Lagerløsninger

Lagerløsninger - På denne side finder du leverandører af Lagerløsninger, produktnyheder om Lagerløsninger, samt viden om Lagerløsninger.

Leverandører af og viden om Lagerløsninger:


BLEVA A/S

Bøgildsmindevej 29
9400 Nørresundby
Tlf.: 98 11 12 11
E-mail: info@bleva.dk

www.bleva.dk

Kompetencer: Arbejdsborde, Bordvogne, Lagerindretning, Lagerkasser, Lagerløsninger, Lagerreoler, Lagervogne, Løfteudstyr, Løftevogne, Palleløftere, Pallereoler, Pallevogne, Plastkasser, Platformsvogne, Reolsystemer, Stabelkasser, Tip containere, Værkstedsvogne

Læs mere om BLEVA A/S


Constructor Danmark A/S

Rorupvej 1
4320 Lejre
Tlf.: +45 46 32 80 08
E-mail: coda@constructor.dk

www.constructor.dk

Kompetencer: Dybdestabling, Dækreoler, Gennemløbsreol, Grenreoler, Hyldereoler, Lagerautomat, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerreoler, Langspændsreol, Mezzanin, Mobile pallereoler, Pallereoler, Palleudtræk, Plastkasser, Reolkontrol, Shuttle, Småvarereol, Stålreoler, Vægsystem

Læs mere om Constructor Danmark A/S


ContiFlow

Industriparken 4
8832 Skals
Tlf.: 81 61 47 90
E-mail: max@max-consult.dk

www.contiflow.dk

Kompetencer: Lageroptimering, intern transport, transportsystemer

Læs mere om ContiFlow


Kardex Danmark A/S

Industrivej 10
5260 Odense S
Tlf.: 6612 8224
E-mail: contact.remstar.dk@kardex.com

www.kardex.com

Kompetencer: Automatisk plukning, Lagerautomat,  Lagerløsninger, Plukning af varer, Lagerstyringssystem

Læs mere om Kardex Danmark A/S


Operator Systems A/S

Vandtårnsvej 62A, 1B
2860 Søborg
Tlf.: 4485 0190
E-mail: info@operatorsystems.com

www.operatorsystems.com

Kompetencer: Automation, Produktionsoptimering, Leanoptimering, OEE, Komme/gå, Integration, Kvalitetskontrol, Maintenance, Statistisk Proces Control, Warehouse, Kørelister og produktions rapportering

Læs mere om Operator Systems A/S


Plastipol-Scheu Nordic ApS

H. P. Hansens Plads 32
4200 Slagelse
Tlf. 69 15 70 75
Mail: info@plastipol-scheu.dk

www.plastipol-scheu.dk

Kompetencer: Kompetencer: Producent og leverandør af bilindretning til alle typer af varebiler til den professionelle bruger. Producent og leverandør af lager- og arbejdspladsindretning, lagerkasser, stabelkasser, lagerreoler, arbejdsborde, plastkasser, lagerløsninger, reolsystemer mm.

Læs mere om Plastipol-Scheu Nordic ApS


RAJA PACK

Tlf.: 44 58 77 00
E-mail: info@rajapack.dk

www.rajapack.dk

Kompetencer: Emballage, tape

Læs mere om RAJA PACK


SELMATEC A/S

Industriskellet 7
3540 Lynge
Tlf.: 48 18 90 33
E-mail: post@selmatec.dk

www.fusi.dk

Kompetencer: Arbejdsborde, Grenreoler, Hyldereoler, Industrivægge , Kølemidler, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerløsninger, Lagerreoler, Smøremidler, Værkstedsvogne

Læs mere om SELMATEC A/S


Sandwich Element Byg

Agerskovvej 20
8362 Hørning
Tlf.: 20 90 38 06/ 27 31 21 90
E-mail: sh@sandwich-element.dk

web

Kompetencer: Sandwichpaneler, højprofiler, tagprofiler, tagpaneler, vægprofiler, vægpaneler, skillevægge, bilhuse, detailbutikker, kontorbyggeri, lager/logistik, facadebeklædninger, haller, padlehaller, værksteds- og produktions haller

