Lagerindretning

Lagerindretning - Leverandører af lagerindretning finder du i listen på denne side. Leder du efter noget andet end lagerindretning, så brug søgefeltet under denne boks.

Leverandører af og viden om lagerindretning:


BLEVA A/S

Bøgildsmindevej 29
9400 Nørresundby
Tlf.: 98 11 12 11
E-mail: info@bleva.dk

www.bleva.dk

Kompetencer: Arbejdsborde, Bordvogne, Lagerindretning, Lagerkasser, Lagerløsninger, Lagerreoler, Lagervogne, Løfteudstyr, Løftevogne, Palleløftere, Pallereoler, Pallevogne, Plastkasser, Platformsvogne, Reolsystemer, Stabelkasser, Tip containere, Værkstedsvogne

Læs mere om BLEVA A/S


Constructor Danmark A/S

Rorupvej 1
4320 Lejre
Tlf.: +45 46 32 80 08
E-mail: coda@constructor.dk

www.constructor.dk

Kompetencer: Dybdestabling, Dækreoler, Gennemløbsreol, Grenreoler, Hyldereoler, Lagerautomat, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerreoler, Langspændsreol, Mezzanin, Mobile pallereoler, Pallereoler, Palleudtræk, Plastkasser, Reolkontrol, Shuttle, Småvarereol, Stålreoler, Vægsystem

Læs mere om Constructor Danmark A/S


ContiFlow

Industriparken 4
8832 Skals
Tlf.: 81 61 47 90
E-mail: max@max-consult.dk

www.contiflow.dk

Kompetencer: Lageroptimering, intern transport, transportsystemer

Læs mere om ContiFlow


Hans Høj Lagerinventar A/S

Allévej 60 C
2635 Ishøj, Danmark
Tlf.: 70 27 35 00
E-mail: office@hhl.dk

www.hhl.dk

Kompetencer: Affaldshåndteringsudstyr, Arkivreoler, Cykelstativer, Dækreoler, Gitterbure, Grenreoler, Ladvogne, Lagerindretning, Lagerkasser, Lagerreoler, Løfteborde, Løftevogne, Omklædningsskabe, Opbevaringsskabe, Pallereoler, Pallevogne, Reolsystemer, Stabelbare transportrammer, Stålreoler, Sækkevogne, Tipcontainere, Værkstedsvogne, Værkstedsinventar

Læs mere om Hans Høj Lagerinventar A/S


Max-Consult ApS

    

 

Max Frandsen
Tlf.:+45 8161 4790
E-mail: max@max-consult.dk

www.max-consult.dk

Kompetencer: Intern transport, Akkumulerende conveyor i samarbejde med ContiFlow, Emnetransport for emner op til 100kg i samarbejde med svenske MH Modules AB, Løfteborde i samarbejde med svenske Marco AB, Palleconveyor og nøglefærdig special automatik i samarbejde med Gipo Sp. z.o.o., Transfervogne og håndteringsudstyr i samarbejde med Q-System, Lagerreoler og indretning i samarbejde med Lagerteknik.dk, Volume scanning af emner eller paller i samarbejde med Scaletronic, Standardconveyor, Specialconveyor, Reolconveyor, Palleconveyor, Båndconveyor, Contiflow-conveyor

Læs mere om Max-Consult ApS


Plastipol-Scheu Nordic ApS

H. P. Hansens Plads 32
4200 Slagelse
Tlf. 69 15 70 75
Mail: info@plastipol-scheu.dk

www.plastipol-scheu.dk

Kompetencer: Kompetencer: Producent og leverandør af bilindretning til alle typer af varebiler til den professionelle bruger. Producent og leverandør af lager- og arbejdspladsindretning, lagerkasser, stabelkasser, lagerreoler, arbejdsborde, plastkasser, lagerløsninger, reolsystemer mm.

