrforhold og er blandt andet udstyret med ekstra stærkt kabinet. Der er derfor ikke behov for ekstra beskyttelse af laderne mod vind og vejr.

Laderne fra GNB Industrial Power giver British Airways markante besparelser og er designet, så de lever op til British Airways ønsker. Flyselskabet har brugt GNB ladere i ti år nu og stoler på GNBs evner til at designe højfrekvente ladere med lavt energiforbrug og lave installationsomkostninger. GNB tilbyder også løbende support til British Airways egne ingeniører med viden om og service til flyselskabets mange ladere og batterier.

"GNB tog sig den tid, der skulle til for at forstå vores virksomhed og har leveret et produkt, der præcist opfylder vores behov. 2100 Weatherproof HP laderne bruger nogle af de mest avancerede teknologier i branchen, tilbyder fremragende energieffektivitet, modstandsdygtighed over for ekstreme vejrforhold og meget lavt strømforbrug," siger Dave Worthy, team manager fra British Airways.


Smart opladersystem fra Sandberg




I en verden hvor alting efterhånden skal lades op, er det vigtigt at tænke bæredygtighed og sikkerhed ind i de enheder man anvender til opladning - og ikke kun brugervenlighed.

Dette forener Sandberg i en ny serie af opladere og kabler, hvor der lægges op til at man kun køber det man har brug for.

Produktchef hos Sandberg A/S, Anders Partida Petersen, siger: "Vi har ryddet op i det hele! Kombinerede versioner hvor man er bundet til at købe bestemte kabler eller adaptere som man måske aldrig får brug for, er på vej ud. Simple og sikre løsninger, hvor forbrugeren selv vælger efter behov, er kommet ind i stedet."

I Sandbergs nye sortiment vælger man altså opladere og kabler separat. Men hvad med sikkerheden? Til det siger produktchefen: "Vi tænker sikkerheden ind hele vejen rundt. Ikke blot er det vigtigt at leve op til myndighedernes krav. Vi har også vores egne krav at leve op til, i form af høj produktkvalitet og holdbarhed. Det skal være trygt at sætte en oplader fra Sandberg i stikkontakten."

Miljømæssigt er det en fordel, at man for eksempel kan vælge én oplader med udtag til to eller fire enheder, i stedet for at have flere opladere siddende i stikkontakten. På den måde reduceres spild og standbyforbrug. Derudover behøver man ikke købe et kabel, hvis man har et i forvejen.


NU TALER LADEREN MED BATTERIET – SELVOM DEN TALER SPANSK




Den nye automatiske batteri-lader fra spanske Ferve er virkelig en videreudvikling af deres nuværende sortiment, som ellers repræsenterer god kvalitet. Nu fås den i Danmark hos Jens Linde A/S!

NU TALER LADEREN MED BATTERIET - SELVOM DEN TALER SPANSK
Den nye automatiske batteri-lader fra spanske Ferve er virkelig en videreudvikling af deres nuværende sortiment, som ellers repræsenterer god kvalitet. Nu fås den i Danmark hos Jens Linde A/S!
Ferve UNIC F3020
• Har automatisk lader-funktion, så den går på stand-by når batteriet er opladet
 Giver sikkerhed og sparer strøm
• Finder selv ud af batteri-typen!
 Passer til alle 12V bly-syre batterier; LIQ - GEL - AGM.
 Arbejdsgangen glider nemmere, når der ikke skal kontrolleres batteritype ogskiftes lader.
• Ripple-free = større sikkerhed
Lad batteriet sidde i køretøjet under opladning uden fare for sletning afhukommelser og skade på elektronik. Brugeren slipper for at afmontere batterietog sparer tid!
•Stor fleksibilitet - Kapacitet fra 45Ah - 225Ah (12V 20A)
Vi har længe forhandlet batteriladere, testere og boostere mm. fra Ferve, men denne nyhed er virkelig, ja - en nyhed. Det er altid rart, når vi kan tilbyde vores kunder nye produkter som giver bedre arbejdsgange i form af robust udstyr med moderne teknologi. Det kan vi med denne batteri-lader som kun netop er på vej på markedet.
For yderligere information om produktet, kontakt
Jan Hammer: email: jh@jenslinde.dk - tel. 23 99 69 06