Læs mere om Sandwich Element Byg


Skov Industri A/S

Gl Grandvej 4
5580 Nørre Aaby
Tlf.: 63424242
E-mail: firma@skov-industri.dk

www.skov-industri.dk

www.skærmvæggen.dk

Kompetencer: Akustik, Støjdæmpning, Ruminddeling/kontor/kontrol- og pauserum, Renrum, Flytbart rum, Smith Reoler, Mezzanin, Akustikregulering, Skærmvægge

Læs mere om Skov Industri A/S


Thanex A/S

Hovedkontor:
Theilgaards Allé 17
4600 Køge

Jylland kontor:
Marsalle 113
8700 Horsens

Tlf.: 46 18 69 69
E-mail: info@thanex.dk

www.thanex.dk

Kompetencer: Dybdestabling, Dækreoler, Gennemløbsreol, Grenreoler, Hyldereoler, Lagerautomater, Lagerindretning, Lagerinventar, Lagerreoler, Mezzanin, Mobile pallereoler, Nethylde, Pallereoler, Plukreoler, Reoleftersyn, Rullebaner, Shuttle, Sikkerhedsudstyr, Stål reoler, Værksted indretning

Læs mere om Thanex A/S


Würth Industri Danmark A/S

Merkurvej 5
6000 Kolding
Tlf.: 73 20 73 20
E-mail: salg@wuerthindustri.dk

www.wuerthindustri.dk

Kompetencer: befæstelse, befæstigelse, nitter, blindnitter, Lean, produktionsoptimering, indkøbsoptimering, besparelser, reduktion i tidsforbrug, reduktion i vareforbrug, reduktion i spend, konsolidering, vending, kanban, automatisering, six sigma, kaizen, SCM, supply chain management, partnerskab, international partner, global leverandør, international leverandør, VMI, leverandørstyret lager, genbestilling, full service, tegningsvarer, special-befæstelse, duplex, super-duplex, Zinkflake, HDG, A2, A4, rustfri, DIN, NORM, ISO, PPE, værnemidler, forbrugsartikler, standardartikler, automatisk genopfyldning, Skruer, Bolte, møtrikker, skiver, handsker, sikkerhedsbriller, høreværn, masker, PPE

Læs mere om Würth Industri Danmark A/S


Constructor deltager igen på hi Tech & Industry Scandinavia




Det er en særlig fornøjelse at meddele, at Constructor Danmark udstiller på hi Tech & Industry Scandinavia, den førende messe for teknologi og industri i Skandinavien. Dansk erhvervsliv kan igen mødes fagligt og personligt på messer, og selvom online mødeværktøjer har været uvurderlige det sidste halvandet år, er der noget lige så uvurderligt i at mødes personligt.

hi Tech & Industry Scandinavia løber fra 5. til 7. oktober med foreløbig 700 udstillere fra forskellige lande.

Med 57 år bag sig har hi-messen udviklet sig til at være stedet, hvor hele branchen samles i tre intense dage med fokus på netværk, inspiration og viden.

Læs også: Constructor – 7 trin til at reducere plukkefejl på lageret

Messen repræsenterer det bedste af det bedste fra Skandinavien, på tværs af sektorer som automatisering og robotter, maskiner og udstyr, intern logistik og madteknologi.

Vort team har base på stand H6120, hvor vi med glæde byder dig velkommen inden for til en snak om netop din lagerlogistik.

På standen kan du se følgende produkter:

Pallereoler til optimal udnyttelse af eksisterende plads med hurtig adgang til pallegodset.
Mobile pallereoler, der kan give dig op til 50% mere plads på eksisterende lager, eller op til 150% mere lagerkapacitet
TORNADO lagerautomat, et automatisk lagersystem, der udnytter bygningens højde og dermed optager begrænset gulvplads.
Lagerreol LS3 - med sit modulære design og hurtige montering kan du opnå maksimal lagerkapacitet, uanset hvor meget plads du har til rådighed
Hi280 småvarereoler – et reolsystem der vokser med dine behov. Det kan bygges som et traditionelt reolsystem, kombineres med en mezzanin eller køre på skinner i gulvet.

Enhver der arbejder med lagerlogistik, forstår vigtigheden af at udnytte hver eneste kvadratmeter, og af samme grund designer og fremstiller vi lagersystemer, der kan spare op til 70% af den eksisterende gulvplads, reducere plukfejl med op til 70% og reducere plukketider med mere end 60%.

