Transportanlæg

Transportanlæg dækker over flere produkter, der har det til fælles at de er med til at transportere et emne eller vare. Transportanlæg anvender ex. båndtransportører og transportbånd til transporten af de specifikke emner. Flere steder opbygges transportanlægget ud fra standard elementer, der gør det meget fleksibelt. Skal du bruge andet materiel end transportanlæg, kan du bruge søgefeltet oppe i højre hjørne

Leverandører af og viden om transportanlæg:


ContiFlow

Industriparken 4
8832 Skals
Tlf.: 81 61 47 90
E-mail: max@max-consult.dk

www.contiflow.dk

Kompetencer: Lageroptimering, intern transport, transportsystemer

Læs mere om ContiFlow


Dueholm Technology A/S

Hovedgårdvej 7
8660 Skanderborg
Tlf.: +4575661861
E-mail: contact@dh-tech.dk

www.dh-tech.dk

Kompetencer: Kompetencer: Separatoranlæg til savsmuld, gylle, dåser etc., Automation, Transportanlæg, Robotløsninger, Mekanisk udvikling/konstruktion, PLC styringer, Beregninger/simulering, metalbearbejdning, sneglesystemer samt undermontage

Læs mere om Dueholm Technology A/S


Max-Consult ApS

    

 

Max Frandsen
Tlf.:+45 8161 4790
E-mail: max@max-consult.dk

www.max-consult.dk

Kompetencer: Intern transport, Akkumulerende conveyor i samarbejde med ContiFlow, Emnetransport for emner op til 100kg i samarbejde med svenske MH Modules AB, Løfteborde i samarbejde med svenske Marco AB, Palleconveyor og nøglefærdig special automatik i samarbejde med Gipo Sp. z.o.o., Transfervogne og håndteringsudstyr i samarbejde med Q-System, Lagerreoler og indretning i samarbejde med Lagerteknik.dk, Volume scanning af emner eller paller i samarbejde med Scaletronic, Standardconveyor, Specialconveyor, Reolconveyor, Palleconveyor, Båndconveyor, Contiflow-conveyor

Læs mere om Max-Consult ApS


Q-System – Montage hos Unilever i 22 minusgrader!




Q-System har for nylig været en tur i Helsinki, Finland, for at installere et palletransportanlæg i en frysetunnel hos Unilever, en af verdens største producenter af dagligvarer

Det var en kold fornøjelse, der mødte Q-Systems møntører, da temperaturen i frysetunnellen er -22 grader. Hertil kommer, at kold luft blev pustet ind med faste mellemrum. Det medfører en chill-faktor, der er langt under de -22 grader.

Ikke nok med at der var koldt inde i frysetunnellen, så var det også koldt udenfor. Q-Systems mekaniske montør Jan Mikkelsen fandt halvdelen af rullebanerne stående ude i sneen foran fabrikken dækket af 20-30 centimeter tykt snelag. Velvidende, at montørerne skulle arbejde i ekstrem kulde, var der blevet indkøbt specielt tøj, vanter og støvler til formålet, men det hjalp ikke meget når temperaturene kommer så langt ned. Efter en halv time frøs de læsterligt, og så er en arbejdsdag meget lang.

Selv materialerne opfører sig anderledes i ekstrem kulde. Det måtte Q-Systems el-tekniker sande. Førend han kunne forbinde sine ledninger i styreskabe, måtte han varme dem op med en varmepistol for at undgå at de knækkede.

Det kræver mænd af speciel støbning at kunne arbejde i minus 22 grader i 12 timer om dagen for at få montagen færdig – men ligesom kvaliteten på transportanlægget kan holde til det, så kan Q-montørerne selvfølgeligt også.