Læs mere om Plastipol-Scheu Nordic ApS


RAJA PACK

Tlf.: 44 58 77 00
E-mail: info@rajapack.dk

www.rajapack.dk

Kompetencer: Emballage, tape

Læs mere om RAJA PACK


SELMATEC A/S

Industriskellet 7
3540 Lynge
Tlf.: 48 18 90 33
E-mail: post@selmatec.dk

www.fusi.dk

Kompetencer: Arbejdsborde, Grenreoler, Hyldereoler, Industrivægge , Kølemidler, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerløsninger, Lagerreoler, Smøremidler, Værkstedsvogne

Læs mere om SELMATEC A/S


Skov Industri A/S

Gl Grandvej 4
5580 Nørre Aaby
Tlf.: 63424242
E-mail: firma@skov-industri.dk

www.skov-industri.dk

www.skærmvæggen.dk

Kompetencer: Akustik, Støjdæmpning, Ruminddeling/kontor/kontrol- og pauserum, Renrum, Flytbart rum, Smith Reoler, Mezzanin, Akustikregulering, Skærmvægge

Læs mere om Skov Industri A/S


Thanex A/S

Hovedkontor:
Theilgaards Allé 17
4600 Køge

Jylland kontor:
Marsalle 113
8700 Horsens

Tlf.: 46 18 69 69
E-mail: info@thanex.dk

www.thanex.dk

Kompetencer: Dybdestabling, Dækreoler, Gennemløbsreol, Grenreoler, Hyldereoler, Lagerautomater, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerreoler, Mezzanin, Mobile pallereoler, Nethylde, Pallereoler, Plukreoler, Reoleftersyn, Rullebaner, Shuttle, Sikkerhedsudstyr, Stål reoler, Værksted indretning

Læs mere om Thanex A/S


Würth Industri Danmark A/S

Merkurvej 5
6000 Kolding
Tlf.: 73 20 73 20
E-mail: salg@wuerthindustri.dk

www.wuerthindustri.dk

Kompetencer: befæstelse, befæstigelse, nitter, blindnitter, Lean, produktionsoptimering, indkøbsoptimering, besparelser, reduktion i tidsforbrug, reduktion i vareforbrug, reduktion i spend, konsolidering, vending, kanban, automatisering, six sigma, kaizen, SCM, supply chain management, partnerskab, international partner, global leverandør, international leverandør, VMI, leverandørstyret lager, genbestilling, full service, tegningsvarer, special-befæstelse, duplex, super-duplex, Zinkflake, HDG, A2, A4, rustfri, DIN, NORM, ISO, PPE, værnemidler, forbrugsartikler, standardartikler, automatisk genopfyldning, Skruer, Bolte, møtrikker, skiver, handsker, sikkerhedsbriller, høreværn, masker, PPE

Læs mere om Würth Industri Danmark A/S


DHL Supply Chain lancerer ny softwareplatform med Blue Yonder på Microsoft Cloud




, for at kunne fremskynde implementeringen af lagerrobotteknologi, gennem standardisering.

  • Den førende AI-drevne fulfillment leverandør Blue Yonder og DHL lancerer ny platform til integration af lagerrobotter – bygget på Microsoft Azure.
  • Første implementering på DHL-lageret i Madrid har allerede reduceret integrationstiden med 60%.
  • Den nye platform giver kunder større fleksibilitet i forhold til at kunne vælge og integrere forskellige robotudbydere i en enkelt løsning.

DHL Supply Chain, den globale leder inden for kontraktlogistik og en del af Deutche Post DHL Group, har lige lanceret en ny ”plug & play” robotikplatform i samarbejde med Microsoft og den førende AI-drevne og digitale fulfillment leverandør Blue Yonder.

Robotikplatformen reducerer integrationstid og programmeringsindsatser for at kunne implementere nye automationsenheder i lagerfaciliteter, samtidig med at DHL-kunder får større fleksibilitet i forhold til valg af passende robotiksystemer, der skal passe til deres individuelle forretningsbehov. Løsningen bygger på Microsoft Azure loT og cloud platform services.

”Den globale implementering af robotter og robotsystemer er en integreret del af vores strategi for at kunne støtte vores medarbejdere og forbedre kundens drift,” siger Markus Voss, Global CIO og COO i DHL Supply Chain. ”Automation og samarbejdsrobotik hjælper os med at gøre operationelle processer mere fleksible, ergonomiske og attraktive for vores medarbejdere ved at erstatte monotone, gentagne og særligt anstrengende aktiviteter. Målet er ikke at erstatte medarbejdere over tid, men at kunne tildele dem mere attraktive og interessante opgaver.”

Voss tilføjer: ”Vi har mere end 2.000 operationelle sites på tværs af DHL Supply Chain, så vi ved, hvor komplekst, tidskrævende og dyrt det kan være at integrere nye robotter i eksisterende platforme og oprette forbindelse til vores kunders forskellige administrationssystemer. Det er netop her, den nye platform er så effektiv. Vores første implementering af den nye platform med 6 River Systems på et af vores Madrid-sites viser allerede en reduktion på 60% i integrationstiderne, men med efterfølgende implementeringer forventer vi yderligere forbedringer på op til 90%.”