Med en bred vifte af løsninger, der dækker både manuel samt semi- og fuldautomatisering er vi den rette samarbejdspartner, der kan bringe øget kapacitet, produktivitet og effektivitet til din lagerlogistik.

Lægger du vejen forbi Herning, så kig forbi Hal H, stand 6120. På gensyn!


Constructor – 7 veje til større lagereffektivitet og profit




En driftsikker og effektiv lagerlogistik er afgørende for at opnå nøgleparametre på ethvert lager - uanset om det er KPI'er for profit, lageromsætning eller kundeservice.

Et lager der udnytter den tilgængelige plads, der har en vis grad af automatisering, med et WMS til styring af driften er bedst klædt på til at booste effektiviteten.

Men lageret har en kompleks drift, med mange forskellige stadier - fra varemodtagelse til forsendelse og et utal af processer indimellem. Hertil skal lægges et mix af menneskelig interaktion og automatisering, og så står det klart at det er en omfattende opgave at få alt til at fungere.

Dette gør det vanskeligt at spotte områder der kunne gøres mere effektive, og det siger sig selv at en højere effektivitet giver større produktivitet.

Her følger syv forslag til at forbedre lagerets effektivitet og i sidste ende profitten.

1. Invester i automatisering

Automatiske lagerløsninger vil bringe effektivitet til ethvert lager, omend de forudsætter investering.

Introduktion af et vist niveau af automatisering, eller valg af et fuldautomatisk lager, hjælper til at eliminere risikoen for menneskelige fejl ved at reducere graden af menneskelig aktion.

Der vil ikke kun være færre fejl, automatisering vil medføre besparelser til f.eks. lønninger, uddannelse og værktøjer. Automatisering giver også mulighed for kompakt lagring.

Der findes et bredt spekter af automatiske løsninger - der kan tilpasses enhver drift. Fra mobile pallereoler til  kranlager til mini loads til smådele. Automatisering er lig med effektiv lagerlogistik.

2. Giv kvalitetstræning

En veluddannet arbejdsstyrke er en langt mere effektiv arbejdsstyrke. Så tag tiden og etabler et uddannelses- og mentorsystem for nye medlemmer af teamet. Dette betyder at de vil lære at gøre tingene rigtigt i stedet for at gentage dårlige vaner.
Sørg for at uddannelse tilbydes som en del af personalets udvikling. Det vil ikke kun øge deres kompetencer og effektiviteten, men også blive påskønnet af de ansatte.

Træning vil forbedre motivationen blandt medarbejderne og reducere personaleomsætningen, hvilket igen sparer penge og tid til rekruttering.

Du kan også overveje krydstræning af forskellige ansatte med forskellige evner. Dette betyder at du har en backup ved fravær i forbindelse med f.eks. ferie og sygdom.

3. Gør sikkerhed til en prioritet

Sikkerhed burde have topprioritet på ethvert lager, ikke kun af hensyn til personalets omsorg, men også fordi høje sikkerhedsstandarder reelt forbedrer effektiviteten.

Hver gang en sikkerhedsprocedure bliver omgået, opstår et risikoelement. Og selvom det kan fremstå som en besparelse, vil det i sidste ende koste dyrt i tilfælde af en arbejdsulykke. Selv en mindre ulykke - som skade på en pallereol - kan forårsage problemer på langt sigt, da reolen kan have brug for reparation. Større ulykker kan skabe forsinkelser i lagerlogistikken eller i værste fald stoppe den helt i en periode.

4. Bed om personalets feedback

Ved at involvere personalet i lagerdriften opnår du mange fordele. Rent praktisk har de ansatte førstehåndsviden om alle processer og kan have virkeligt gode ideer til effektivitetsforbedringer.

Derudover vil personale der er involveret, føle sig værdsat og at deres mening tæller. De vil sandsynligvis være mere engageret og motiveret til at arbejde mere, hvilket i sig selv skaber effektivitet. Involvering og to-vejs-dialog skaber merværdi på ethvert lager.

5. Mål arbejdsindsatsen

Hvis du ønsker at vide hvor godt dit lager fungerer, er det vitalt at benchmarke hvert trin i processen. Hvor længe bør hvert trin tage, hvad og hvem bør det involvere, og hvad skal resultatet være? Når først du har disse oplysninger, kan du analysere dataene regelmæssigt og udpege områder der ser ud til at underpræstere - samt de der brillerer.

