Truckbatterier

Truckbatterier

Truckbatterier: En Komplet Guide til Store og Kraftfulde Batterier

Truckbatterier, også kendt som gaffeltruckbatterier eller industrielle traktionsbatterier, er store og kraftfulde batterier, der bruges til at drive eldrevne gaffeltrucks, stablere og andet elektrisk drevet løfteudstyr. Disse batterier er specielt designet til at levere den nødvendige strøm til at drive tunge maskiner og opretholde driftstiden i løbet af en arbejdsdag. Truckbatterier er normalt store og tunge, da de skal kunne levere tilstrækkelig strøm til at løfte og flytte tunge belastninger i længere tid.

Truckbatterier kræver regelmæssig vedligeholdelse for at sikre optimal ydeevne og levetid. Dette inkluderer overvågning af batteriniveauet, rengøring af terminaler, vandpåfyldning (i tilfælde af blysyrebatterier) og periodisk inspektion for at identificere eventuelle problemer eller defekter.

TruckbatterierTruckbatterier

Truckbatterier Truckbatterier

Leverandører af Truckbatterier:

Akkumulator- og Batteriteknik ApS

Plantagevej 13
6330 Padborg
Tlf.: +45 7555 2366
E-mail: info@setronic.dk

setronic.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

ACTEC A/S

Alsvej 5
DK-8940 Randers SV
Tlf.:  +45 8711 9999
E-mail: info@actec.dk

actec.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

Batteribyen

Spettrupvej 1A-B
8722 Hedensted
Tlf.: 75 89 72 00
E-mail: info@batteribyen.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

BatteryStore & More ApS

Middelfartvej 11 E
5000 Odense C
Tlf.: 66 11 61 44
E-mail: info@batterystore.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

Celltech A/S


Lejrvej 25
3500 Værløse
Tlf.: +45 70 25 22 01
E-mail: info@celltech.dk

celltech.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

Orogenic

Edisonvej 1
7100 Vejle
Tlf.: 7218 3883
E-mail: sales@orogenic.dk

orogenic.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

Semicon Power ApS

Gydevang 4B
3450 Allerød
Tlf.: 25 21 99 48
E-mail: info@semicon-power.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her


Mere viden om Truckbatterier:

Truckbatterier anvendes generelt i mobilt materiel, som trucks, transportvogne og lign. Truckbatteriet er centralt i alle trucks og for maksimal driftsøkonomi og ydeevne, skal det altid være den korrekte batteritype der bruges. Man skelner normalt mellem åbne og lukkede truckbatterier.

De er normalt sammensat af flere battericeller, der er forbundet i serie og parallel for at opnå den ønskede spænding og kapacitet. Typiske truckbatterier har en spænding på 24, 36 eller 48 volt.

Nogle af de vigtigste karakteristika ved truck-batterier inkluderer:

  1. Kapacitet: Truckbatterier har en stor kapacitet til at levere strøm i længere tid. Dette er afgørende for at opretholde kontinuerlig drift af gaffeltrucks og andre elektriske løfteudstyr gennem en arbejdsdag uden behov for hyppige opladninger.
  2. Høj udledningsevne: Truckbatterier skal kunne levere høj strømstyrke til at drive motorer og håndtere tunge belastninger. De er designet til at håndtere belastninger, der kræver en betydelig effekt og moment.
  3. Lang levetid: Truckbatterier er designet til at være holdbare og modstandsdygtige over for gentagne opladnings- og afladningscyklusser. De skal kunne klare de krævende arbejdsforhold og kunne holde i flere år med passende vedligeholdelse.
  4. Sikkerhed: Truckbatterier er konstrueret med sikkerhedsforanstaltninger for at minimere risikoen for kortslutning, overophedning og eksplosioner. De indeholder normalt sikkerhedskomponenter som sikringer, beskyttelsesrelæer og termiske overvågningsmekanismer.