Den første implementering på et DHL Supply Chain-operation i Madrid har allerede demonstreret, at den nye platform kan reducere kompleksitet og fremskynde integrationen af ​​robotsystemer i et eksisterende lageradministrationssystem. Samtidig giver platformen kunderne større fleksibilitet i forhold til valg og integration af forskellige robotudbydere i ét samlet system. Robotikplatformen er drevet af Blue Yonders Luminate Platform med maskinlæring (ML)-drevne opgavehåndteringsfunktioner, der sikrer det højeste niveau af effektivitet inden for lagerdrift.

”Det er vigtigt at opbygge en modstandsdygtig og fleksibel forsyningskæde for at imødekomme et konstant skiftende kundebehov. Ved at digitalisere deres lagerløsninger forenkler DHL dramatisk integrationen af ​​komplekse IoT-systemer og åbner op for nye forretningsmuligheder for logistikbranchen. Resultatet vil være, større fremskridt inden for hastighed, global skala, reduktion af omkostninger og sikkerhed,” siger Sam George, Corporate Vice President Azure IoT hos Microsoft.

“Ved at bruge Blue Yonders Luminate Platform var DHL i stand til at tilbyde en løsning, der kan implementeres på tværs af alle deres distributionscenter-sites problemfrit gennem en cloud SaaS-applikation. I en tid med manglende arbejdskraft, særligt i højsæsonen, kan DHL-sites nu få en robotleverandør til hurtigt at øge sin ressourcekapacitet og støtte arbejdsstyrken,” sagde Girish Rishi, administrerende direktør, Blue Yonder. Og fortsætter: ”Dette projekt var et sandt samarbejde på tværs af alle interessenter.”

Med dette samarbejde kombinerer DHL Supply Chain, Microsoft og Blue Yonder deres styrker inden for kundecentrisk kontraktlogistik, sikker cloud computing i global skala og end-to-end integrering af forsyningskæden for at kunne forbedre lagerstyring og operationel kvalitet for en bred vifte af industrikunder.

Mens den nye softwareplatform kun er en del af DHL Supply Chains digitaliseringsstrategi for hele virksomheden – der inkluderer brugen af ​​DHLs fokusteknologier såsom robotter, smart operations gennem bærbare enheder og dataanalyse – spiller den en væsentlig rolle i at kunne facilitere og fremskynde udrulningen af nye teknologier i stor skala.


Element Logic – Boozt fortsætter med at udvide verdens største AutoStore-robotlager




Verdens største AutoStore-anlæg, beliggende hos Boozt i Ängelholm i Sverige, øger nu kapaciteten yderligere. Element Logic, der også er aktiv på det danske marked, står bag udvidelsen.

Boozt er en førende og hurtigvoksende teknologivirksomhed, som sælger mode online, og som de fleste danskere nok efterhånden kender navnet på. Koncernen genererede en nettoomsætning på 3,4 mia. SEK i 2019.

Med den kommende udvidelse øges kapaciteten i det første trin med yderligere 130.000 kasseplaceringer, 50.000 kasser og 30 robotter. Når udvidelsen er helt færdig, vil Boozt fortsat råde over verdens største AutoStore-faciliteter med 500.000 kasser og 300 robotter.

Vi er meget glade for at fortsætte vores automatisering og udvikling med Element Logic og AutoStore. I udvidelsesfasen har vi stadig en oppetid på 99,7% - og 90 % af leverancerne når kunden inden for 1-2 dage efter bestilling, siger CSCO hos Boozt, Lars Lindgaard.

Intensivt samarbejde

Siden partnerskabet mellem Boozt og Element Logic startede i 2017, har samarbejdet mellem virksomhederne udviklet sig, og det er blevet stærkere og stærkere. Den kommende udvidelse indleder fase 4 - med andre ord vil modul 4 af verdens største AutoStore nu begynde.

I takt med at markedet for e-handel vokser, har løsninger fra AutoStore og Element Logic hjulpet Boozt med at opnå præcision, hurtig leveringer og produktivitetsgevinster. Element Logics fokus er at levere rentable lagerløsninger til sine kunder - ofte på hårdt pressede tidsplaner.