6. Vedligehold lagerudstyret

Udstyr der er ordentligt vedligeholdt - så som gaffeltruck, pallereoler eller automatiske lagerløsninger - lever længere.

Mangel på vedligehold og service kan resultere i udstyr der ikke længere fungerer, eller i værste fald ikke kan repareres.

Vedligehold af udstyr er ikke et sted hvor du skal spare, da det i sidste ende kan føre til højere omkostninger, og kompromittering af personalesikkerheden og lagergodset.

7. Vælg den rigtige lagerløsning

Vælg den lagerløsning der passer bedst til dit lagergods og håndteringen af det.

Har du pladskrævende gods der opbevares bedst i en langspændsreol? Produkter der kræver First In First Out (FIFO) håndtering eller mange småvarer der med fordel kan opbevares i en lagerautomat? Ved at vælge den bedst egnede lagerløsning kan du give et boost til plukkeprocessen og dermed øge hele lagerets effektivitet.


SSI SCHÄFER – Nyt, smart hjem til din yndlingssalat- to-go




Fresh Servant, Finlands førende virksomhed inden for færdigpakkede salater-”to go”, har indgået en aftale med SSI SCHÄFER om at bygge et nyt logistikcenter i Edsevö til sit distributionskompleks. SSI SCHÄFER skal ikke kun modernisere en af Fresh Servants nuværende logistikløsninger, men skal også opføre et nyt logistikcenter.

”Fødevarerevolutionen er drevet af ultrafriskhed, kvalitet, nemhed og produktvariation. Derfor har vi valgt at investere i et af de mest moderne logistikcentre i fødevareindustrien i Finland og de nordiske lande; der leverer et pålideligt, hurtigt og omkostningseffektivt flow af varer fra fabrikken til butikken og i sidste ende på forbrugerens tallerken. Effektiv og ansvarlig logistik mindsker også madspild og CO2-aftrykket”, siger Sami Haapasalmi, CEO hos Fresh Servant.

Den nye løsning får en lagerkapacitet på 10.440 kasselokationer, øger plukkeeffektiviteten og -ergonomien, og sikrer tætte og problemfrie flow i komplekset. Det kompakte fuldautomatiske shuttlesystem SSI Cuby – med 2 køregange og 58 shuttler, der opererer ved optimerede temperaturer, sikrer at kun friske og velsmagende salater når ud på forbrugernes spiseborde i perfekt stand.

Projektet forventes at stå helt færdigt i august 2022. 

Hovedleverandøren blev valgt på grund af sin fleksibilitet inden for produkt- og løsningsudvikling. SSI SCHÄFER er 100 % dedikeret til design af specialtilpassede løsninger til kunderne og skalérbarheden, integreret i hvert system, hjalp dem med at finde den rette tilgang til opnåelse af Fresh Servants mål.

Virksomheden Fresh Servant har oplevet stor vækst gennem de seneste 10 år. På grund af pandemien opstod der behov for at den eksisterende produktion og lagerlokationerne skulle udvides og moderniseres for at dække den stigende efterspørgsel og for at være klar til fremtidens ekspansionsplaner.  Kunden sammenfattede sin forespørgsel til at håndtere de specifikke områder, der trængte mest til at blive forbedret: kapacitet, det aktuelle automatiseringsniveau og plukkeeffektiviteten. Fresh Servant tilstræber altid en fremtidssikker og innovativ tilgang, og besluttede derfor at investere i automatisering. Indledningsvis skulle de nuværende faciliteter forbindes med det nye interne logistikcenter. Det opdaterede procesdesign vil omfatte et stort conveyorsystem, der forbinder alle områder i det nuværende logistiklayout og flere yderligere lokationer. Færdige varer vil fortsætte fra produktionslinjerne til SSI Cuby shuttlesystemets automatiske buffer for at blive indlagret ved optimale temperaturer. Varerne bliver derefter leveret af en conveyor til gennemløbsreolsystemet for at blive pakket i kundekasser. De plukkede ordrekasser sendes tilbage til SSI Cuby-bufferen, der også fungerer som transportbuffer til ordrekonsolidering. Efter konsolideringen bliver kasserne frigivet til palletering på gulvet samt forsendelse. SSI SCHÄFER har også tilføjet en nye buffer til tomme kasser for at sikre et hurtigere og mere effektivt flow uden flaskehalse