Ved korrekt brug og vedligeholdelse kan truckbatterier bidrage til at øge produktiviteten og effektiviteten af eldrevne gaffeltrucks og løfteudstyr. De tilbyder en mere miljøvenlig og støjsvag alternativ til forbrændingsmotorer og giver mulighed for brug indendørs uden udstødningsgasser.


Den rette batteriteknologi til at holde busserne kørende




I mobilitetsomstillingen spiller busser en meget vigtig rolle – ikke kun i den lokale offentlige transport. Gennem de seneste 10 år har flere og flere elektroniske enheder samt sikkerheds- og brændstofbesparende systemer fundet vej til moderne busser. Som følge af kortere ruter og hyppigere køreplaner anvendes batteriet nu 24 timer om dagen, syv dage om ugen. Dette kræver nye teknologier inden for energiforsyning, eftersom almindelige batterier ikke kan følge med mere.

At sikre pålideligheden i busflåderne og fastholde lave driftsomkostninger er blevet vigtige faktorer for offentlige transportselskaber – hvad enten det er på ruter i byerne eller langtursruter. De nyeste busmodeller anvender teknologi, der kræver større brug af batterier til at forsyne en øget elektrisk belastning til komponenter og tilbehør, såsom Wi-Fi, kameraer, betalingssystemer og aircondition. Desuden skal billetmaskiner og infotainmentsystemer opdateres hver nat. Disse nye elektriske systemer kræver langt mere energi, end traditionelle ventilerede batterier er i stand til at levere, da de ikke er designet til deep cycling – en evne, som kun VARTA Promotive AGM har.

Hvad gør ProMotive AGM unik?
AGM står for "Absorbent Glass Mat". Glasfiltsmåtten opsuger syren i batteriet ligesom en svamp, hvilket giver den højest mulige cykliske stabilitet og ekstrem vibrationsmodstand. Da der ikke er nogen syrestratificering, reduceres det generelle kapacitetstab til et minimum, hvilket resulterer i en langt længere levetid sammenlignet med almindelige batterier.

En unik egenskab ved VARTA AGM batterier er det patenterede PowerFrame® design. VARTA ProMotive AGM er det første batteri, der anvender dette særlige net på både de positive og negative plader til optimal ydeevne og fremragende startegenskaber selv ved lave opladningsniveauer.

Takket være VARTA ProMotive AGM's særlige design kan op til 80 % af den angivne kapacitet udnyttes uden at gå på større kompromis med cykluslevetiden, hvilket er et vigtigt krav til veludstyrede busser. Til sammenligning er den anbefalede afladningsdybde (DOD) for et almindeligt starterbatteri 20 %.

Cykluslevetiden er en afgørende indikator for ydeevnen i energikrævende applikationer. Den definerer, hvor mange gange et batteri kan aflades og genoplades, inden det når slutningen af sin levetid. VARTA ProMotive AGM kan klare seks gange flere cyklusser end almindelige batterier. Med sin cyklusstabilitet og dybdeafladningsevne er AGM den perfekte teknologi til busser, der skal forsyne mange elektriske forbrugere hele tiden. "VARTA Promotive AGM opfylder alle energikrav i moderne busser og har stadig en masse ledig kapacitet til yderligere forbrugere. Det er designet til at være absolut fremtidssikkert", siger Thorsten Werle, Engineering Design Lead Heavy Duty hos Clarios EMEA.Smartere ruter og adgangsfunktioner belaster batteriet yderligere

Offentlige transportselskaber planlægger deres ruter mere effektivt i dag. For at sikre så meget mobilitet som muligt til kunderne tilføjes flere stoppesteder. Punktlighed er en anden vigtig faktor. Selv små forsinkelser kan medføre kundeutilfredshed, sanktioner og dermed stort besvær for busflåder. Kortere køretider sparer brændstof, emissioner og støj, men for batteriet betyder det også langt kortere ladetider. Derudover skal adgangsfunktioner som "knæle"-mekanismer – luft- eller hydraulikanlæg, der gør det muligt at sænke karosseriet – strømforsynes for at hjælpe kørestolsbrugere, passagerer med barnevogne og folk med reduceret mobilitet om bord. Dette kan medføre en negativ ladebalance med almindelige batterier og dermed batterisvigt.

