Lagerautomater

Fordele ved Lagerautomater – Effektivitet og Præcision

Lagerautomater, også kendt som en lagermaskine, automatisk lagersystem eller lagerrobot, er en avanceret automatiseret løsning, der bruges til at opbevare, organisere og håndtere varer og materialer i et lager eller distributionscenter. Lagerautomater er designet til at forbedre effektiviteten, nøjagtigheden og hastigheden af lagerhåndteringsprocesser.

En lagerautomat kan frigive 90 % af din lagerplads sammenlignet med konventionelle statiske lagerløsninger. En lagerautomat er en maskine eller et system, der bruges til at automatisere lagerhåndteringsprocessen. Den bruges typisk i virksomheder eller lagre, hvor der er behov for effektiv opbevaring og hentning af varer.

Leverandører af Lagerautomater:

Kardex Danmark A/S

Industrivej 10
5260 Odense S
Tlf.: 6612 8224
E-mail: contact.remstar.dk@kardex.com

www.kardex.com

Se hele vores produktprogram og profil her

ST LOGISTICS

Sundsholmen 3
9400 Nørresundby
Tlf.: 26 13 01 90
E-mail: mk@systemteknik.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

Thanex A/S

Hovedkontor:
Theilgaards Allé 17
4600 Køge

Jylland kontor:
Marsalle 113
8700 Horsens

Tlf.: 46 18 69 69
E-mail: info@thanex.dk

www.thanex.dk

Se hele vores produktprogram og profil her


Mere viden om Lagerautomater:

En typisk lagerautomat består af en række lodrette reolstrukturer med flere hylder eller bakker, der kan bevæge sig vertikalt og horisontalt ved hjælp af mekaniske, elektriske eller robotteknologier. Den styres af et automatiseret lagerstyringssystem, der håndterer lagerplaceringer, pluk- og pakkeprocesser og sikrer optimal udnyttelse af lagerpladsen.

Lagerautomater bruges til forskellige formål, herunder:

  1. Lageropbevaring: En lagerautomat giver mulighed for effektiv opbevaring af varer og materialer. De kan rumme et stort antal produkter på en begrænset plads ved at udnytte den vertikale højde og organisere varerne efter et system eller en struktur, der er defineret af lagerstyringssystemet.
  2. Pluk og pakke: Lagerautomater hjælper med at optimere pluk- og pakkeprocesserne. De kan automatisk hente de nødvendige varer fra hylderne og levere dem til en plukkestation eller pakkeområde, hvor arbejderne kan fuldføre ordren hurtigt og præcist.
  3. Præcis lagerstyring: En lagerautomat er forbundet til et lagerstyringssystem, der registrerer og sporer varernes placeringer, lagerbeholdning og logistikdata i realtid. Dette muliggør præcis lagerstyring, opdaterede lagerbeholdningsrapporter og bedre styring af forsyningskæden.
  4. Reducering af fejl: Automatisering af lagerhåndteringsprocesserne ved hjælp af lagerautomater kan reducere fejl i plukning, pakning og lagerstyring. Systemet sikrer nøjagtighed og forhindrer menneskelige fejl, hvilket resulterer i færre forsendelsesfejl og bedre kundetilfredshed.
  5. Tids- og omkostningsbesparelser: En lagerautomat kan reducere den tid og de ressourcer, der kræves til lagerhåndtering. Automatiseringen af opbevaring, plukning og pakning resulterer i øget effektivitet, hurtigere behandlingstider og reducerede personaleomkostninger.

Lagerautomater anvendes i en bred vifte af industrier og lagermiljøer

Herunder e-handel, detailhandel, logistik, farmaceutiske virksomheder og meget mere. De spiller en vigtig rolle i at forbedre lagerets produktivitet, nøjagtighed og effektivitet ved at optimere lagerhåndteringsprocesser og automatisere opgaver.

Lagerautomater minimerer den daglige gåafstand med helt op til 70 %. Hvis man ønsker en nemmere og mere automatiseret hverdag på lageret, så er lagerautomater / lagerautomation en rigtig god idé.

Den rigtige lagerautomat kan sikre en stor besparelse af den nuværende gulvplads, ligesom plukkefejl også kan reduceres betydeligt. Nogle automater kører med næsten 0% plukkefejl, så det er værd at undersøge markedet grundigt.

Lagerautomater er computerstyrede med en stærk software der kan tilpasses den enkelte løsning og de fås enten vertikale eller horisontale. Lagerautomater er med til at højne effektiviteten og selve overblikket over lageret.

Lagerautomater kan variere i størrelse og kompleksitet

Mindre systemer kan være semi-automatiske og kræve manuel indtastning af varer og valg af vareplacering, mens større systemer kan være fuldt automatiserede med robotter, transportbånd og avancerede styringssystemer.

Fordelene ved lagerautomater inkluderer øget effektivitet, reduktion af fejl, pladsbesparelse og hurtigere adgang til varerne. De kan hjælpe med at optimere lagerstyring og lette arbejdsbyrden for lagerpersonale.


Kardex – anyseals vælger AutoStore leveret af Kardex til optimering af deres lager i Brecksville, Ohio




Engelsk: For their main U.S. facility in Brecksville, the wholesale sealing supplier was looking for a space-efficient and flexible solution that would increase efficiency in small parts handling and handle their accelerated growth. Optimally adapted to the spatial conditions and material flow requirements on site, the intralogistics expert and global AutoStore partner Kardex will implement a future-proof and highly efficient AutoStore solution.

anyseals is a leading global and U.S. wholesale sealing supplier that operates logistics hubs in both the USA and Belgium, providing a high level of service to their distribution customers with capabilities for just in time delivery, custom labeling, bar coding and kitting programs. anyseals was founded in 2005 and is part of the Angst + Pfister Group network.