Element Logic skal levere verdens største robotlager inden for tredjepartslogistik




E-logistikvirksomheden Prime Cargo investerer i et kæmpe AutoStore-robotlager, der skal sikre endnu hurtigere leverancer. AutoStore-specialisten Element Logic leverer anlægget
Som den første leverandør af e-handelslogistik i Danmark automatiserer Prime Cargo nu fuldstændig sine varepluk. Det sker med investeringen i et fuldautomatisk AutoStore-robotlager, der skal leveres af Element Logic. Anlægget skal stå klart i juni 2019 og vil gøre Prime Cargo i stand til at håndtere 20.000 ordrer i døgnet fra et lager bestående af over 500.000 varenumre. - Anlægget bliver verdens hidtil største AutoStore-installation hos en tredjepartslogistikleverandør, så det er virkelig en milepæl inden for 3PL-lagerautomation, udtaler Nikolaj Bjørn Eriksen, administrerende direktør i Element Logic Danmark. - Prime Cargo kan fremover tilbyde sine kunder hurtige leverancer af høj kvalitet i et internationalt konkurrencepræget marked, hvor logistikken er et vigtigt parameter for succes. Vi glæder os meget til samarbejdet med Prime Cargo, uddyber han. Skærper konkurrenceevnen Som logistikpartner håndterer og ekspederer Prime Cargo blandt andet varer fra en lang række webshops. Det sker 24 timer i døgnet, 365 dage om året til hele Europa. Med AutoStore-anlægget afkorter Prime Cargo den tid, fra virksomheden modtager ordren, til den videregives til fragtfirmaerne. Samtidig skærper anlægget Prime Cargos evne til at håndtere højsæsoner og kampagner - eksempelvis i forbindelse med Black Friday-salget i november. - Vi er de første i Danmark og en af de første logistikudbydere i Skandinavien, som tager denne teknologi i brug. Fra julen 2019 kan vi tilbyde vores kunder, som er større webbutikker, at deres varer kan håndteres i AutoStore med automatiseret pluk. Vi ved alle, at e-handel er i hastig vækst, og for at vores kunder kan udbygge deres position i den øgede internationale konkurrence, ser vi et kæmpe potentiale i at investere i automatisering, som understøtter deres værdikæde, så slutkunderne får deres varer hurtigere, fortæller Managing Director i Prime Cargo Danmark, Morten Høilund. Pladsen udnyttes optimalt AutoStore er en uhyre fleksibel og kompakt robotlagerløsning, der kan skræddersyes til den enkelte kunde. Varerne opbevares i kasser, der stables ovenpå hinanden i et aluminiumsgitter, hvilket sikrer optimal udnyttelse af pladsen. I Danmark anvendes AutoStore blandt andet af Proshop og EET Group.

Lenze – Intelligent!




Nem engineering og hurtig idriftsættelse

Som den centrale komponent styrer Controller 3200C køre- og løftedrev samt lastbærerens akser.
 
Highlights:
- Det integrerede maskinmodul fra vores applikationssoftware toolbox Lenze FAST er specielt til automatiske lagersystemer og styrer alle systemets funktioner. Her gælder: parametrering i stedet for programmering.
 
- En intuitiv brugervejledning via Graphical User Interface (GUI) samt en forberedt visualisering af det automatiske lagersystem gør den samlede engineering lettere.
 
- Med en online identifikation af lasten tilpasses servostyringerne automatisk og dynamisk til systemets kontinuerligt ændrede driftsparametre


SSI SCHÄFER A/S – WMS: Hvad kan det, og har vi brug for det?




Et WMS kan styre hele dit lager

Et Warehouse Management System (WMS i normal tale) kan optimere alle lagerets processer og funktioner - lige fra varemodtagelsen til afsendelse af pakkede ordrer. På dansk bruges lagerstyringssystem ofte som oversættelse af WMS - dog er WMS det mest brugte term til at beskrive denne logistiksoftware.

Tidligere har WMS oftest været brugt i store og komplekse lagre, men tendensen har ændret sig, og i dag kan også små og mellemstore virksomheder have stor gavn af et WMS. Styringen af lageret er i mange tilfælde nemlig afgørende for, om man kan levere hurtigt og fejlfrit - både ved små og større ordrer.