Ved hjælp af AGM-teknologien og dens langt bedre opladningsaccept holdes energibalancen positiv. Desuden sikrer AGM-teknologi, at batteriet har en høj ladestatus ved dagens ende, hvilket reducerer yderligere genopladning og omkostninger.At spare brændstof er hårdt arbejde for batteriet

Ifølge myndighedsbestemmelserne skal erhvervskøretøjsproducenter i EU reducere deres flåders CO2-udslip med 15 % i 2025 og 30 % i 2030. Nye energisparefunktioner installeres for at opfylde disse krav.

Brændstofbesparende systemer såsom passivt boost, start-stop og eco-roll indebærer alle en vis nedetid for motoren. For eksempel er eco-roll en funktion i køretøjer med prædikativ fartpilot, der beregner brændstofbesparelseseffekterne afhængigt af rutens topografi. I områder med små nedadgående bakker kører motoren i tomgang for at spare brændstof. I disse perioder oplades batteriet ikke. Mens vekselstrømsgeneratoren tager en pause, fortsætter elektriske enheder som GPS, aircondition, spejlkameraer, infoskærme og Wi-Fi med at aflade batteriet. Nødvendigheden af at understøtte elektroniske og elektriske enheder for at forbedre køreeffektiviteten, sikkerheden og komforten belaster batteriet yderligere.

Her spiller ladeevnerne en vigtig rolle. VARTA Promotive AGM skal oplades mindre generelt og genoplader langt hurtigere, da den sikrer en højere ladeaccept end almindelige batterier.

"Batteriet blev et svagt punkt i vores moderne busser hos Connexxion. Men at holde stille er ikke en mulighed for os. Busserne skal køre driftssikkert, og vi har ikke tid til at tjekke batterierne regelmæssigt. Med VARTA AGM har vi nu ro i sjælen", fortæller Jan Snijders, værkstedschef hos Connexxion Bus i Rotterdam.

AGM-teknologien er klar til fremtiden for offentlig transport
Integrationen af elektriske eller hybridbusser med henblik på at reducere forureningen og støjemissionen i de indre byer vokser. Og mens drivkraften håndteres af et højspændingsbatteri, anvender alle disse køretøjer 24V-batterier til at forsyne deres elektriske system.

I fuldt elektriske køretøjer spiller 24V AGM-batterierne en vigtig rolle med hensyn til funktionssikkerheden ved at forsyne køretøjets elektriske system. De sikrer funktioner som lys, bremser, styretøj og systemer i køretøjet, selv under et svigt i højspændingssystemet. Opladede 24V-batterier er også påkrævet ved start af det elektriske fremdriftssystem.

Producenter af originalt udstyr har gennem lang tid arbejdet på udviklinger inden for fuldt elektriske tunge erhvervskøretøjer. Det primære fokus hos OE'erne og flåderne er at få så meget arbejdsafstand fra den elektriske strømenhed som muligt. Det betyder, at energien til sikkerheds- og komfortfunktioner vil blive leveret af VARTA AGM-teknologien.

VARTA Fleet Program: direkte kontakt til producenten
Den stadig større kompleksitet i moderne busser udgør en stor udfordring for offentlige transportselskaber. For at sikre at flåderne er optimalt udstyret til at kunne klare dette, har VARTA ikke alene udviklet et pålideligt, fremtidssikkert produkt i form af AGM-batteriet, men byder også på den relevante service i form af sit VARTA Fleet Program. Den primære funktion i dette program er at tilbyde flådecheferne direkte kontakt til producenten.



Cookie-indstillinger