Verdens største AutoStore-installation er stadig verdens største. E-handel vokser fortsat hurtigt, og Boozt er bestemt på forkant med udviklingen med en høj grad af dag-til-dag levering. Fleksibiliteten, skalerbarheden og effektiviteten, der kendetegner AutoStore, vil give Boozt en fortsat overlegen konkurrencefordel på markedet fremover, siger Nikolaj Bjørn Eriksen, administrerende direktør for Element Logic Danmark.


Constructor – Guide til den optimale lagerløsning




Hvordan sikrer du dig den perfekte lagerløsning? Svaret er enkelt og så alligevel ikke: du skal gøre et grundigt forarbejde. Herunder lister vi nogle parametre, som du kan tage med i dine overvejelser, på vejen mod at komme i mål med den optimale lagerløsning.

Indsamling af data

1. Bygning

Building

Uanset om det er en ny eller eksisterende bygning skal du tænke på:

  • Areal, højde
  • Bygningssøjler og deres placering
  • Gulvets belastningskapacitet, beton/asfalt/andet materiale. Når man kommer op i høje sektionslaster på over 20 ton/sektion, kan det være en god ide at kontrollere gulvets kapacitet. Asfalt-gulv kan være kritiske, uanset hvilken last man har fra reoler.
  • Placering af porte og døre, og hvordan de kan påvirke layout
  • Størrelse på forsendelsesareal, ind/ud af lageret.
Product

2. Produkt

Information om produkterne, der skal lagres, f.eks.

  • Dimension (dybde, bredde, højde)
  • Vægt
  • Type lastbærer, f.eks. EUR-palle
  • Frekvens. Ofte kan man anvende 80/20-reglen, nemlig at 20% af de produkter der lagres, står for 80% af omsætningen. En ABC-analyse vil vise sammensætningen af dine produkter. Du kan læse mere om ABC-kategorisering her

3. Håndtering

  • Lagrer du produkter med bedst-før-dato vil du have brug for en lagerløsning, der sikrer at du altid plukker de ældste varer først.
  • Hvilken type truck anvendes/vil blive anvendt?

4. Øvrigt

Er der specielle omstændigheder/miljøer, f.eks. frys/støvfrit/ESD/brandfarlig?

Kig ind i fremtiden

Når du vælger pallereoler, skal du ikke kun fokusere på dine nuværende behov, men også kigge på dine planer for fremtidig vækst. Øget omsætning er som regel lig med øget behov for lagerkapacitet, og så er det vigtigt med en lagerløsning, der kan følge med. Uden denne indsigt kan du ende op med at investere i en lagerløsning, som inden for få år kan være forældet i forhold til dine behov.

Hvad er dit budget?

Dette bør være det første trin i enhver forretningsbeslutning. Det er vigtigt at allokere tilstrækkelige ressourcer til din investering i en lagerløsning. Måske betyder dit budget, at du må gå på kompromis med parametre som kvalitet og fleksibilitet. Alternativt, kan en dyrere løsning finde sin berettigelse, fordi du opnår gevinster på andre parametre. Her kan det være en god ide at lave en cost-benefit analyse.

Ovenstående er nogle af de faktorer, som du med fordel kan kigge på, i din jagt på den perfekte lagerløsning. Der er dog en del andre, f.eks. pladsudnyttelse, grad af automatisering, energiomkostninger, og så er det altid vigtigt at prioritere sikkerheden på lageret, både for personale og gods.


SSI SCHÄFER – Nyt distributionscenter til Schaeffler




I Kitzingen, Tyskland, har SSI SCHÄFER installeret et nyt, state-of-the-art distributionscenter til Schaeffler

Det nye center indeholder blandt andet et højlager med syv krangange, omfattende palle- og kassetransportanlæg samt et elektrisk monorailsystem i gulvet.

Højlageret rummer 28.000 lagerlokationer til europaller og 56.000 lagerlokationer til halvpaller, som betjenes af syv stærke, tomastede kraner af den energieffektive Exyz-type. De er hver udstyret med to retrievere og kan løfte to europaller eller fire halvpaller samtidigt.

Lagring af mindre enheder sker i et miniloadlager med seks krangange. Her arbejder 12 kraner af typen Schäfer Miniload Crane i to niveauer og giver dermed stor kapacitet. I hele anlægget vil der fremover være ca. 100.000 plastkasser af typen LTB i omløb, der også er en del af SSI Schäfers leverance.

Leverancen rundes af med fuldautomatiserede robotteknologi-applikationer til depalletering og palletering af kasser samt ergonomiske arbejdsstationer.