With the goal of handling the accelerated growth and improving efficiencies in their main U.S. facility in Brecksville, Ohio (near Cleveland), anyseals was looking for an automated warehouse solution to replace their manual picking process that uses static shelving, carts and reach equipment. The anyseals assortment encompasses more than 65’000 standard seals in many different materials ranging from o-rings to rotary and linear hydraulic seals sold from stock. The new solution was required to provide maximized use of the available space to enable anyseals manage their large SKU counts more efficiently in their existing facility. Furthermore, the solution needed to be capable of expanding in the future with the growth of their business, without interrupting the use of the automation during an expansion project. Meeting all these requirements, the company decided to implement the high-density storage and retrieval solution AutoStore.

“The AutoStore solution will enable us to continue our strong growth trajectory and will enhance our ability to meet and exceed the high level of fulfilment execution for our customers”, says Toby Rose, COO at anyseals USA.

Læs mere her


SkalHuset automatiserer sit nye lager med AutoStore-løsning fra Kardex




Engelsk: As order volume increases, maintaining tight delivery times becomes challenging - putting pressure on the existing order picking, consolidation and packing processes. To keep pace with their rapid growth, SkalHuset.se will equip their new warehouse with a modern, flexible and tailored AutoStore solution from Kardex.

Gode ideer til lageropdeling

SkalHuset.se, a Swedish e-commerce company selling mobile and computer accessories online, has delivered more than 1,000,000 orders to customers throughout Sweden, since their start in 2011. To manage increasing order volume, they will implement an AutoStore solution from Kardex to handle orders quickly and ergonomically. Digitization of the order fulfillment processes will also reduce administration costs and improve inventory planning, reporting and accuracy. By maximizing their existing storage space, they will be able to eliminate their decentralized storage in Södertälje and manage all inventory under one roof.

"This project is really exciting as it is Kardex's first AutoStore installation in the Nordics, since we officially became a global AutoStore partner," explains Nicklas Lövqvist, Area Sales Manager at Kardex. “This innovative robotic cube solution is perfect for SkalHuset's product range and meets their requirements for fast order handling and optimal storage density. They will significantly increase their capacity and improve their efficiency by eliminating time spent walking and searching for parts throughout the warehouse".


Element Logic opkøber amerikanske SDI Industries og udvider sine aktiviteter til USA og Latinamerika




Element Logic, der står bag de velkendte AutoStore-robotanlæg i Danmark, udvider sin forretning til USA og Latinamerika via opkøb af amerikansk automationsleverandør.

Element Logic®, verdens første og største AutoStoreTM-partner, har opkøbt den amerikanske virksomhed SDI Industries. Dermed udvider Element Logic sine aktiviteter til 13 nye lokationer.

"Jeg ser frem til at få SDI Industries med ombord. Opkøbet er en vigtig milepæl i vores strategi om at blive den førende globale integrator af automatiserede lagerløsninger. Med SDI ser vi en utroligt god mulighed for at komme ind på det meget attraktive amerikanske marked sammen med en partner, der accelererer vores vækststrategi," siger Dag-Adler Blakseth, medstifter og koncerndirektør i Element Logic.

Tæt på kunderne

SDI er en amerikansk leverandør af nøglefærdige automatiseringsløsninger og sorteringssystemer. Virksomheden blev grundlagt i 1977 og har over 40 års erfaring med systemintegration og automatiserede løsninger. Virksomheden har otte lokationer på tværs af USA samt lokationer i Brasilien, Chile, Colombia, Mexico og Peru.

"Vi er glade for at blive en del af Element Logic-gruppen og få en partner med en fælles vision, en lignende virksomhedskultur og mange års ekspertise. Vi ser frem til at vokse sammen med Element Logic og de muligheder, partnerskabet vil give," siger Krish Nathan, administrerende direktør i SDI Industries.

Også den danske direktør Nikolaj Bjørn Eriksen er positiv over for købet.

"Hos Element Logic er vi en flad organisation, da vi ønsker at være tæt på vores kunder i alle led. Vi mener, at SDI Industries passer godt ind i vores kultur, og vi glæder os også til at samarbejde over Atlanten," siger Nikolaj Bjørn Eriksen, administrerende direktør hos Element Logic Danmark.

Vil udrulle AutoStore-løsninger på det amerikanske marked

Element Logic har mere end 275 medarbejdere i hele Europa, som designer, installerer, leverer og opererer skræddersyede robotløsninger på varelagre i alle størrelser inden for en lang række industrier.

I Danmark beskæftiger Element Logic Danmark cirka 25 medarbejdere på hovedkvarteret i Odense. Element Logic Danmark har leveret robotlageranlæg til blandt andre Proshop, Hummel, Sanistål, EET Group, DSV Prime Cargo og Kids-world.

Gennem opkøbet af SDI udvider Element Logic nu sine aktiviteter i USA og Latinamerika og udvider medarbejderstaben med mere end 200 eksperter. Ud over muligheden for at udrulle AutoStore-løsninger på tværs af det amerikanske marked vil opkøbet desuden bidrage til at udvide Element Logics produktportefølje til også at omfatte løsninger for sorteringsudstyr.


Nyheder og Indlæg om Lagerautomater


Seneste om Lagerautomater








Cookie-indstillinger