Men hvilke konkrete fordele er der egentlig ved et WMS? Og hvordan finder du ud af, om det kan betale sig at implementere et WMS på netop jeres lager?

Læs med her og bliv klogere.FORDELE VED ET WMS
Optimal placering af varer og bedre pladsudnyttelse
Et godt WMS kan forbedre udnyttelsen af pladsen på lageret. Derudover sørger systemet for at placere en given vare, så den er tættest mulig på de steder, hvor den skal bruges - som for eksempel plukke- og forsendelsesstationer. På den måde optimerer systemet hele processen fra modtagelse af ordre til forsendelse.

Øget produktivitet og bedre kundeservice
Et WMS kan måle alt - lige fra lagersaldo af en given vare til tidsforbruget på en medarbejders plukkerute. Systemet kan designe ruterne på lageret, så medarbejderen altid går den mest optimale rute. Derudover kan systemet vise lagermedarbejderen, hvilke ordrer der skal plukkes samtidigt – såkaldt batchplukning. Dette betyder, at flere ordrer kan plukkes på kortere tid.
WMS sørger for at reducere fejlpluk og dermed undgås fejl i forsendelser. Dette reducerer antallet af utilfredse kunder, samtidig med at den tid man normalt ville bruge på reklamationsbehandling frigives til at varetage andre og mere værdiskabende opgaver.

Kort tilbagebetalingstid
Investeringen i et WMS er hurtigt tjent ind igen. Den almindelige tilbagebetalingstid for et WMS er mellem et og tre år. Dette gør, at et WMS i mange tilfælde er en rigtig god investering.

Nem håndtering af returvarer
Med et WMS undgår du, at returvarerne hober sig op. Et WMS kan nemlig gøre håndteringen af returvarer nemmere. Alle afsendte ordrer bliver lagret i systemet, derfor er det nemt at få dem tilbage på den rette plads på lageret, hvis de kommer retur. På den måde kan returvarerne straks blive sendt afsted til nye kunder i stedet for at strande i en returvare-bunke.

Hurtig oplæring af nye medarbejdere
Ved implementeringen af et WMS opnår man en standardisering af lagerets processer. Dermed kan man spare ressourcer på oplæring, da det bliver hurtigere at lære processerne at kende og dermed nemmere at arbejde på lageret. Af samme grund falder fejlraten drastisk, også ved ordrer behandlet af nye medarbejdere. Lageret bliver med WMS også typisk mindre følsomt overfor sæsonudsving, da det er hurtigt at sætte ekstra medarbejdere ind i arbejdsgangene på lageret.

Ingen statusoptællinger og minimering af kapitalbinding i et bufferlager
Med et WMS kan man afvikle og rapportere i takt med, at man arbejder. Dette giver fuld kontrol over lageret og antallet af varer, hvilket gør optællinger og status overflødige.
Ud over den løbende kontrol med lageret kan systemet også medvirke til at regne ud, hvilke og hvor mange varer, der bliver behov for. Dermed bliver behovet for at have et bufferlager minimeret.

Løbende forbedringer på lageret
Sidst, men ikke mindst, giver systemets løbende målinger grundlag for at forbedre processerne på lageret. Forbedringen og gevinsterne ved et WMS stopper altså ikke ved implementeringen af systemet, men fortsætter med konstante forbedringer i takt med nye tiltag.

Et WMS kan således give en bedre kundeservice, sikre en nøjagtig lageropgørelse, gøre returvarehåndtering nemmere og øge fleksibiliteten i forhold til ændringer på lageret. Alt sammen noget, som i sidste ende giver en afgørende konkurrencefordel. Men hvilke lagre kan opnå forbedringer ved at implementere et WMS, og er det noget for jeres lager?

Skal I overveje at implementere WMS?
Hvis du overvejer, om et WMS er relevant for jeres lager på nuværende tidspunkt, skal du læse med her. Vi har nemlig udarbejdet en formel, så du nemt kan få et praj om, hvorvidt et WMS udgør et potentiale for jeres lager.
Alt du skal bruge er:
A - antal ordrer per dag i gennemsnit
B - antal varelinjer per ordre i gennemsnit

For at finde ud af om der er potentiale for et WMS, skal du blot gange A med B.

Giver resultatet 1.200 eller derover, er der et umiddelbart potentiale ved at indføre et WMS.