Derudover har SSI SCHÄFER i samarbejde med Schaeffler udviklet vedligeholdelseskonceptet "Maintenance 4.0 for Intralogistics", som gør det muligt for Schaeffler at overvåge lagerløsningerne og forudse driftsstop.

Med det nye distributionscenter er Schaeffler nu godt rustet til at servicere sine europæiske industrikunder.

Læs mere om det nye center og samarbejdet her


Hans Schourup – Omfattende løsning til Moesgaard Museum




Lagerindretning med mobile kompaktreoler, en mezzanin og lagerreoler

I Marselisborg skovene, syd for Århus, bor en verdensstjerne. I bogstavelig forstand, for MOMU, Moesgaard Museum har hele 2 stjerner i Michelins attraktionsguide. Moesgaard Museum har gennem generationer været det lokale museum i Jylland, med en attraktion, som har draget tusindvis af besøgende gennem årene, Gravballe manden.

Med et helt nyt museum, der har betaget og imponeret i hele verden, har man løftet MOMU op i verdensklasse, og skabt visionære rammer om de mange, skiftende udstillinger samt skabt helt nye rammer til sin gamle stjerne, Gravballemanden, som ser ud til at befinde sig godt i sine nye omgivelser. Museet er tegnet af Arkitektfirma Henning Larsen, og har et brutto areal på 16.000 m2.

Oldtiden kommer til live i bakkerne ved Marselis, og om man er fascineret af vikingetiden eller falder i staver på evolutionstrappen, hvor vores fortid gøres levende, er et besøg altid en oplevelse, og både bygningen og omgivelserne indgyder respekt.

Samarbejdet
Helt fra den tidlige kontakt og frem til den endelige løsning, har Mikael Laursen fra Hans Schourup A/S repræsenteret Hans Schourup, og Museumsinspektør Ulrik Høj Johnsen og kollegaer fra Moesgaard museum, har stået for at definere museets behov for opbevaring.

Ulrik Høj Johnsen udtaler sig om samarbejdet med Hans Schourup A/S:
"Allerede i 2010 igangsatte en inspektør ved De Etnografiske Samlinger og en konservator arbejdet med at blotlægge museets behov for at opmagasinere dets etnografiske samlinger. Tidligt i forløbet fik museet en god og konstruktiv dialog med Hans Schourup A/S, der har udviklet sig til en tæt kontakt med især Mikael Laursen, fra firmaets tekniske afdeling.

Museets etnografiske samlinger indeholder – billedligt talt – alverdens genstande i alle størrelser og former, og Mikaels ideer og evne til at imødekomme vore behov har været enestående.
Oprindelig arbejdede vi på en plan, der skulle give os henved 4500 hyldemeter i et rum, der er ca. 500 kvm og med 5 meter til loftet. Af forskellige grunde er vi i første omgang lagt ud med en løsning, der med kompaktreoler, mezzanin og stationære reoler giver os 520 hyldemeter i et langt mindre rum. Dertil har vi valgt en løsning, som Hans Schourup har leveret til vore kolleger på Fællesmagasinet i Randers, nemlig netvægge, hvor flade genstande, spyd o. lign. kan ophænges og derved spare os for værdifuld hyldeplads.

Vi har oplevet Hans Schourup A/S som særdeles lydhøre for vore ønsker og fleksible i forhold til at justere planerne, når det har været påkrævet.

Som museum har vi været trygge ved at vælge en ’mindre spiller’ på markedet for magasinindretning, der udover at have givet os en opmærksomhed og lydhørhed, som har været eksemplarisk, også har erfaring med lignende opgaver på andre museer. Dertil har vi næsten udelukkende har kontakt med Mikael, der som teknisk kyndig hele tiden har haft fuldt overblik over muligheder, potentiale og begrænsninger.

Vi er derfor fuldt ud tilfredse med samarbejdet med Hans Schourup A/S."

Indretning af museumslagre
En opgave af denne karakter kræver input fra mange sider, ligesom det udfordrer alle spidskompetencer hos Hans Schourup A/S, for at få løsning, behov og budget til at gå op i en højere enhed. Hans Schourup har tilgået opgaven med tålmodighed og ydmyghed, og vi er naturligvis stolte af både løsningen, og at være valgt som leverandør til denne opgave.
Hans Schourup A/S har gennem mange år haft en stor kontaktflade til netop museer, det kan du læse mere om her.