Husk endeligt, at WMS kan mange ting og bruges til mange formål. Er du i tvivl om, hvad et WMS kan have af betydning for driften af dit lager, er du altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende vurdering.

LÆR MERE OM WMS
Er du interesseret i at lære mere om WMS, eller er du en af dem, som gerne vil have tingene visualiseret gennem video? Så kan denne video måske bidrage til en bedre forståelse

 


SSI SCHÄFER A/S – Cuby, det nyeste medlem af shuttle-familien




Selvom det næsten er fem år siden, at startskuddet lød til den seneste space-shuttle, spiller shuttle-systemerne dog fortsat en afgørende rolle inden for lagerteknikken

SSI Schäfers nyeste medlem af shuttle-familien er det nye et-niveau shuttle-system ved navn Cuby. Cuby er et integreret system og består af en række komponenter, der på optimal vis er tilpasset hinanden – en lift, en shuttle pr. lagerniveau, en shuttle-kran på bagsiden, serviceplatforme og styreenhed. Cuby-driveren styrer processerne i Cuby. Denne er en del af SSI Schäfers logistiksoftware WAMAS®.

Den patenterede brug af overliggeren til styring af retrieveren er unik. "I forbindelse med helhedssystemets tekniske ydeevne er det navnlig automatens effekt, der er afgørende. Vi valgte derfor at integrere en retriever til to niveauer på liften for på samme tid at kunne hente og udlæsse en plast- eller papkasse. På den måde opnår Cuby en flowmængde på ca. 400 dobbelte arbejdsgange pr. lift og time. Det helt særlige ved dette er, at grundprincippet for de dobbelte arbejdsgange går igen i forbindelse med serviceautomaten. Det øger disponibiliteten betydeligt.

Alt efter kundens behov kan Cuby også udstyres med to lifte pr. gang. Det fordobler ydeevnen op til 800 dobbelte arbejdsgange pr. time. Disse tal opnås på sigt og illustrerer ikke blot peak-ydeevnen," uddyber den ansvarlige produktudvikler Dr. Max Winkler, VP Solutions & Technology hos SSI Schäfer. Cuby kan bruges inden for en lang række brancher. Og endnu et pluspoint: Kunderne modtager hele Cuby-pakken fra samme leverandør.

SSI Schäfer Gruppen er verdens førende leverandør af modulære lager - og logistikløsninger. Virksomheden har over 8.500 ansatte fordelt på hovedkvarteret i Neunkirchen i Tyskland, nationale og internationale produktionsanlæg, samt 60 internationale afdelinger. På seks kontinenter udvikler og implementerer SSI Schäfer innovative industritilpassede løsninger til sine kunders individuelle behov. Derfor spiller SSI Schäfer en central rolle i udformningen af fremtidens interne logistikløsninger.

SSI Schäfer designer, udvikler og producerer løsninger til lagerbygninger, industrianlæg, værksteder samt kontorer. Virksomhedens portefølje omfatter manuelle og automatiserede løsninger til lagring, pluk og sortering, løsninger inden for conveyorsystemer, samt teknologier til affaldshåndtering og genbrug. Samtidig er SSI Schäfer nu også en førende leverandør af modulær, regelmæssigt opdateret software til internt materialeflow. SSI Schäfers IT-afdeling med over 900 ansatte udvikler højeffektive applikationer. Medarbejdernes stærke kompetencer betyder, at de er i stand til at give kunderne god og grundig rådgivning inden for den bedst mulige kombination af software og udstyr til intern logistik. SSI Schäfers brede udbud af IT-løsninger, som blandt andet omfatter virksomhedens egen WAMAS® samt SAP-produkter, sikrer problemfri overvågning af alle lager- og materialeflowprocesser. Løsninger fra SSI Schäfer forbedrer både produktiviteten og effektiviteten i kundernes virksomheder. Denne forbedring skyldes især den præcise overvågning, visualisering og analyse af operationelle metrikker, som hjælper virksomhederne med en proaktiv administration af de logistiske processer.

SSI Schäfer er som international virksomhed i stand til, at tilbyde avancerede, nøglefærdige one-stop løsninger over hele verden. Vores omfattende portefølje omfatter udvikling, planlægning, rådgivning samt kundespecifikt aftersales og vedligeholdelse.